Gå til innhold

hva kan jeg bruke slik glassfat/bolle fra Hadeland til? tips til pynt?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har et slik fat/bolle... ganske stor og rund og ganske lav om dere skjønner... i dag tjener den som fruktfat men syns det blir litt "dumt" å bruke et fat til 1000 kr (merkelig at det kan koste så mye spør du meg) til fruktfat. vil gjerne bruke det til noe mer dekorativt... tips til hvordan jeg kan pynte det opp? lurte på å plante svibler i det og på en måte klare å ha 4 lys i til adventstake?! hvordan planter jeg sviblene ( i hva) for at det skal se fint ut gjennom klart glass? tips til hvordan jeg kan få feste til lys oppi denne dekorasjonen? Andre tips??

Fortsetter under...

Skrevet

dytter og håper noen har tips til bruk?!

Skrevet

Er det klart glass? Jeg syns det er fint med jorda rett i fatet jeg (har flere glassfargede blomsterpotter) så det hadde nok jeg brukt. Men du kan jo også bruke dekorsand eller -steiner og bare sette sviblene med plastpotte på oppi (og dekke med sanden/steinen).

Ellers kan du jo bruke den med pene steiner og flytelys i også - til vanlig, hvis du er typen til det. Eller ha vann i og klippe feks roser ganske langt ned og ha dem tett-i-tett oppi, feks til festbord, eller når de langstilkede rosene er helt utsprungne (rett før de visner) og ha dem i (suger vann lettere om stilkene er kortere).

Eller ha stein og kubbelys oppi.

Skrevet

takk for tips :)

det blir jo sikkert fint å plante de rett i glassbollen for da vil vel røttene syns etterhvert også?! tror jeg skal prøve på det når det nærmer seg advent!

Skrevet

oi.. Det er bare fantasien som stopper deg her =)

Hvis du ønsker å skjule jorda, får man kjøpt enn slik " tynn gressmatte". Legg den med det grønne ut og fyll på jord. Da kan du plante sviblene rett oppi. På plantasjen får man kjøpt enkle lysestakeholdere til telys, kubbelys og stearinlys med lang spiss som du stikker ned i jorda. Bare pass på å følge nøye med når du har levende lys i dekorasjoner, det er stoooor brannfare. Det blir veldig pent hvis du dekker til jorda på toppen med mose (fåes på plantasjen), og strø "glassbiter" over.... (fåes kjøpt i blomsterbutikker og finnes i mange farger)

Lykke til, det blir sikkert kjempefint=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...