mathildes mamma Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Noen som har noen erfaringer med eller kjenner til dette setet? Hvordan kommer det ut i tester? Hvordan er de andre BeSafe setene i forhold? Noen bedre eller dårligere? Skal bytte til sete nr 2 nå, og selger anbefalte dette setet, men jeg føler ikke jeg fikk nok informasjon.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Dette setet kan kun brukes forovervendt, og det er ikke anbefalt for barn under 4 år. Slik at det alene er grunn nok til å ikke velge dette setet. Anbefaler deg å lese på: http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/ http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=926 http://www.sikringavbarnibil.blogspot.com/ Deretter burde du finne en stol som passer deres bil. Og helst et sete som enten kun kan brukes bakovervendt eller et som kan brukes begge veier. Når du ser på tester av bilstoler til barn burde du se på karakterene for sikkerhet og ikke alltid totalkarakteren. Ofte spiller ting som hvor enkelt det er å vaske setet/farger osv på totalkarakteren og det er rimelig urelevant i forhold til hvor godt barnet ditt egentlig er sikret. LYKKE TIL!
081013 Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 er du sikker på at det ikke er besafe izi combi x1 han har anbefalt? i såfall så kan dette brukes både frem og bakovervendt. Comforten kan brukes kun en vei og koster cirka 2200, mens combi koster cirka 3400 og kan brukes begge veier. Combien er fra o-18 kg, mens comforten er fra 9-18 kg.
mathildes mamma Skrevet 29. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2008 Nå ble jeg litt usikker. Mener han sa Comfort, men det virket ikke som om han hadde så mye peiling. Takk for informasjon!
LilleBanan blir storebror Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 er også på utkikk etter sete nr 2. Kommet fram til izi kombi eller maxi cosi mobi. De er nesten like. Så det kommer helt an på hvilket som passer best i bilen vår. Hun i butikken frarådet izi comfort setet og sa hun nesten ikke ville solgt meg det da det, som nevnt ovenfor, ikke han monteres bakovervendt.
Zitro Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 De setene er langt ifra like da... Mobi kan KUN brukes bakovervendt. Og Mobien er 100 ganger enklere å sette inn i bilen. Jeg har hatt begge deler og Mobi er klar favoritt selv om jeg må kjøpe nytt når hun skal få sitte riktig vei.
LilleBanan blir storebror Skrevet 29. september 2008 #7 Skrevet 29. september 2008 nå mente jeg at formen på selve setene er forholdsvis like med tanke på hvordan barnet sitter oppi der,jeg burde kansje være litt mer presis. bakovervendt skal han jo sitte uansett i mange år.....
mathildes mamma Skrevet 29. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. september 2008 Hvordan er det med hodestilling i disse setene? Jeg ønsker ikke at hun skal bli hengende så veldig med hodet....
Zitro Skrevet 29. september 2008 #9 Skrevet 29. september 2008 Det kommer helt ann på hvor rette baksetene dine er i bilen det. Jo mere skrå dem er jo brattere vil barnet sitte. Jeg har Audi A6, og der er setene ganske skå, og dermed står settet ganske rett i liggestilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå