Mariamin Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Hei. Om noen dager hører jeg til her inne:-) Lurer på om når vi skal slutte med mme. Jeg har til nå gitt jenta mi flaske med mme morgen og kveld, og gitt vann til måltider. Hun koser seg veldig med flaska, så jeg gruer meg litt til å slutte med den. Har såvidt begynt å venne henne til kumelk. Noen slurker nå og da. Skal jo snart begynne i barnehage, så jeg synes det er greit at hun kan drikke melk da. Hun har god matlyst, og spiser godt til måltidene. Har et barn fra før, men han ammet jeg fram til 1 års alderen, så da var det jo aldri noe problem.
Mamsen og lillegutt Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 hvor gammel er ungen? Jeg syns at man ikke trenger gi mme etter fyllte 1år. og heller gi vanlig kumelk. gradvis....
Mariamin Skrevet 29. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2008 Hun blir ett år denne uken.
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Gutten vår er 14 måneder, og får fortsatt en flaske mme på morgenen og noen ganger på kvelden. På kvelden gir vi han det om han av en grunn har spist litt lite til kveldsmat. På morgenen er han alttid så desperat sulten når han våkner, så vi måler alltid opp en flaske på kvelden og har termos med varmt vann stående slik at han får den på morgenstellet. Har tenkt flere ganger på å venne han av med dette, men han er jo så sulten stakkar, og det er jo veldig enkelt. På dagen drikker han vanlig melk, vann eller juice. Man kan jo bruke nan3 til de er 4 år, det er jo relativt likt vanlig melk, men det er jo litt dumt å gjøre de så avhengige av den flaska også...Men det er søren meg ikke lett... Hehe - ser at jeg vel ikke hadde så mye råd å komme med akkurat, men. Lykke til.
tittentei... Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Min gutt fyller om par dager 1 år.Har begynt med vanlig melk jeg.Fikk litt mme og vanlig ku-melk noen dager.Nå får han bare vanlig melk.Min første gutt fikk vanlig melk ca 9-10mnd gammel.Eneste jeg merket er løs avføring,men han må bli vant med det:)Nå går det bra!Helsesøsteren sa en gang,om man holder borte mye pga tanken på allergi,så vil dem mest få allergi av det når dem ikke får smakt på ting og tang.Feks jordbær.Ikke lurt og holde seg helt borte ifra det,men få smake av og til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå