Sunniva78 har to små Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Har dere kjøpt utedress til den lille enda? Tenkte det kunne være greit å kjøpe en dress nå, lillegutt synes det er gøy å leke ute nå som han krabber og sitter. Vil ikke ha en som er for tykk, den må ha god passform! Har dere noen tips?
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Jenta vår blir 7 mnd på Fredag, og jeg har bestillt ulldress på nøstebarn. Tviler vel på at jeg kommer å ha henne på bakken på enda en stund, så derfor har jeg ikke kjøpt sånn "skikkelig" dress enda. Men såg noen her inne - tror det var reklame fra barnas hus. De såg romslige, og gode ut. Tenkte selv, at den er sikkert god, når hun skal leke ute =)
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Vår sønn 9 mnd, og vi har kjøpt Reflex sin vinterdress. Han har en god stund nå vært litt ute av og til og lekt i sandkassen. Så her trenger vi dress. Uansett begynner han i barnehagen om når han er 11,5 mnd og da trenger han utedress. Vi har brukt reflex til vår edlste også og er fornøyd med den.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 7,5 måned men ikke kjøpt ant enn fleecedress til vogn og bilsete. Han ligger og ruller og kommer seg litt rundt, men trenger ingen utedress enda....
vimsa;) Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 vi har arvet:) men vil bare si at vi har hatt masse bruk for at dressen er vannavstøtende. tulla er 8,5 mnd og elsker å sitte i sandkassa og se på andre barn og slå på bøtter;) blir litt kjedelig å være inne i lengden tror jeg..
nungo Skrevet 29. september 2008 #7 Skrevet 29. september 2008 Nei, har ikke gjort det. Hun er 8 måneder. Når vi er ute sitter hun i vogn eller bæresele. Hun har en lei uvane med å stabbe ALT i munden, så jeg tror ikke det blir aktuelt å sette henne på bakken ute ennå. Nylig satte jeg henne fra meg på gresset et kort sekund og da hadde hun allerede klart å stabbe munden full av gress :-) Hjelper ikke å sette i smokken for gresset er mye mer interessant! Ellers har jeg ulldress til å ha på i vognen/bæresele. Jeg vil tro hun begynner å gå i løpet av vinteren, men da har jeg storesøsters gamle reimadress som kan gjøre nytten i sne og kulde.
Dina1 Skrevet 29. september 2008 #8 Skrevet 29. september 2008 Vi kjøpte en høstparkdress fra reflex nå i høst, som han bruker fleece eller ull under når vi er ute. Men kommer til å kjøpe en av Reima sine vinterdressa. E så fornøyd med Reima, å vil ha en dress eg ikke treng å ha så mye under. Min gutt e ni mnd. Den koste i underkant av tusen kr men det får så være:)
Zitro Skrevet 29. september 2008 #9 Skrevet 29. september 2008 Når hun blir stor nok til å kunne sitte litt ute skal hun få en dress fra Me Too. De er så fine. Når hun starter i barnehagen blir det Reima å henne. Hun er 7 mnd nå og skal begynne i barnehagen i februar.
Erisa* Skrevet 29. september 2008 #10 Skrevet 29. september 2008 Vi er så heldige at vi har arvet en Reima-dress, men har ikke begynt å bruke den enda. Til nå har hun vært fornøyd med å sitte i vogn eller bæresele. Men hun blir jo mer og mer glad i å gå mens vi leier henne, og snart går hun vel selv (i alle fall om noen mnd...), så da blir det litt mer behov for det.
<3Lykkelig<3 Skrevet 29. september 2008 #11 Skrevet 29. september 2008 Jeg bruker fleece dresser og sånn på dattera mi, har ikke kjøpt utedress enda, men har sett en kjempe fin på ellos som jeg skal kjøpe.
