tuppa & litjmor Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Tuppa er 3,5 år og 13-14 kg. Bruker nå acta graco cosmic bakovervent i en av bilene våre, men synes denne stolen begynner å bli trang og litt kronglete å sette seg inn i for jenta. Vurderer derfor å snu denne stolen og bruke den forovervendt (med eller uten inegrerte sele?), eller å kjøpe en beltestol i stede. Hva ville dere ha gjort? og hvilken beltestol ville dere ha kjøpt? Finnes det noe oppdaterte tester?
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Jeg ville kjøpt maxi cosi sin pute med rygg. Det er vel beltestol som du skriver. Jeg hadde acta graco cosmic til storesøster og syns den var elendig når jeg snudde den. Fikk ikke festet 3 punktselen til bilen skikkelig og ble så lei at jeg kjøpte maxi cosi. Så fikk lillebror acta stolen og kan bruke den bakovervendt til han vokser ut av den.
tuppa & litjmor Skrevet 29. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2008 Takk for dine erfaringer. Har en liten følelse av at denne stolen er litt stor og vinglete for å få festet ordentlig som beltestol. Har prøvd den forovervendt og brukt de integrerte selene èn gang, og kan ikke huske jeg syntes det fungerte veldig bra det heller (men veldig god bakovervend da!). Takk for tips ang. beltestol, den så veldig fin ut.
2 Gullunger Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg leste i et lite felt i Foreldre og Barn, siste utgave, at beltestol ikke er anbefalt før 18 kg. Der sto det også en stol som hadde vunnet en test i ett eller annet land nå nylig.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 Vi hadde cosmic framovervendt et par mnd før vi kjøpte Maxi Cosi Rodi XR. Vi brukte 5-punktsselen i cosmic'en til han byttet sete. Syns cosmic'en virker så stor og tung at vi ønsket ikke å bruke bilens trepunktssele.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Kan legge til at barnet vårt var 15 kg for et halvt år siden. Vet ikke helt hva han veier nå, men han fikk Maxi Cosien for en uke siden. Har altså sittet bakovervendt til slutten av sommerferien.
tuppa & litjmor Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. oktober 2008 Takk for svar. Kjøpte maxi cosi rodi xr til Tuppa i dag. Hun sitter veldig godt i det setet. Dette setet skal brukes i bil nr 2, i hovedbilen står besafe izi combi (bakovervendt:). Så hun blir nok i sittende bakovervendt en stund til:)
Minnie Mom Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 Hvis du vil ha henne forovervendt vil jeg anbefale Brtiax Evolva 1-2-3. Den er fra 9 kg og kan brukes med internseler til 18 kg. Kjempefin! Gutten vår er 15 kg og jeg syntes han var litt for liten til vanlig beltestol. http://www.barnashus.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=239&category_id=20&manufacturer_id=15&option=com_virtuemart&Itemid=410
Minnie Mom Skrevet 8. oktober 2008 #9 Skrevet 8. oktober 2008 Ser at du har kjøpt stol. Håper dere blir fornøyd.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå