Mamma til 2 søte jenter Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Er det noen andre av dere som fryser mye ift rugedagene? Jeg har fryst hver kveld siden rugedag 2, spesielt når jeg sitter stille. Har aldri opplevd det tidligere, samtidig som jeg merker at det stikker i magen. Nå er jeg på jobb og jeg fryser når alle andre ikke gjør det. Sitter her med jakke på meg for å unngå å fryse for mye. Kan dette ha noe med Crinone (står jo ikke på bivirkningslista - men det er det mye som ikke gjør.... ) eller kan det være et positivt tegn??? Tør jo ikke å ta noe som noe positivt tegn -- siden jeg har et negativt IVF forsøk bak meg. (Har forøvrig hatt skikkelig tissetrang på rugedag 2 og 3 - nå avtar det litt....)
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Hei Prøveren på nr 2:-))) Jeg har spurt om dette inne på gravide slitere, men ingen der som hadde merket noe. Jeg har nemlig vært skikkelig frysen siden rugetida og er det fremdeles. Er 7 uker på vei til onsdag. Slet skikkelig med å holde meg varm. Går på kurs og har med meg teppe i sekken. Sitter med masse tøy på i forhold til de andre og ja, det har blitt kommentert. He he. Vet ikke helt hvorfor det er sånn. Men gjør det du kan for å holde deg varm på rompe, lår og mage. Veldig viktig;-))) Lykke til:-)))
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 29. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2008 Hei Pysekatten er gravid! "Godt" å høre at det er andre som har det på samme måten. Skjønner det blir kommentert at du sitter på kurs med teppe" Da får vi håpe at det er et godt tegn for min del også at jeg fryser! Mannen min bare fnøys av meg når jeg sa at jeg fryste mye. Han sa "Det er jo en helt naturlig forklaring på dette når det nå blir kaldere"... Kluet er jo bare at jeg ikke fryser ellers til vanlig, og hjemme hos oss er det ikke kaldt! (Vi har på varmekabler i gulvene og fyrer ved behov - foreløpig har det kun vært behov for det 2-3 ganger). Det begynte nå når jeg hadde ruget et par dager. (I dag er jeg på rugedag 4 - det går sakte, men sikkert framover!!). Ja, jeg prøver å holde meg varm. Har sittet foran tv-en med pledd over hele meg. Det hjelper! Vi får prøve å holde oss varme på hver vår kant! Lykke til med svangerskapet!!!
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Takk for det:-))) He he. Vet akkurat hvordan du har det. Litt godt å høre om flere i samme båt. Jeg håper dette er et godt tegn for deg. Skal følge med og se hvordan det går med deg og heie:-))) Masse lykke til med rugingen. Det er den tregeste tiden. For min del har tiden gått litt fortere etter jeg testet positivt. Håper du også gjør det nå:-)))
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 29. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2008 Godt å høre at du vil heie på meg!! Får håpe det går som vi håper!! Er forsiktig optimist, men tenker at de neste dagene fram til testing er avgjørende. Forrige forsøk hadde jeg ikke stikking etter rugedag 3 og da skjønte jeg innerst inne at det nok ikke gikk. I dag er jeg på rugedag 4 og jeg har kjent stikking. Såå... håpet er der nok mer denne gang. Dessuten har befruktningen gitt mye bedre resultat denne gangen. Så alle positive ting tar en med seg!!! Prøver å tenke minst mulig på at jeg ruger, men det er IKKE lett!!! Har mest lyst til å bare sove i 8 døgn framover for å få det hele overstått... hehe... Men har ikke noe annet valg enn å holde ut!
Nøtt Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 Jeg er gravid (7 uker) og fryser omtrent hele tida! Husk i tillegg til det Pysekatten nevner, å også holde føttene varme. Veldig viktig! Lykke til.
Raspberry Skrevet 29. september 2008 #7 Skrevet 29. september 2008 Hei prøveren på nr 2. Spennende å se hvordan det går med deg. Når skal du teste? Jeg er litt frossen innimellom og helt kokvarm andre ganger. Hender jeg må legge meg med tjukke sokker. Lykke til!!!!!!!!!!!!!!!
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 30. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. september 2008 Hei Raspberry! Jeg skal teste neste tirsdag 7 okt. Er i dag på rugedag 5, og det går sakte, men sikkert fremover. Nå er jeg kallvarm etter en kopp med te! Så det var ikke så mye som skulle til for å snu det hele.... Stemmer ikke det at du er gravid?? Jeg ringte forresten Riksen før i dag, og sykepleier mente at jeg fryste ikke hadde noe med om en er gravid eller ikke.... Hun trodde heller at det var influensa eller noe som var på vei.... MEN når det faktisk er flere her inne som har hatt det samme - så må det jo være noe med det, tenker jeg! Blir et egg befruktet og "kobler" seg til livmoren så er det jo en stor overgang for kroppen - så det burde ikke være så rart at kroppen reagerer på et eller annet vis - slik som det for andre er å bli kvalm, trøtt, etc., etc....
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 30. september 2008 #9 Skrevet 30. september 2008 Litt merkelig av ho å si synes jeg. Jeg har nå vært sånn i ca 7 uker, men jeg har vært frisk som en fisk. F.eks. i dag var jeg ute og gikk tur i en drøy time. Kom hjem og tok en varm og lang dusj. Like etter jeg var ferdig stelt var bena mine iskalde og jeg begynte å småfryse. Fikk lagt fyr i ovnen og nå er jeg god og varm. He he. Jeg har alltid vært litt frysen, men ikke så ille som dette. He he. Ellers har jeg egentlig vært i veldig god form. Litt trøtthet og uggenhet som svinger fra dag til dag. Hadde ikke noe særlig symptomer i rugetida heller. Bare bivirkninger fra crinone. Kos deg i rugetida og husk at akkurat nå er du faktisk "gravid".
lotta82 Skrevet 30. september 2008 #10 Skrevet 30. september 2008 Hei alle damer:) Jeg er på rugedag 3, og fra i går har det vært kaldt... Var 24 grader inne på jobb i går og der satt jeg med en fleecjakke og pledd. Kjenner også til stikkinger nedentil, og kanskje mest på kvelden når jeg legger meg. Vil ikke høre på sykepleieren på Riksen jeg... Vi får bare krysse fingre damer å håpe på at spiren klamrer seg fast;) Lykke til..
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 30. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. september 2008 Nei, jeg har bestemt meg for at sykepleieren skal jeg ikke høre på. Så takk til dere som svarte meg!! Dere har overbevist meg - jeg tror ikke på henne!! Vi får krysse fingrene ja!! Lykke til dere andre rugere!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå