Gå til innhold

hvor skal jeg begynne hen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

når permisjonen går ut om en måned er gutten vår 9 1/2 mnd, vi har verken barnehage plass eller dagmamma, bor i by hvor vi har ingen nære kjente( flyttet nærme fødsel pga ny jobb), hvordan går man fram for å finne godkjent dagmamma? sikkert utrlig dumt spm men jeg aner virkelig ikke hvor jeg skal begynne.....vi har søkt om barnehage plass fra november, men søknaden blir bare vurdert hvis det blir ledig plass den måneden..

en annen ting er jobb, samboer har jobb, jeg har ikke jobb og gå tilbake pga flytting rett før fødsel, da samboer har jobb med en del reiser, er det ikke bare for meg å begynne i gamle turnus jobb med dag/aften/natt arbeid (spl), frister heller ikke gå tilbake til helsevesen, men jeg veit liksom ikke hva annet jobb jeg kan bruke utdanningen til, noen som har noen ideer eller tips til meg?

og ja, jeg veit det er dårlig planlagt og organisert av oss dette, men sånn er nå engang livet...

blir takknemlig for svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg har noen gode råd og komme med, men ville bare si at du er ikke alene. Det så veldig mørkt ut hos oss og lenge. Ingen barnehageplass, lang reisevei hvis jeg fortsatte i gammel jobb osv. Men nå ser det ut til at det ordner seg med barnehage, og jeg skal prøve og finne meg jobb nærmere. I den gamle jobben var det også skiftordning. Ikke spesielt morsomt når man har små og en samboer som også jobber mye. (Selvstendig)

Du kan ta kontakt med kommunen, de burde ha en oversikt over godkjente dagmammaer i området. Også kan du snakke med Nav om hjelp til jobb. De kan evnt sende deg på kurs eller skole hvis det er noe som kan hjelpe deg til og få jobb.

Tenkt positivt. Det ordner seg alltid for snille jenter. Jeg vet hvor vanskelig det kan være, men man må bare si til seg selv at ting ordner seg tilslutt.

Lykke til!!!

Skrevet

Hei hei!

Når det gjelder barnehageplass vil jeg anbefale deg å ringe rundt til de ulike barnehagene på stedet rundt der du bor. Det viser seg rett som det er at de i kommunen ikke alltid har oppdatert informasjon fra alle barnehagene. I vårt tilfelle fikk vi beskjed om at det ikke var noen ledige plasser da eldstemann skulle begynne. Men i ettertid viste det seg at det fantes både halve og hele plasser ledige i noen barnehager.

Så skaff telefonnummer til barnehagene og ta en ringerunde.

Ellers har private barnehager ofte mer fleksible løsninger om det er et behov.

Dagmammaer finnes alltid. Som Jewel skrev kan kommunen ha oversikt over de som er godkjente. Sørg for at du får referanser du kan ringe og sjekke. Det er alltid greit å høre med de som har brukt dagmammaen før!!

Når det gjelder jobb så håper jeg du finner ut hva du vil!!! Er så vanskelig å ikke vite. Alt jeg kan si er LYKKE TIL! Håper du finner deg en jobb du kan trives med- det er det viktigste når alt kommer til alt.

Jeg er selv usikker på hva jeg skal gjøre etter permisjonen. Har ikke lyst å tilbake til jobben der jeg har vært- har 100% fast. Ønsker meg egentlig noe annet, som gir meg nye utfordringer. Jeg er ganske avhengig av å trives og å møte utfordringer!! Men heldigvis er det ganske lenge igjen..

LYKKE TIL!!!!

Skrevet

Er i ganske lik situasjon, og er litt frustrerende! Føles som en ond sirkel. Hva skal en si på jobbintervju, liksom? "Jeg kan begynne her hvis jeg får barnehageplass". Hvem gidder å vente på meg, da..? Og så er det dyrt å få barnehageplass (hvis det overhodet er mulig, da) på èn inntekt, hvs jeg ikke skulle fått jobb. Så vi er flere som er dårlig organisert her! ;o)

Men jeg tenker som det er sagt over her at det kan være lurt å begynne med barnehageplass. Ring rundt, ja! Det vise engasjement, og jeg har sett eksempler på hvordan barnehager setter pris på engasjerte foreldre.. Så ta for deg lista, begynn med favorittbarnehagen, og arbeid deg evt nedover.

Når det gjelder jobb, så søk på alt det du har lyst til. Hørt fra folk som arbeider med ansettelser at det ofte betyr mer at en har brukt tiden på noe fornuftig (utdanning, jobb, evt annet), enn hvilken utdannelse en har og karakterer. Selvfølgelig så er det ikke svart hvitt, men du kan være heldig. Barnehage? Sekretær-jobb? Butikk?

Lykke til! Jeg skal nok snart sette i gang selv, men litt tidlig. Og gruer meg til å løpe på jobbintervjuer og bli avvist, så utsetter det nok det jeg kan.. Men håper det ordner seg for deg!

Skrevet

Hei:o)

Ville bare si at du er ikke alene... Jeg er i en veldig lik situasjon som deg. Er i en jobb jeg ikke trives i, og som jeg ikke kan fortsette i pga turnus -spl jeg også. Mannen er på sjøen. Kunne tenkt meg et år perm til, men i disse rentetider er det så usikkert med økonomi:( Barnehage har jeg ikke søkt enda da det er et evig surr i huet mitt hva i all verden vi skal gjøre! Permisjonen min er ikke over før i mars da, men tiden flyr! Fryktelig slitsomt når alt er så usikkert, så føler med deg:o)

Skrevet

Tusen takk for gode råd og støtte:) skal samle mot og ta ringerunde på barnehage og dagmammaer, det er en vond sirkel, men skal tenke positivt.

føler det sånn jeg og, at jeg må ha dagmamma eller barnehageplass før jeg kan gå på jobbintervju, for får en halv plass, så er det jo de dagene en kan jobbe, når en ikke har andre til å passe på barnet..har ikke så lyst å ta med den viltre gutten vi har fått på jobb intervju, selv om jeg er kjempestolt av han og han hadde sikkert sjarmert evt sjef.... hehe...

håper det ordner seg for dere andre som har svart meg som er i samme situasjon, er jo godt og høre at jeg ikke er helt alene i verden, du som også er spl( beklager at jeg ikke husker nicket) hva annet tenker du og bruke utdannelsen til? hva andre jobber kan vi brukes til?:)

Skrevet

Jeg vet jammen ikke:o( Angrer hele utdannelsen jeg, og det er jo litt synd når jeg har nesten 200000 i studielån.. Lurte på om jeg skulle høre rundt på noen apotek om de kunne hatt bruk for en spl. Men de jobber jo ofte kvelder og helger der også.

Skrevet

sitter med følelse med utd og jobb i helsevesen jeg også, uaktuelt og ta opp mer studielån for meg, vurderer videreutd som helsesøster da kan man jobbe om dagen, men ikke lett og komme inn på og ikke alle høyskoler har den. ellers veit jeg ikke...alting ordner seg vel til slutt.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...