Gå til innhold

8 mnd og mme. Hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på 8 mnds kontroll idag, og fikk beskjed om at vi må begynne og gi mme til snuppa våres.Hun får ikke pupp på dagtid lenger (uten at jeg vil gå inn på hvorfor) og det var visst ikke nok med vann på dagtid og pupp på kveld/natt. Selv om hun har lagt på seg over 1 kg på 3 uker!! Det vi sliter med, er at snuppa ikke vil ta flaske, men det går med tutekopp uten ventil, men med masse søl. Jeg har nå kjøpt inn Hipp mme, og tenkte vi skulle begynne med det imorgen.

Når skal jeg gi mme på dagtid? Før eller etter mat? Og siden vi begynner med det, så kanskje det er like greit og slutte helt med puppen. Det er jo på tide og nattavvenne og.

Hjelp tas imot...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, det må være på grunn av kalsium at hun må ha mere melk enn det hun får nå. Kan ikke tenke meg noe annen grunn.

Men er jo kjempefin vektøkning da!

Her spises det pupp ca 5 ganger i døgnet, grøtx2, middagsglass og frukt.

Men likevel hadde han lagt på seg kun 100gram fra 6 1/2 til 7 1/2 mnd!

Grunnen er nok at han er superaktiv... Kryper som en rakett dagen lang, opp og stå hele tiden...

Så det virker jo som at hun får nok mat, men er jo disse vitaminene/mineralene da...

Prøv å gi mme før mat først, så ser du om det ev går mye ut over apetitten på maten. Gjør det det så går det kanskje an å gi litt før og litt etter..?

Sa hs hvor mye mme du skulle gi?

Du finner nok ut av det:-)

Skrevet

Hs sa bare at hun skal ha 6 dl i døgnet inkl pupp. Var faktisk overrasket over vekten hennes. Hun er også en rakett. Krabber overalt og reiser seg også etter alt og går bortover sofaen.

Får prøve meg fram imorgen. Det jeg er mest redd for, er at det skal blir så mye søl siden hun ikke tar flaske og ikke skjønner tutekoppen helt..

Skrevet

vet om jeg ikke kan utale meg siden snuppa mi er 6 mnd. Men jeg ville gitt mat og så grøt... det gjorde jeg iallefall sist.. men når han var 7 mnd ville ikke ikke han ha mere mme så blei bare vann til måltidet..

Hva mat får ho?? skive?grøt?.. 1 kg på 3 uker, var ikke det bra??

Skrevet

Hun får grøt til frokost, skive og fruktmos til lunsj, 1/2 middagsglass til middag, grøt til kvelds og pupp rett før sengetid. Og vann til alle måltidene. Det jeg får i henne siden hun ikke drikker selv av noe.

Hs sa at vektoppgangen var fin og kurven har faktisk gått opp. Så jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg skulle begynne med mme...

Skrevet

Snuppa mi spiser akkurat det samme som din (8.5 mnd). Drikker bare noen slurker med vann, men drikker alt fra 50-165 ml mme etter hun har spist.

Skrevet

Birben:

Hun veier nå 8180kg og er 67 cm lang. Lita jente, men følger sin egen kurve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...