Gå til innhold

Vil du ha angrepillen på butikk eller bensinstasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde angrepillen blitt solgt på bensinstasjon eller butikk, er det ikke sikkert jeg hadde sittet her med stor mage i dag. Hadde sex natt til søndag. Fikk ikke tatt angrepillen før etter jobb mandag. Det førte til at jeg ble gravid.....

Skrevet

Nei, ikke egentlig.

Vet om mange unge som bruker kun nødprevensjon. Ei fortalte meg at hun hadde tatt angrepille 10 ganger på 4 uker!

Å ta angrepille flere ganger på en mnd er jo ikke helt heldig...

Så jeg tror det hadde blitt den enkleste utveien for mange. Istede for å skaffe seg ordentlig prevensjon som p-piller, kondom osv.

Men er det ikke 72 timer etter samleie som er siste "frist" til å ta angrepillen? Da hadde du jo rukket det? eller var det kanskje 24 timer...hmm..husker ikke.

Skrevet

Nei, absolutt ikke. Synes d ikke er noen særlig til trend med den angrepillen. Tror det fører til at flere ikke tenker, "shit au, jeg tar en angrepille" istedenfor å bruke prevensjon. Noe som fører til at kjønnssykdommer blir mer utbredt. Ihvertfall den tanken jeg får fra mange jenter jeg kjenner. Og for meg som er litt skeptisk til hva jeg putter i munnen, ville jeg ikke tatt angrepille, som faktisk ødelegger ting og tang der inne.

Dessuten er ikke angrepille en garanti for å ikke bli gravid. Ei venninne tok det dagen etterpå, og hun ble likevel gravid..

Skrevet

Jeg fant dette på lommelegen.no:

Risikoen for å bli gravid til tross for at man har tatt angrepillen er 0,4%; om tabletten tas i løpet av det første døgnet etter ubeskyttet samleie, 1,2%; i løpet av det andre døgnet og 2,7%; i løpet av det tredje døgnet.

Så prosentene har ikke vært på min siden under denne grviditeten. Fikk hyperemesis også, og det er det ettersom jeg leste 0,3-1% av alle gravide som får.....

Skrevet

Jeg er for at det finnes angrepiller - men jeg er ikke for at den skal ut i butikk/bensinstasjon! Her jeg bor hører jeg stadig om folk som tar angrepille - istedenfor å bruke annen prevensjon. Ikke kan jeg skjønne det - det er dyrere enn kondomer og p-piller. Og det er ikke bra og ta flere enn en gang per syklus. Så jeg syns det skal være det det er - nødprevensjon! Og at det er riktig at man kun får på apotek. Det er jo engang sånn at ingen prevensjon er sikker - så å ha sex innebærer jo en sjans/risiko for å bli gravid. Jeg gikk på p-piller - uten at det hjalp noe særlig ;)

Gjest MiniMagenMin
Skrevet

ja takk! jeg vil gjerne ha angrepille ut i butikker og bensinstasjoner, sammens med paracetten...

dog med GOD informasjon og reklamering, om hva denne gjør, hvor mye hormoner det er i den, og litt skremselspropaganda, for å holde jentene unna å bruke den som prevansjon...det er tross altlike mye eller mer hormoner i angrepillen som i et helt p-pilebrett:S

men ja, jeg har selv vært i beita en lørdagskveld for mange år siden, og var da rimelig irritert på meg selv for at jeg ikke tenkte lenger enn at det ikke var åpne apotek på den tiden. det gikk bra for min del.

men, skulle gjærne ha kjøpt angrepillene på en åpen bensinstasjon samme kveld, eller neste morgen, og vært sikrere på å ikke ha blirr gravid.

hørte på radio for noen uker siden at en eller annen politiker mente at dette førte til støre sexpress på jenter. huff..er ikke helt enig i den jeg da...de selger tross alt kondomer på bensikstasjoner og butikker også, gjør ikke presset større det...men, det er veeeldig greit å kunne kjøpe disse kondomene dersom man finner ut at en får bruk for de iløpet av kvelden...

Skrevet

Nei, det vil jeg ikke. Men graviditetstest derimot!!! Bring it;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...