Gå til innhold

Jeg tror jeg muliggens ammer meg ihjel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann er nå 4 mnd neste uke og spiser som hakka møkk. Hadde en flott periode der jeg ammet hver 3 time, men den røk adundas for ca to uker siden. Etter det har han spist hele døgnet. På dagtid klarer jeg kanskje å drøye det nesten tre timer, men dette hører til sjeldenhetene. Som oftest blir det mat hver annen time. Om natten likeså. Hver annen time. om ikke oftere. Han tømmer ene puppen hver eneste gang han spiser, utdrivningsrefleksen jobber på spreng og han svelger unna som bare det.

Natten vår er fra 20-07, og i den perioden spiser han en 5-6 ganger. Med de gangene han spiser på dagtid er vi oppe i ca 12 ganger i døgnet. Oftere enn når han var nyfødt!

Har introdusert tynn tynn grøt på lørdag, han har selvsagt ikke fått dreisen på det enda, får ca to tskjeer om ettermiddagen/kvelds, men skjønner ikke helt hva som skjer, og gulper det som oftest opp igjen...

Noen som har vært med på det samme og han litt råd og tips? Det må jo sies at han spiser i en kjempefart den lille tjukkasen min, så ammeøktene om natten er over på 10 min, inkl rap, men natten blir så oppkuttet at jeg mister helt motet..:(

Kom igjen. trenger de tipsene du har:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

I utgangspunktet tror jeg du har funnet løsningen (4mnd, ikke fornøyd selv med en storproduserende mamma -> tid for fast føde), prøv noe som setter seg i magen litt. Hva får han nå da?

Og om baby fremdeles går opp noe så inn i granskauen på nesten bare morsmelk så tror jeg at han får tenner og at det er tannkløe som er problemet. Snakk med hs om hva slags smertestillende du kan forsøke på natten for og se om det er det som er problemet.

Ellers, får du nok mat? (morsk!) Setter du deg opp og tvinger begge bryster i barnet på natt? Det måtte jeg. Måtte holde henne våken, sette meg opp med lys (satt ei pute på mannen sitt hode haha), få i henne maten fra begge og SÅ kunne hun sove litt mer.

Skrevet

Ja har vært der. Kjempeslitsomt! Ved ca 3,5 mnd begynte vi med velling. Blandet 1 par ts med maisgrøtulver i pumpet mm til kvelden. Gi event mme med grøtpulver hvis ikke du tror du har nok melk på kvelden, jeg gjorde det av og til. Avent flasker kan du få tutt til velling (rundt symbol istede for dråper tror jeg). Økte ganske raskt med pulver mengden da det virket som magen tålte vellingen greit.

Ved 4 mnd begynte vi med grøt. Prøvde først med tynn grøt men for gutten vår var det enklere når vi laget den tykkere(bare litt løsere enn vanlig grøtkonsistens). Etter en uke med grøtspising var han blitt betraktlig flinkere=)

Vi prøvde å drøye 3 t mellom måltidene på dagen og det gikk seg til.

Nå får han 3 faste måltider om dagen + pupp ca 4 x i døgnet, spiser fortsatt 1-2x om natten, men det er en drøm i forhold!(5 1/2 mnd)

Ps Har en veldig stor gutt, så er i enighet med hs at han får såpass mye fast føde allerede.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...