Jewel m/jente får gutt Skrevet 29. september 2008 #12 Skrevet 29. september 2008 Har kjøpt en vinterdress fra Lindex, merket Fix str 74. Fikk en vinterdress av svigermor i str 80 fra Cubus, og har en tynnere dress uten for fra Reima i str 74. Så jeg håper vi har det vi trenger denne vinteren.
annie-77 Skrevet 29. september 2008 #13 Skrevet 29. september 2008 Hei. Har ei på 9,5 mnd som krabber og reiser seg opp. Hun skal ikke i b.hage i vinter så kjøpte regntøy til henne, så har vi heller varmt tøy inni. Trenger ikke dress når de er så små og ike skal i b.hage, er min erfaring.
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 29. september 2008 #14 Skrevet 29. september 2008 Jenta mi er 8 mnd å hun har fått utedresser! Hun begynner i bhg i des/jan. Har kjøpt reima vinterdress til henne, i str 80. Hun baaader i den, de er svære i str. Den har hun ut hele vinteren, i starten av neste å tror jeg. Enda jenta mi er stor. Har kjøpt enda en reima dress, den kjøpte jeg brukt på finn.no til 350 kr. Den er i str 74, fant ut at hun måtte ha en mindre å bruke i høst begynnelsen av vinter. Den er litt stor nå men den passer fint, er ikke sånn klompete-stor. Jeg er storfornøyd med den, du ser ikke at den er brukt en gang, i de str der så rekker de jo ikke å bli slitt. Vinter/høst dress denne også. Så har hun en dress til, som er mer sånn vår/høst dress. Vannavisende å vindtett. Vi må ha utedress, holder ikke med fleccedress eller ulldress her. Vi er ute kjempe masse. Disser, er i åpen bhg å leker i sandkassa, triller masse turer i regn å vind. Da sitter hun oppe å ser så da trenger hun noe vindtett. Jeg vil anbefale deg å se på finn. Du aner ikke hvor mange flotte reima dresser som selges brukt det. Jeg er vanligvis en vil-bare-ha-nytt-person, men er så fornøyd med den dressen jeg kjøpte brukt. Du må ta en titt!=)
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 29. september 2008 #15 Skrevet 29. september 2008 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14943463&sid=xz1cab2YIiB864052&WT.svl=Link http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14916172&sid=xz1cab2YIiB864052&WT.svl=Link http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14848926&sid=xz1cab2YIiB864052&WT.svl=Link http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14773547&sid=xz1cab2YIiB171698&WT.svl=Link Sjekk disse da!:-) Hehe, ble ivrig jeg!
Livje Skrevet 30. september 2008 #16 Skrevet 30. september 2008 Til dere som bor i østfold så har siljes barn og utstyr i fredrikstad dresser som er nesten like Reima til 399 om dagen. de var kjempefine. Har ik tatt den bruk, men brukt ulltøy med regnbukse og vindjakke. Reima venter jeg med å kjøpe til hun går. Men bare lurte på er det flere so ikke setter ned barna på bakken fordi de dytter ting i munnen? De fleste barn dytter alt de kommer over i munnen, det er jo dems måte og finne ut hva er ting er på. her har jenta mi på 9 månder plukket på grus og gress, men siden jeg sitter sammens med henne stopper jeg når hun tar ting til munnen. Nå holder det med at jeg sier æsj så slipper hun det. Syns lissom det er synd for barna at de må sitte i vogn ellers sele fordi vi syns det er slitsomt at de vil putte ting i munn. Men barn har behov får å sitte å utforske å krabbe rundt selv.
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 30. september 2008 #17 Skrevet 30. september 2008 Helt enig med deg Livje! Må være kjedelig å bare sitte i vogn å bæresele. I 7-8-9 mnd alder vil de jo gjerne utforske, å ute er det jo kjempe masse å se på. Hos oss er det på med kjeledressen å sette seg på bakken. Hun får ligge/sitte på sitteunderlag. Blir det ikke så kaldt til rompa. Jenta mi har smakt på sand å gress. Tror hun har skjønt nå at sand ikke er noe godt så det har hun sluttet å smake på!:-) Vi har også sånn babydisse som er i sånn halvt sitte stilling. Den har vi hengt opp under taket ved inngangen å snuppa elsker å disse! Disser så og si hver dag! Ved sånne aktiviteter trenger hun noe som er vindtett og vannavisende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå