Gå til innhold

Emma Tallulah Behn, hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Søkte på Tallulah på norskenavn.no, og dette kom opp:

Navnet Tallulah er ikke lagt inn ennå.

(Grunnen er at det er 3 eller færre som har dette som første fornavn i Norge, og disse er derfor ikke tatt med i navnelistene som er mottatt fra Statistisk sentralbyrå av personvernhensyn. Det betyr selvsagt ikke at vi mener at ingen har dette navnet, så send gjerne en e-post hvis du vet om noen som har dette som fornavn i Norge, og evt. hva det betyr.)

Er det om å gjøre å ta et sjeldent navn, eller?

Annonse

tallulah er native american navn, nærmere bestemt choctaw, og betyr "leaping water." jeg kjenner ei som heter det, men hun er da også native.

jeg synes det hele smaker litt av det man på engelsk kaller "cultural appropriation", omtrent som når noen uten tilknytning til asia overhodet tatoverer kinesiske skriftkarakterer på kroppen.

forsåvidt tror jeg endelig det er mulig å skimte en råd tråd når det gjelder familien behns navnevalg: isadora duncan og tallulah bankhead var begge store amerikanske stjerner på 1920- og 30-tallet...

Vel, ikke en kombinasjon jeg ville valgt, men et helt ok navn. Synes Emma er koselig, men Tallulah er jo tungt å uttale og vanskelig å vite hvordan skal skrives. Men til daglig blir det jo sikkert Maud, Leah og Emma likevel :-)

Jeg har alltid hatt sansen for Märtha og Aris navn, synes også at Emma Talullah er nydelig :-) Emma er kanskje litt kjedelig, men synes Maud, Leah og Emma klinger veldig flott sammen.

"Forventet" et "eksotisk" mellomnavn, ved å sette på Talullah gjør de navnet litt mer særpreget.. Synes for øvrig Leah Isadora har det peneste navnet, men liker alle tre godt :-)

Liker forresten at den doble konsonanten går igjen i de to navnene ;-)

Annonse

Gratulerer til Märtha og Ari, de tør å velge akkurat det de selv vil. Et poppisnavn og et veldig uvanlig navn. Synes ikke man kan beskylde dem for at de må være originale, når de velger Emma som første navn.

Emma er nydelig, og Talullah er spesielt og tøft! Go M & A!

Overraskende at de valgte et så vanlig og poppis navn som Emma.

Ikke så overraskende at de fant et veldig sjeldent navn i tillegg. Mulig Tallulah er hipt i USA, men på norsk høres det veldig rart ut. Litt harry nesten, synes jeg.

Men navnet passer jo godt til de andre. Ser en over her sier at Maud, Leah og Emma passer fint sammen, men jeg tror at de ikke kaller Maud Angelica for Maud. Dronning Sonja kalte henne konsekvent "lille Ma" i et intervju på TV, og jeg tror jeg har lest at de kaller henne Angelica.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...