mathildes mamma Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Noen som har noen erfaringer med eller kjenner til dette setet? Hvordan kommer det ut i tester? Hvordan er de andre BeSafe setene i forhold? Noen bedre eller dårligere? Skal bytte til sete nr 2 nå, og selger anbefalte dette setet, men jeg føler ikke jeg fikk nok informasjon.
DoubleTrouble Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Hei! Vi har BeSafe Izi Combi til våre tvillinger på 15mnd. Det er kjempefine bilstoler som vi er veldig fornøyde med. Da de var nyfødt hadde vi BeSafe Izi Sleep. Det var også et veldig bra sete. Kommet best ut i test flere ganger begge to. Barna sitter komfortabelt i det og det er et trygt og sikkert sete. Det er litt vanskelig å montere dette sete i bilen første gangen, men når man har gjort det noen ganger går det bedre. Jeg anbefaler ihvertfall dette setet. Forskjellen på Izi Combi og Izi Comfort tror jeg er at Combi kan brukes både bakovervendt og forovervendt.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Dette setet kan kun brukes forovervendt, og det er ikke anbefalt for barn under 4 år. Slik at det alene er grunn nok til å ikke velge dette setet. Anbefaler deg å lese på: http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/'>http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/ http://www.tryggtrafik k.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=926 http://www.sikringavbarnibil.blo gspot.com/ Deretter burde du finne en stol som passer deres bil. Og helst et sete som enten kun kan brukes bakovervendt eller et som kan brukes begge veier. Når du ser på tester av bilstoler til barn burde du se på karakterene for sikkerhet og ikke alltid totalkarakteren. Ofte spiller ting som hvor enkelt det er å vaske setet/farger osv på totalkarakteren og det er rimelig urelevant i forhold til hvor godt barnet ditt egentlig er sikret. LYKKE TIL!
tralletonetroll Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Jeg har nettopp tatt i bruk iZi Comfort X1. Min sønn er 15 mnd, og jeg har så liten bil at det føles riktigst for meg å sette han forover. Setet virker veldig stødig og solid. Og det er enkelt å feste. Min sønn koser seg veldig når han sitter i det, på små og lengre turer. Han kommer høyt opp, og får full oversikt. Vi er veldig fornøyd i hvertfall :-). Jeg kan dessverre ikke referere til noen tester..
mathildes mamma Skrevet 29. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2008 Hvordan er det med hodestillingen til barnet i disse BeSafe setene? Blir de veldig "hengende"?
snartmammatil4 Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 vi har besafe combi x1 og har hatt izi sleep da de var babyer. veldig fornøyd med setene. Hvis de sovner hender det hodene henger litt, men siden setene er best i test så går jeg utifra at det ikke er noe farlig. De vi har kan man bruke både forovervendt og bakovervendt, noe vi syntes var bra da vi kjøpte det, men gutten vår er stor for alderen og vi må strax kjøpe nytt sete til han,han er snart 2, så vi har ikke fått benyttet oss av at man kan ha det begge veier;)
tralletonetroll Skrevet 29. september 2008 #7 Skrevet 29. september 2008 Hei igjen. Dette setet har en "hvilefunksjon". Vi var på langtur i helgen, med soving i bil, og det gikk veldig fint. Det blir selvfølgelig ikke som i babysetet, men det virket komfortabelt på både mor og sønn :-) .
mathildes mamma Skrevet 29. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. september 2008 Jeg har bare en liten Ford Fiesta nå, er redd for at setet blir for stort og at snuppa må sitte veldig rett opp. Da må jeg evnt bruke det fremovervendt, selv om jeg hadde tenkt å starte med bakovervendt. Ikke lett dette her.
tralletonetroll Skrevet 29. september 2008 #9 Skrevet 29. september 2008 Prøv deg frem. Det setet som jeg har (kan kun moteres fremovervendt) er veldig enkelt å montere. Regner med at det gjelder alle lignende seter av samme merke. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå