Gå til innhold

Forberedelser til øko-ivf

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter

Da har jeg nettopp sankket med Dr L.

Hva kan jeg gjøre for deg, spurte han.

Kan du ikke gjøre meg gravis snart?! spurte jeg

Det har jeg allerede prøvd, svarte han.

Huff, han var litt matt i stemmen så jeg lurer på om han begynner å miste håpet.

Vel, i hvertfall spurte jeg om jeg ikke kunne prøve dobbel pergotime en runde for å se hvordan jeg reagerer på det. Hvis reaksjonen er god, kan jeg kanskje gå for øko-ivf.

Dette syntes han var en god idè.

Nå bærer det altså til apoteket slik at jeg kan begynne å hormonere meg, igjen.

Dette blir spennende!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Storkfrøken69

Så bra at du så løsningen på videre forsøk, det kommer godt med når man prøver. Ikke alltid Nordica vet veien videre og vi må stå på for å komme med forslag. Jeg selv har funnet mye tips og ideer her inne på BIM. Takke være BIM prøver jeg nå pergo og menopur - dobbel pergotime i 5 dager og menopur i 3 dager. Fant en folikk, håper det er gullegget denne gang også :-) Har IKM 9-10 oktober.

Kan jeg få spørre om en ting: hva er øko-ivf? Jeg har ikke hørt om det før.

Lykke til, håper du responderer godt på dobbel pergotime :-)

Skrevet

Ikke ta deg nær av dr L, han kan virke sånn noen ganger. Og ikke gi opp:) Jeg tok øko-IVF sist og fikk ut 5 egg. De sier at ett til 5 er det man kan regne med. Vær obs på at de kan si at du trenger fler dager på hormoner enn de tre dagene etter pergo. Jeg måtte ha 3 dager ekstra m gonal og orgalutran og kom fort opp i mer penger enn vi hadde regnet med. Så den største besparelsen var selve prisen til nordica. Masse lykke til:)

Skrevet

Kjempebra å høre at du har en plan, Storkfrøken! Dette blir spennende :) Jeg heier på deg!

Skrevet

Det er så godt å bli heiet på :o)

Satser - det høres da nesten ut som om du er på øko-ivf. Det går nemlig så vidt jeg vet ut på å kombinere pergotime og sprøyter, f.eks gonal-f (menopur er kanskje noe lignende)

CathyS - Er det billigere hos Nordica å gå for øko-ivf? Jeg trodde det bare var medisinene som ble billigere, jeg. På forrige IVF - kjøpte jeg medisiner for over 15 000,- Jeg er litt treg i utviklingen, så det er ikke utenkelig at jeg og må gå for mer enn 3 dager på gonal-f.

Jeg kjenner at jeg igjen begynner å få litt sommerfugler i magen. Det er deilig :o)

Dere skal altså teste snart alle 3. Jeg følger spent med og håper inderlig for dere!

Skrevet

Der lærte jeg meg noe nytt om øko-ivf ;-)

Jeg brukte 150ie menopur i de tre dagene i tillegg til dobbel pergotime og ble veldig overrasket over at det var kun en folikk. Kanskje jeg responderer dårlig på menopur. Men, jeg har lest her inne at menopur hjelper mest på kvalitet framfor kvantitet. Håpe håpe håpe. . .

Håper du får flere enn en folikk, da øker du jo sjansen betraktelig hvis det er flere egg å satse på. Jeg skal krysse fingrer og tær for deg :-)

Fortell gjerne hvordan det går med deg, kanskje jeg kan hente noe tips derfra :-) Jeg har nemlig en resept på gonal-f liggende, kanskje jeg skal prøve den neste gang hvis det ikke klaffer. Jeg håper jo selvf at jeg slipper. .

Lykke til :-)

Skrevet

Hei satser

Vil bare si at jeg har hatt 3 follikler de to siste gangene med pergotime. Men de var alle på samme side, fikk beskjed om at sjansene var mye mindre for at flere slapp når de var på samme side. Sannsynligvis slapp bare en, selv om det var flere store.

Så du soom bare har en side å satse på, er nok kvalitet å foretrekke :-)

Masse lykke til, håper setter seg godt fast !!!!

Og storkfrøken, håper inderlig Øko IVF gjør susen :-)

Jeg skal igang med min første IVF, er litt småforvirret angående medisinering, men det går seg vel til.

Klem

Skrevet

Hei, ja de tar 7000 for øko varianten, men det står ikke på websidene deres. Egentlig rart for prosedyren er jo ikke no annerledes i lab'en. De fleste andre klinikker tar mye mer eller nesten full pris for øko. De regner 1-5 egg som normalt, jeg syns det var slitsomt å ha så få å gå på. Første gangen fikk jeg 1 og andre gangen 5. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...