Gå til innhold

Noen som har planer om å være hjemme et halvt år etter endt permisjon?

Anbefalte innlegg

Noen som går i de tankene? Vet det ikke er lett å få barnehageplass her i byen rundt desember og har tenkt tanken å gå hjemme et halvt års tid frem til barnehagestart på høsten....

Sist jeg var gravid kunne far ta ut permisjon når han måtte ønske innen 3 år. Da mottok jeg dagpenger en tid før far begynte med permisjon og jeg klare å få meg jobb... Det passet perfekt, fikk vært hjemme i 14 måneder.

Hva har dere andre tenkt her???

Fortsetter under...

Jeg hadde 1 års ulønnet permisjon med førstemann. Var hjemme i 2 år totalt. Denne gangen har vi nok ikke råd til det, men regner med at jeg blir hjemme 3-4 mnd ekstra. Vi tenker da å oppholde oss i farens hjemland, når den vanlige permisjonen går ut og har begynt å legge oss opp penger for å få til dette.

Jeg begynner å jobbe i slutten av november neste år, da tar samboern ut sin pappa perm fram til januar, da vesle starter i bhg. Jeg jobber i en privat barnehage hvor personalbarn har prioritet. I tillegg var det et av kriteriene jeg satte da jeg tok denne jobben. At jeg skulle få bhg plass til barna mine. Ped.ledere er ikke enkle å få tak i i Oslo, så det var et ganske så lite krav! Utrolig deilig å slippe å tenke på barnehage plass i grunn!

Jeg vurderer det, for jeg skal kanskje studere, og da begynner jeg ikke på skole før august/september. Må se an økonomien først... Det frister å være så lenge som mulig med barnet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...