Gå til innhold

Jeg trenger hjelp i denne vognjungelen!!!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg venter mitt første barn, og har absolutt ingen som helst peiling på barnevogner. Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe vogn ennå, men blir litt småstressa av alle som har handla og vet akkurat hva de vil ha, hehe.

Jeg har fått en vogn av en slektning, men den er for større barn, sånn som de sitter i, med kalesje. Det jeg da trenger er en vogn for nyfødte, som har god plass til baby med masse tøy på. Bor på bygda, og der er de ikke alltid så flinke til å brøyte snø, i tillegg til at det er generelt dårlige veier, så da er det vel litt viktig å ha en stødig vogn også. I tillegg får vi ikke kjøpt oss stasjonsvogn, så da må jeg prøve å finne en vogn som kan legges sammen og ikke er for tung.

Huff, dette ble mye. Men finnes det barnevogner som kun er for nyfødte, altså en bagvogn eller dypvogn? Har kikka litt, og det virker for meg at man får enten kjøpt vogn som består av to deler, eller så får man kjøpt sportstypen, og må kjøpe bagen for seg selv. Syns det virker veldig tungvint, i tillegg til at prisen ikke akkurat er lav... Er det virkelig vanlig å bruke 6000 kr på en vogn?

Fortsetter under...

Det er veldig få produsenter som selger rene bagvogner lenger ettersom jeg har forstått, og de er ofte dyre uansett. Du kan jo ta en titt på finn eller andre nettsteder og se om noen har noe brukt til en god pris =)?

6000,- er slett ikke uvanlig for ei ny vogn er jeg redd, det går ofte over det óg... Mye penger ja =)

jeg kjøpte en emmaljunga edge kombi vogn til min første og er kjempe fornøyd med den. den har stor bag del og god plass til skinnpose og masse klær. når vi fikk vår første hadde vi bare min kone bil en 3 dørs bil med lite bagasje rom. for å få plass til vogna måtte jeg ta av hjulene, men d vare hledig vis enkelt. men d gikk det og. vi betalte da 6000 for vår vogn, men d var i 2005 og prisene stiger, men som en annen sa så er 2008 på salg rundt disse tider for 2009 mod er kommet i butikkene allerede.

Takk for svar! Jeg får ta meg en tur å kikke litt etterhvert, men da slipper jeg å saumfare butikkene etter en ren bagvogn, hvis de ikke produserer slike lenger. Det finnes ingen barnebuikk her jeg bor, så jeg må liksom være litt forberedt når vi skal ut å kjøpe, for det får holde med en tur, eller kanskje et par handleturer før termin. :)

Jeg får bare si pent i fra til gubben at det er vanlig å betale 6000 for en vogn, så da går han nok helt sikkert med på det, hehe. :)

Annonse

jeg sier gå for finn og loppis! Hvertfall på finn kan man finne kjempe fine vogner til en billig penge. Vær bevisst, og tenk miljø også.. det syns ihvertfall jeg er et poeng. Er ingen alternativ "heliosdame" Men har fått litt av kjøpehysterien rundt det å få barn opp i halsen. De skal tross alt vokse opp i den verdenen vi serverer dem . Jeg satt i den ene loppisvogna etter den andre da jeg var liten, og på de fleste bilder gliser jeg fra øre til øre. Men det er klart det var andre tider..

Jeg kjøpte en duovogn i Sverige for noen uker siden. En sort OTH Urban Jungle til 5700 norske kroner, sparte 2300 kr på å dra dit. Dette var en 08 modell, men det var ikke store forskjellen på 08 og 09. Er så langt veldig fornøyd med kjøpet, håper bare den lille også blir det når han spretter ut (-:

Moren kjøpte en vogn til lillebroren min for 5000 kr - i 1983 (!!!) ,så jeg synes jeg kom godt ut av det i 2008 (-;

Hei, det finnes flere typer barnevogner med kun dypdelen, som ikke er kombi.

Jeg kjøpte en i Sverige i helgen, Brio Joy - 2009 modell. På den vognen kan man bare klikke på dypvognsdelen på hjul/understells-delen. Man kunne også kjøpe en sportsvogndel som man også bare kan klikke på hjul/understells-delen. Det er kjempekjekt, fordi en vogn med bare en dypvognsdel er mye mindre enn en kombivogn. Vi kjøpte kun hjul/understells-delen og dypvognsdelen fordi den var mindre og enklere å manøvrere enn en kombivogn. (Siden denne modellen er neste års modell, er den passelig "dyr": 5000 Svenske Kronor, tilsvarer 4200 NOK)

Vi kjøpte også en annen vogn som var på tilbud (Crescent/DBS), som er en sportsvogn med 3 hjul. Denne vil også være mindre enn å benytte seg av sportsvogndelen i en kombivogn.

Skjønner absolutt at du foretrekker å ha 2 separate vogner, og jeg vet flere som kjøper kombivogn for så å bare bruke dypvognsdelen, så går de over til en lettere sportsvogn når den tiden kommer.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...