bollibompa Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Jeg satte tilbake 2 egg lørdag 13 sept. Et egg var veldig bra, mens det andre var ikke helt som ønsket, men vi ville gi det en sjanse allikavæl. Forrige tirsdag (rugedag 9) begynte jeg å blø, og jeg har blødd masse....blør enda faktisk. Så jeg regna med at det ikke gikk denne gangen heller, og slutta med Crinone dagen etter blødningen kom i og med at det var masse blod. Vi var innom klinikken på fredag for å ta blodprøve, og i og med at vi ikke hørte noe fra de i løpet av dagen, tok jeg det som en selvfølge at jeg ikke var gravid. Men så snakka jeg med klinikken i dag, og de sier at prøven viser hcg på 36....noe som er lavt, men fortsatt positiv. Mest sannsynlig er det en kjemisk (som det har vært tidligere hos meg med hcg på 72) Men de vil at jeg skal komme innom for en ny blodprøve. Jeg vet at sannsynligheten for at jeg er gravid er mikroliten, men enn om da.....? Jeg dør av spenning...... Synes det er så rart at jeg blør enda, har aldri blødd en uke før..... Og i dag har puppene blitt ømme igjen..... Hva tror dere?
finetine Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Oi sann dette var nervepirrende.................. Siden de vil at du skal ta en ny blodprøve er det jo håp tenker jeg:o). At puppene er blitt ømme igjen skulle man nesten tro er et svangerskapstegn, da kommer og går jo symptomene. Uff nei, du må helt klart få tatt den blodprøven.......................... Krysser fingre for deg:o)!!!xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
bollibompa Skrevet 30. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2008 Tok ny blodprøve i dag, men får ikke svar før i morgen etter kl 13. Det er leeeenge å vente det! Men som de sa på klinikken, er det mest sannsynlig bare egget som har prøvd å klore seg fast, men har sluppet taket igjen.. Satte inn 2 egg vel og merke... Og i tillegg har jeg jo blødd i en uke nå (blør vanligvis bare en 4 dager) Men jeg starta opp med Crinionen i går kveld, bare sånn for sikkerhets skyld :-)
finetine Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Da fortsetter jeg å krysse xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx )!! Selvom klinikken også kan ha helt rett i at egget kan ha sluppet taket, men hvem vet kanskje det ene egget fortsatt er der............. Lykkeønskninger fra meg
Emma*den lykkelige venter Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Sender over lykkeønskninger til deg om at dette går bra.. Kan jo ikke annet enn å håpe i det lengste når du er så nære.
bollibompa Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2008 Så var det en kjemisk igjen da......verdiene hadde sunket. F******* Forventa det vel egentlig, men må innrømme at jeg var veldig spent på verdiene altså... Dette er min 3 kjemiske, av 11 tilbakesettinger. I tillegg mistet jeg tidlig for mange mange år siden (med en annen partner) Tror ikke det er meninga at dette skal gå...... Noen som har noen forslag om hva man kan gjøre? Problemet ligger i mannens sædkvalitet, men jeg mener nå at det er noe mer som ligger i problemene her....
Emma*den lykkelige venter Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 Huff, dette er trist :-( Hva som kan være grunnen,...hm, nei ikke vet jeg. Holder på med 11 forsøket selv, og hos meg har det ikke vært i nærheten av å feste seg litt engang. Legene kan ikke gi meg noe godt svar heller. Det er så forbaska frustrerende. Føler med deg Varm trøsteklem fra meg
bollibompa Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. oktober 2008 Hei Emma* Jeg husker deg, legger jo merke til de her inne som også har vært igjennom mange runder ;-) Ja det er ikke så lett å gi seg når man ikke har noen forklaring på hvorfor det ikke går. Kvaliteten på de eggene som settes tilbake er jo gode, så jeg mener det er noe i min livmor som gjør at egget ikke fester seg. Men hvordan skal man kunne påvise det.... Heier på deg da! Håper det lykkes for deg denne gangen ;-) Vi har igjen 2 runder da vi kjøpte en 3-pack på Medicus. Så jeg er vel igang igjen om ikke lenge. Men vi begynner å forberede oss på adopsjon.
finetine Skrevet 1. oktober 2008 #9 Skrevet 1. oktober 2008 Å nei, så sinnsykt urettferdig!!! Dette var triste nyheter.............. Stakkars deg! Ikke lett å vite hva det kan skyldes, det skal jo nesten ikke kunne skje mer enn en gang i følge legene på St.Olavs. Det var det de sa til meg etter min første og eneste foreløpig ihvertfall........ Ikke så mye jeg kan si annet enn at dette var triste greier:o(..... Trøsteklem
Tia :o) Skrevet 1. oktober 2008 #10 Skrevet 1. oktober 2008 Hei bollibompa! Så trist å høre! Og spesielt når du har prøvd så mange ganger! Jeg har en venninne som strever med å bli gravid, eller forresten, hun strever med at spiren ikke holder seg der inne. Har vært gravid flere ganger, og mistet i uke 8, 9, 10 og sånt. Hun har vært hos en endokrinolog, og fikk da påvist mangel på jod. Dette kan ha direkte innvirkning på kroppens evne til å holde på barnet, visstnok. Jeg vurderer selv å gå til endokrinolog for å se om jeg mangler eller har for mye av noe. En ide?
Emma*den lykkelige venter Skrevet 1. oktober 2008 #11 Skrevet 1. oktober 2008 Dette var interessant Tia. Vet ikke om de regner kjemiske som habituelle aborter, men kunne jo vært en ide og hørt med legene Bollibompa. Kanskje du kunne blitt utredet Vet ikke hva du har prøvd av regimer og medisiner, men jeg har troen på å prøve litt forskjellig. Ikke bare gjøre det samme hver gang. Hva med blodfortynnende Albyl-e/Fragmin, Prednisolon, Bricanyl ved innsetting, Hcg-tilskudd etter innsetting, blastocyttdyrkning. Har du fått utført hysteroscopi? Greit å sjekke at alt er i orden inni livmoren..... Jeg bare kaster ut ideèr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå