Gå til innhold

Flere som er dritlei av å jobbe!?!

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 25 + og er dritlei av å jobbe!

De dagene jeg jobber klarer jeg ikke å gjøre noe mer, er så sliten.

Jeg har egentlig ikke full jobb, men har jobbet litnærmet fult til nå.. Om et par uker kommer jeg til å ha ca 40% jobb, men jeg vet ikke om jeg holder ut. Jeg har ikke samvittighet til å sykmelde meg heller..

Hva mener dere?

Jordmor sier at jeg bare skal slappe av og nyte tilværelsen, og bli bortskjemt. Men det klarer jeg ikke for jeg tenker på at jeg må på jobb igjen snart..

Jeg sliter også med bekkenet som gjør at det ikke er helt behagelig å være i en jobb hvor jeg må stå og gå hele dagen. Men jeg kommer meg igjennom dem på et vis..

Fortsetter under...

Ja, jeg er åsså drittlei om det hjelper :) Har en jobb der det enten blir mye sitting!! eller ALTFOR mye gåing og ståing.Føler heller ikke at tilstanden min blir tatt "helt alvorlig" på arbeidsplassen min. Dvs jeg løfter enda ting og tang ( tunge esker etc) Bekkenet kjennes heller ikke helt bra, tungt å bøye seg, er i uke 26 på fredag, har 100% stilling. Føler jeg meg bare mer og mer sliten nå til neste svangerskapskontroll hos legen kommer jeg kanskje til å sykemelde meg.

Er 20% sykmeldt og har en hjemmekontordag i uken (og jæ.... lang reisevei til jobben), hadde ikke klart 5 dager i uken. (Skal også nevnes at jeg har en ett-åring i huset).

Jeg var på jentekveld forleden dag, og da ble det snakk om at Nav foretar utbetaling (til arb.giver) fra dag 1 ved sykmelding i svangerskap. Noen som vet om dette er tilfelle? I såfall hadde ikke jeg giddet å hatt dårlig samvittighet hvis jeg var dere. Skatt betaler vi nok av...

Ja, det stemmer at NAV betaler fra 1. fraværsdag ved sykmelding pga svangerskapsrelaterte symptomer. Jeg har vært sykmeldt flere korte perioder i svangerskapet, og har ikke dårlig sammvittighet. Jeg klarer jo ikke jobben min. Sliter med hofter og rygg. Lurer på om jeg skal be om aktiv sykmelding etterhvert, slik at jeg kan få kortere dager, og være hjemme de dagene det rett og slett er for vondt.

Mente ikke kritikk mot alle, for det er jo selvfølelig noen som har jobber som de ikke orker eller rett og slett er alt for dårlige. Men jeg synes at det er litt mange som ser på det som en selvfølge å sykemelde seg når de er gravide bare fordi de mener det er sånn det skal være.

Annonse

Alle vet da at et svangerskap ikke er noe sykdom, men desverre kan det hos mange gi symptomer som gjør det vanskelig å gå i full jobb, eller inneha jobben sin uten tilrettelegging. Selv jobber jeg på psykiatrisk sykehus, og pga graviditeten kan jeg ikke jobbe der. Det hadde vært en risiko både for meg, barnet og de jog jobber sammen med, fordi jeg ikke har kunnet hjulpet til under ulike utaggeringer. Ellers er det maaange jobber som kan bli vanskelig under et svangerskap, alt fra å stå i klesbutikk til å jobbe i barnehage. Dette må du da respektere. Få bruker graviditeten sin som unnskylding for å ligge hjemme på sofaen fremfor å jobbe. Da blir jo dagene alt for lange. Men desverre blir mange i perioder bedt av legen eller fysioterapeuten til å ligge mye på sofaen.

Det er veldig individuelt om man har plager eller ikke!

Mange er friskere enn de noen gang har følt seg, mens andre har store plager og nesten ikke klarer noen ting.

Jeg kan være enig i at noen tar litt vel lett på det, men jeg har god tro på at de fleste (som meg) dryger til det lengste med å sykmelde seg pga blandt annet samvittigheten.

