Gå til innhold

Gruer du deg til å ta KS?

Anbefalte innlegg

Jeg er 28 uker på vei og skal forhåpentligvis ta KS denne gangen som med første mann. Når avgjørelsen var tatt (med nr. 1) så var det ikke måte på hvor mange "skrekk"historier jeg fikk høre. Akkurat som de som føder vaginalt for høre hvor fœlt det er. Vi er rare vi mennesker som alltid har behov for å fortelle om det fœle og ikke det fine. Heldigvis har jeg en bekjent som hadde planlagt KS rett før meg og fortalte at det var en fin opplevelse. Og det var ikke noe annet enn en SUPER opplevelse!! Det var mange sommerfugler i magen den dagen vi møtte opp på RH. Varm og god mottagelse - litt ventetid, men kan ikke klage. Inngrepet gikk fort og var helt smertefritt (spinalbedøvelse)! Når verdens vakreste kom ut og jeg hørte han gråte så er det ikke en bedre lyd på jord!! Etter han var vasket, veid og målt fikk jeg han på bryste. Der ble han liggende hele tiden på oppvåkningen til det var på tide til å bli flyttet til barsel. Klart det er vondt med KS såret, men ikke super vondt (i mitt tillfelle). Etter følelsene var tilbake i beina så gikk jeg i dusjen - deilig, men litt slitsomt. Oppfølgingen var topp! Paracet de dagene på barsel, men tok ikke noe smertestillende når jeg kom hjem. Klart det var noen ganger jeg hadde vondt når jeg kom hjem, men ved å følge rådene fra sykehuset så gikk det veldig bra! Ikke noen infeksjon eller lignende hos meg! Ja det er ett stort inngrep, men det er opp til hver enkelt kvinne å ta avgjørelsen om hva som er best for henne uansett grunn. Så lykke til om du skal ta KS for det går nok veldig bra! Og om noen skal fortelle deg en skrekkhistorie så vœr tøff og si at du ikke er interessert i å høre!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138797788-gruer-du-deg-til-%C3%A5-ta-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal selv ha planlagt keisersnitt, og er litt nervøs. Men hadde ikke vært det om ikke folk var så innmari glade i å fortelle skrekkhistorier. Tror ikke jeg hadde kommet på å bekymre meg for sånnt om ikke noen hadde tipset meg om at det burde jeg. Går og venter på førstemann nå, og klok av skade hopper jeg elegant over alle innlegg med titler som minner om skremselspropaganda. Skulle ønske flere gjorde som deg og delte sine positive opplevelser. Det er sikkert like mange gode som dårlige opplevelser der ute. Oss ferskinger trenger å ha fokus på det positive, for stress og angst jo ikke godt for noe. Takk for ditt innlegg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...