Gå til innhold

Sura uppstöt, någon mer än jag?

Anbefalte innlegg

Har sedan ett par uker tillbaka hatt mye halsbränna og sura uppstöt.

Var hos JOrdmor idag og hon anbefalte Gaviscon tyggetabletter.

Dro på apotek1 og köpte det. Men attans så illa det smakar!

Någon som har tips på något annat som inte smakar sååå illa!?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vet hvordan dette føles ja.. Har slitt med sure oppstøt og halsbrann i noen uker nå, spesielt om kvelden/natten...

Jeg har kjøpt de tyggetabellettene som heter "Link". De er med peppermynte-smak. Synes de fungerer veldig bra!

Ellers har jeg også hørt at "Lovehearts" skal virke bra, men ikke prøvd de selv...

Lykke til i jakten, og håper du finner noe som fungerer for deg!

HIhi

Har faktiskt hållt mig till Lovehearts innan, det fungerte väldigt bra å smakade bra ;) Bara det att jag itne har lust att stoppa i mig sååå mye sukker..

Men jag får nog gå tillbaka till dom, för Gaviscon smakar så illa så jag må vurdere viss det är illa nog att ta en..

Huff

Ja jeg har......... Har nok vært STERKT plaget med det hele sv.skapet. Har vært nødt å begynne på et middel som heter Ranitidin. Man skal snakke med lege før man tar disse, men jeg er nødt å ta dem pga sykdom. I tillegg spiser jeg lovehearts. Disse hjelper godt, men varer ikke så lenge. Er god å ha når man skal sovne.

Annonse

Man skal jo ikke ta andre legemidler enn gaviscon. Men disse hjelper meg ingenting, jeg har flere ganger måtte ty til pepciduo.

For en herlig følelse når noe faktisk hjelper!

For det er jo direkte vondt å ha halsbrann og sure oppstøt.

Men lovehearts var ny for meg, hehe!

Den skal prøves!

Jooo då, imorres när jag sto opp så blev det turen till butikken og inkjöp av 4ruller Lovehearts.. har slukat en rulle og just börjat på nästan.. hjälper som sagt inte så länge, men gott är det den lilla stund det hjälper. Hade gärna köpt Pepciduo men de på apotek1 visste inte om det var säkert att äta när man var gravid.. så då blev det Gaviscon iallafall.. huff, har inte rört den pakken idag.. Tänk om man bara kunde svälja de hela og de hade hjälpt.. men sånn är de ju ikke.. =(

Skrev et innlegg om dette litt tidligere... :

Etterhvert har jeg lært at flytende gaviscon fungerer bedre for meg enn tabelettene. og smaken var fæl i starten, men nå smaker det slett ikke værst. (smaken fra flytende varer jo ikke så lenge som en tabelett, så det er kanskje å anbefale uansett)

Legger ved innlegget jeg skrev sist, håper det kan hjelpe.

hei,

halsbrann er ikke noe gøy..

Har hatt halsbrann fra uke 12, og prøvd alt mulig. Tabeletter, mat, gode råd, nøtter, club soda, .. eneste som demper det litt er MELK.. og mmm.. softis!

Noen ganger har det vært så ille at jeg ikke vet hvor jeg skal snu meg, og vil bare spy.. og alle som kommer med gode råd kan bare gå å legge seg.. Gaviscon og Novulazid og alle mulige tabeletter har bare vært en vits.

MEN.. så møtte jeg en jordmor på en fest jeg var på sist helg.. og hun spurte om jeg fulgte bruksanvisningen for Gaviscon... og om jeg tok rett før jeg la meg..

Av en eller annen grunn har jeg aldri jobbet forebyggende, bare prøvd å bli kvitt det når jeg allerede HAR halsbrann.

SÅ: altså fra søndag startet jeg å følge bruksanvisningen til punkt og prikke. Gaviscon (flytende eller tabeletter er det samme, Flytende bruker jeg hjemme, men utenfor hjemmet er det lettest å ha tabeletter i vesken). Hver kveld umiddelbart før en legger seg, og alltid en halvtime etter en har spist.

JEG HAR IKKE hatt halsbrann siden søndag.. O LYKKE!! fantastisk!

Det som er litt vanskelig er å la være å småspise.. om en småspiser etter at en har tatt gaviscon ødelegger en virkningen.. da har en jo spist igjen og trenger en ny dose liksom. Gaviscon virker ikke syrenøytraliserende, men legger seg som et lokk over maveinnholdet, slik at det ikke kommer syre opp spiserøret..

Jeg trodde virkelig at INGENTING kunne hjelpe.. men dette virker faktisk!

Mine to søstre har forresten vært like plaget av halsbrann som meg, og har trøstet meg med at i det sekundet ungen er født er halsbrannen borte vekk:)

Håper dette kan hjelpe noen av dere som sliter skikkelig med halsbrann, det er virkelig ikke noe hyggelig å sitte med lava i halsen dag etter dag.

Hejje

Jo jag føljde anvisningarna från børjan, 30min etter mat og før jag gick och lade mig.. men det smakade så illa

fick råd igår nær jag var på svangerskapstræff att dricka ett glad Melk før jag lade mig, prøvade det igår og det fungerte faktiskt!

Sen ær det lurt att inte lægga sig eller sitta bøjd efter att man ætit. Det har hjælpt og att ungå stark mat

Men tack så jætte mycket før alla tipd

Har ikkje vore så veldig plaga med det, men har kjent det ja...

Det som har hjulpet meg som eg også har fått anbefalt er å eta regelmessig - ikkje for mykje - ikkje for lite - ikkje for sjeldan...dessutan å eta mat som er basisk (nøytraliserer syra som gjev sure oppstøt og halsbrann). Basisk mat: Grønnsaker, frukt (minus plommer og svisker) og melk er basedannende. Kjøtt, fisk, egg og kornvarer er syredannende fordi de inneholder svovelholdige aminosyrer. Vegetarmat er generelt mindre syredannende enn vanlig kost. (Vær oppmerksom på at en strengt basedannende kost kan føre til proteinmangel.)

Håpar dette kan vera til hjelp slik at det i alle fall blir mindre behov for syrenøytraliserande piller og slikt...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...