For min del blir jeg stresset med tanke på alt jeg må gjøre i tillegg til jobben. Jeg har mye smerter i bekkenet og tenker med redsel på hvordan jeg kan få det etter fødselen hvis jeg ikke er forsiktig.

Helse og kropp går først!

Ja er ikke lett å jobbe når man har svangerskapsplager. Jeg var sykemeldt i 3 uker for en stund siden, var veldig dårlig. Nå er jeg tilbake i full jobb og syns faktisk det er deilig, kjedet meg ganske mye hjemme. Har for tiden en del plager med ryggen men trener og går mye turer for å ikke bli helt stiv da. Men

Jeg er i veldig fin form, men UTROLIG trøtt for tiden... Dette gjør at noen arbeidsdager blir heller vanskelige og det er ikke bare lett å komme hjem til en datter på 21 mnd som krever en god del oppmerksomhet og lek. Men jeg prøver å gjøre det beste utav det og håper at energien vil komme seg... Har IKKE lyst å være hjemme heller for da tror jeg dagene kan bli lange og kjedelige uten noe å gjøre.

Ja, jeg er dritt lei av å jobbe, og særlig det at de ikke vil tilrettelegge for meg! Men nå er jeg 50% sykmeldt, og har det ut oktober. Etter det så tror jeg det blir veeeldig lite jobb for meg ja! Jeg står og går/løper hele dagen, og det tærer mye på...

Og jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg er bare 50% på jobb. Og det blir godt å kutte det helt ut når jeg er ca 30 uker på vei... For jeg vil "lade opp" til jenta kommer....!

Og jeg vet hvor tungt det er allerede så....

hei! Synes rett og slett det er for mye å jobbe fullt og ha god livskvalitet jeg. Ved tidligere svangerskap har jeg jobbet fullt og vært kjempesliten når jeg har kommet hjem. Ikke til glede for hverken meg selv eller familien min. Nå jobber jeg 3 dager i uka,-det føles kjempefint. Mindre penger selvfølgelig, men heller det... Vil ha overskudd til virkelig å oppleve det store det er å være gravid og få barn:) Skal også ha permisjon min. 2 år. Men mitt forhold til jobb og prioriteringer har forandret seg mye iløpet av åra. Nå er jeg 41 og venter nr.5:) Ta godt vare på dere selv...

Annonse

hehe,-ja det hadde jo vært spennende! Nei, jeg sluttet av meg selv for ca.4 år siden. Flere sammenfallende ting som hjalp meg tror jeg. Var liksom ferdig med det. Leste også boka endelig ikkerøyker og fikk en slags healing(mest i forhold til andre ting da). Vet ikke hva som gjorde susen jeg. Hadde røyket i ca. 23 år.

Da husket jeg vel feil. Husket bare nick-namet ditt fra et annet sted.

Var den boka bra? Har ei venninne som har lest den, hun har ikke tatt en røyk siden. Jeg har sluttet selv for et par år siden, så trenger den ikke, men artig å høre om hvilke erfaringer andre har. Hva går boka ut på?

Det stemmer, men da må du og arbeidsgiver søke om det, det er ingenting som skjer automatisk. Gå inn på nav.no og skriv "fritak arbeidsgiverperioden" i søkefeltet så får du opp skjemaer og info. Min arbeidsgiver ble kjempe glad når jeg fortalte om dette. Det er positivt for både de og meg siden de sparer penger og jeg slipper dårlig samvittighet.

Jeg er forresten 30% sykemeldt og det fungerer veldig fint. Få gjort mye mer på jobb nå som jeg ikke er dødssliten og ikke har jeg så vondt lenger heller. Håper å kunne fortsette med det ut svangerskapet, frykter at jeg ender opp m 100% sm hvis jeg går i full jobb noen uker.

Jeg for min del har en ganske fysisk krevende jobb... og når jeg komer hjem fra arbeid har jeg minimalt med overskudd til huslige syssler og sosiale ting....

Skal vel ikke være slik heller?????

Synes man i disse 9 mnd skal tenke litt ekstra på seg selv, og ta noen ekstra dager fri med god samvittighet..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...