Gå til innhold

fikk høre at jeg er tjukk


syngejente

Anbefalte innlegg

Idag er jeg forferdeli lei meg.bare gråter og vet ikke om jeg orker å gå ut blant folk.alle stirrer! jeg vet at jeg har lagt på meg litt for mye,men hvorfor må folk komentere det hele tiden. har tidligere slitt med spiseforstyrrelser,mest overspising,men har også vært slank i perioder.trent masse aerobic og styrketrening.trener litt fortsatt.men klarer ikke den hardeste treninga

jeg er gravid i 4.mnd .magen min er enorm.dette er mitt andre svangerskap.det forige blei jeg bare stor på slutten!

ei dame sa til meg i dag.var du så tjukk forige gang?. syns det er så sårende. er jeg virkeli tjukk..??har også fått runde kinn, men har ikke så mye vann i kroppen,jeg er sprek og spiser sundt og regelmessig.

Jeg kan jo ikke slanke meg nå som jeg er gravid.har gått opp 8 kilo. gikk opp 14 kilo forige gang jeg var gravid for 6 år siden.håper at jeg ikke går opp mer denne gangen.

i våres slekt sliter mange med overvekt etter di har fått barn.

jeg blir hjemme i kveld.skulle egentli på korøving,men orker bare ikke komentarene om kroppen min,vil være i fred!kjempe lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:( føler med deg , og vet hvordan du har det .. har opplevd noe av det samme.... følte meg feit ,og folk måtte komentere at jeg hadde gått opp ganske mye etter graviditeten..... Som om jeg ikke visste det selv.Jeg holdt meg inne mye ,Var deprimert og lei meg... endte faktisk opp med å spise mer :/ Sånn holdt jeg på til jeg faktisk tenkte fornuftig igjen :) Jeg er meg selv! hjelper meg lite at jeg er hjemme og lar alt gå utover min famile .... samme det hva andre synes om meg ....

 

Ikke tenk på hva andre synes om deg ! Tenk heller på å bruke tida på barnet ditt ,og det lille nurket i magen din har nok heller ikke godt av at du gråter og har det dårlig:)

Familien din liker deg som du er uansett :) Så vær fornøyd med deg selv og bruk heller energien din på familien og ikke tenk så mye på hva andre synes :)

 

Det gjorde jeg :) Og jeg har det bra nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg føler så mye med deg!!!! Jeg har det dessverre på samme måten. Jeg VET at jeg har blitt tjukk, men fortjener man virkelig å høre om det flere ganger per uke? Man VIL jo ikke være overvektig!!! Er 32 uker på vei denne uka, og har til nå lagt på meg 14 kilo i svangerskapet. Har ødem 2, altså en del vann i kroppen. Veier tilsammen 128 kg, dessverre:( Jeg har spurt om hjelp hos legen i årevis, uten å bli tatt på alvor. Ikke før NÅ, som jeg er gravid! Og, da skal man egentlig ikke slanke seg! Er maks forvirra og lei meg. For ikke å snakke om kommentarer fra utsiden, som du også beskriver. Eier ikke folk oppførsel? Jeg opplever særlig eldre mennesker som fordomsfulle. Min svakhet er rett og slett MAT, jeg har tidligere overspist mye. Spist meg i ro, faktisk. Stresset ned med mat... Mat som medisin mot angst og depresjon... Da trenger man ikke masse drittsleng fra mennesker som ikke vet hva de snakker om.

 

Likevel, prøv å heve hodet "syngejente"!!! Du har ingenting å skamme deg over! Andres dumhet må ikke få lov til å ødelegge for deg under svangerskapet ditt!!! Unner deg alt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#¤%¤¤&%&¤%#¤&... kan ikke folk holde kjeft?!?!?? Fikk de leksene jeg også. Nå må du ikke spise så masse osv... KLIKKE! Spise? Jeg har hengt over dass i 4 mnd å gaula pga elstrem sv.kvalme og null næring. Og jeg var i minus på kg i forhold til startvekta. Til slutt trøkte jeg ut av meg, JA; ER DET IKKE FLOTT; DET VOKSER TROSS ALT EN BABY INNI MEG!!! Jeg blir så sint av folk som skal kalle folk tjukke. Er det noen som er tjukke så er det de selv, i hodet. Har en svigerinne nå som venter baby om en mnd, kaller henne bolla. Jeg sier til henne at det er fint at hun blir stor, kan sprade rundt å vise at hun venter baby, og kan være stolt. GAKK! Om en er gravid eller ei, en går ikke å sier til folk at de er tjukk. Snakk om å tråkke folk rett i kjelleren når en sier sånt. Mor mi sa til meg en gang jeg var stolt over at jeg gikk fra 80kg til 75 kg og skrytte av meg selv til henne, ja, du trenger det, du er smellfeit. HÆ??? Hvordan klarer en mor å si noe sånt til sin datter? Kan legge til at jeg er 167 på sokkelesten, så var ikke smellfeit.

 

Nei, folk må passe sine egne saker, og koste for sin egen dør sier nå jeg...

 

Stor klem til HI... Gi F i dem som sier noe annet at du er vakker gravid. ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...