Gå til innhold

ang youghurt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste nettop her inne at man kan begynne å gi de litt youghurt etter 6 mnd alder (leste det på første leveår 6 mnd). Men hva med soyayoughurt, kan melkeallergikerne få det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Soya er tungt fordøyelig, så det anbefales ikke til så små barn.

Youghurt sa helsesøster her at man forsiktig kunne begynne med fra 10 mnd. Men på hovedsiden til dinbaby nå står det fra 1 år. Forvirrende!

Blir fruktmos på tulla her en stund til.

Skrevet

Har også lest fra 6måneder, tror kanskje det var i ei bok jeg fikk på sykehuset fra Sandvik. Men helsesøster sa at vi ikke skulle gi melk før 12 måneder, melkeprodukter (som is og youghurt) fra 10 måneder.

Kjøpte en dessert eller noe fra Nestlè hvor det stod at den inneholdt youghut naturell, men den var fra 6 måneder. Jeg vet ikke om jeg vil gi den til babyen. Hva ville dere gjort? Er ikke hysterisk, og tror ikke det blir noen krise, men syntes det var litt rart at den inneholdt youghurt..

Skrevet

Den youguhrten på babyglass skal være behandlet på en spes. måte, hvis ikke hadde de jo ikke hatt det i 6 mnd glass

http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/f_rste_leve_r/seks_m_neder

dette står det på denne linken fra DiB

Når barnet er blitt et halvt år, kan det begynne å smake litt på yoghurt. Du trenger ikke å gi så mye, noen få teskjeer som en smaksprøve kan være en fin start. Yoghurt har en bra virkning dersom barnet har hard avføring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...