Gå til innhold

Kan man ikke selv få......

Anbefalte innlegg

Skrevet

bestemme om man vil prøve ett frys til????

Vi har 1 egg på frys å jeg har veeeeeldig lyst å prøve lykken på det...... Syns ikke at de ska bestemme om jeg kan bruke det enkle eller måtte starte heilt på nytt for å få flere egg....

* fortvilet *

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

jeg fikk beskjed om å gå på ferskt forsøk dersom ikke siste frys gikk bra, noe det ikke gjorde. men jeg følte meg ikke klar for å dytte i meg massevis av hormoner, pluss at frys har større suksessrate på haukeland for tiden, så jeg sa rett ut at jeg var ikke klar for ferskt. dette aksepterte de, og skal ha fryseforsøk i midten av oktober. Stå på krava!! :)

Skrevet

Uansett får jeg ikke noen nytt forsøk før etter nytt år en gang så fremst gubben min er hjemme..... sjø mann han så det må i tillegg passes inn der og.... :(

Begyn å bli så *rar* i hode og kropp av dette... jeg vil jo bare prøve ett frys til om mulig selv om det bare er 1 egg.. det egget kan jo være det man trenger.... men men....

Skrevet

du velger vel selv om du vil bruke det du har på frys....slik har jeg forstått det iallefall, kanskje forskjellig praksis fra sted til sted da(?)

Skrevet

Jeg mener også at man kan bestemme selv.

Vi snakker også om å bytte behandlingsted, så hvorfor skal da det egget bli kastet bort når man kan prøve det først..... ???

Åååååå..... sett å er passelig fortvila, skikkelig nedfor å lei mæ no....

en drit dag delux i dag :'(

Skrevet

Det er bestandig en risiko at eggene går i stykker under frysing eller opptining eller ikke deler seg videre. Og det er ikke artig å være full av hormoner og pågangsmot, planlegging ift jobb, ferier og årstider, for så å få beskjed at det ene lille egget ikke klarte seg.

Selvfølgelig er det du som bestemmer at du vil prøve det egget istede for å hente ut fler, men legene ser vel kanskje at sjansen for at egget ikke klarer seg er tilstede og derfor anbefaler å hente ut fler.

Hvis du ønsker å bytte behandlingssted er det selvfølgelig best å prøve det ene egget først. Vet ikke om det er mulig å flytte egget til ny klinikk. Regner med at det er en STOOOOR prosess å få gjort

Skrevet

Det jeg har fått vite når det gjelder egget, er at nå de ble fryse ned var alle PERFEKTE! men joda vet risikoen ligg der. men jeg vil heller prøve å ta den i stede for å kaste det bort. Det er også veldig lett akkurat nå siden jeg bare går skole og skolen er fult informert om det som skjer...

ååååååååh.... jeg har ikke ord for hvordan jeg føler meg. jeg vil såå gjerne prøve det siste egget ....

Skrevet

Tror at dette er noe du bestemmer selv. Egget er jo egentlig ditt og dermed er det du som bestemmer hva dere skal gå for...........

Sannsynligvis anbefaler de bare, men det er jo du som må bestemme hvordan det til slutt skal bli.........

Ikke gi opp håpet:o), dette ordner seg nok.

Tror ikke du kan få flyttet over egget til andre klinikker, er jo nedfryst og greier. Ihvertfall fikk jeg beskjed om at gikk jeg først for St.Olavs, offentlig forsøk, måtte jeg ha alle 3 forsøkene mine der.

Uff tøffe greier dette..................

Kan du ikke ta en oppklarende tlf til dem? Si at du ikke er helt fornøyd og hadde forventet bedre oppfølging( lettere sagt enn gjort kanskje, men godt å få det ut kanskje også??)

Oppmuntringsklem

Skrevet

Joda, har vudert å ta en telefon i morgen å høre... ( uten at sambo veit ) før da har jeg mer å gå på når vi ska prate om det....

æ vil bære skrik i kveld...

Sambo ha vorre borte i ei uke på onsdagen, å han kjæm heim da... joda e grett at han e borte, e vant me det... men i tillegg ha han tatt me hundene "ungene" mine, så æ e HEILT aleina... å æ sku sjøl ha vorre ilage dæm, men sia æ vart så dåli ætte æ møsta mått æ hold mæ heime, i tillegg fær sambo ut på havet søn/man te libya, noe æ heller itj lika så godt :'(

så det e mye tankene slo sæ inn på i kveld:S

Skrevet

Hei hei.

Vi har kun ett egg på frys og ett vanlig forsôk igjen. Dem på st.Olav anbefalte oss å ha frys nå..Trodde det var best for kroppen min...Så da er det litt forskjell fra sted til sted...Må jo ha trua selv om det "bare" er ett egg!!!!! Er jo bare det ene vi treng:)))))))

Ring å si det du mener og vil så skal du se det ordner seg:)

Lykke til!! Klem

Skrevet

Jeg snakket rett ut i går hvordan jeg følte det når det gjaldt det siste egget til samboeren min, å han sa faktisk det at han hadde begynt å tenke på det samme. Så i dag skal jeg ringe tromsø å snakke med de. Så kanskje man får starte opp ved neste mens igjen klar for fryseforsøk hvis alt går bra.

Time will Show........

Skrevet

Må også fortelle og beklage gårdagen og derre sytingen... som sagt, jeg var ikke heeeelt meg selv.... hadde litt feber oppi det hele, så når jeg våknet i morrest var jeg helt fin :D

Nå skal jeg kjøre lillebror på skolen, han har kommet til oss får å gå skole her. så i tillegg oppi alt ble jeg så rastløs i går at jeg begynte å rive tapeten på rommet han skal etterhvert ligge:P OPPUSSING! ! !

tjihi

Skrevet

Hei Alvepia:o)

Har du ringt å snakka med de i Tromsø?

Å få fryseforsøk tar jo ikke så mye tid for de, så da kan d vell godt hend at du kan få d no til neste mens:)

Eg håpa og kryss fengran førr deg:o)

Skrevet

Bare vær klar over at det er kun 50% av eggene som overlever opptining og deler seg videre (og de fryser kun ned egg av toppkvalitet uansett), og litt dårligere suksessrate med frys. Jeg hadde ventet og gått på fersk, det er fryktelig kjedelig å få avbrutt forsøk.

Skrevet

Da har man pratet med tromsø.

Vi skulle selvfølgelig får tilbake egget. . . : )

Men om det ble på neste mens blir da usikkert siden hcg'n må være helt i null før man starte på noe nytt hormon-stæsj.

Jeg skulle ta en bloprøve i dag, men ha ikke vært helt i form, så jeg skal ta den i morgen å da finner man ut svaret.

De skulle også sende papirene for oss videre til riksen, men etter at forsøket evt skulle gå feil igjen. så går det ikke denne gangen, bli det en pause på i hvertfall 4-5 mnd før man starter på forsøk nr 2.

Vel dette er da minoppdatering i dag.. nå skal jeg sku opp lyden på radioen å rive videre på eine soverommet :) hihi

Klem til alle dere fra mæ :)

Skrevet

Så godt å lese at du føler deg litt mer optimistisk idag, og heldigvis at du selv fikk bestemme over egget:o).

De blir jo stadig flinkere ved fryseforsøk så mange gode sjanser her.

Kos deg med oppussing!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...