Gå til innhold

Noen med smerter/ubehag ved hormonsprøyte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble overstimulert og innlagt ved forrige forsøk. Er døds redd for at det samme skal skje igjen. Derfor lurer jeg på om dere andre har noen form for ubehag når dere har begynt med hormonsprøyte. Jeg blir litt treg i magen, litt ubehag ved eggstokkene og hoftene. Håper virkelig ikke at jeg blir overstimulert igjen. Hadde egentlig ikke tenkt å gå videre med denne prosessen, fordi jeg hadde så mye smerter forrige gang og ble helt skremt. Har PCO også som øker risikoen for overstimulering. Blir så nervøs av alt dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, noksåklar!

Så leit at du ble overstimulert på forrige forsøk, og skjønner godt at du er redd for at det skal skje igjen. Bruker du samme dose medisin eller har de endret i forhold til at du ble overstimulert sist. Hvlike medisiner og dose brukte du?

Jeg har også PCO og jeg er også kjempenervøs for overstimulering, tenker nesten ikke på annet om dagen. Skal ta min 5 dose med Menopur (225IE) i dag og er begynt å kjenne litt bivrikninger. Har en blanding av mensmusrring og ELmurring i eggstokkene og er litt øm i korsryggen. Det er ikke voldsomme smerter men når man er overfølsom og nervøs virker det fort voldsomt.. Har også i dag fått en del utflod/EL slim.. lurer jo selvsagt på om dette er normalt..

Lykke til videre!!

Skrevet

Hei Turva,

Jeg bruker Suprecur og Menopur. Begynte på sprøyte forrige fredag, så skal ta min fjerde dose i kveld. Jeg har blitt satt til å ta 75 IE de fire første dagene, så skal jeg på kontroll. Deretter skal de være VELDIG forsiktige å dosere og jeg skal ha NØYE oppgølging...har de sagt på Riksen. Så får håpe det går den rette veien denne gangen. Jeg nekter å gå opp en høy dose på femte dagen! Tror heller ikke at jeg kan bruke sprøyte i så mange dager som de fleste her kan. På en måte så er jeg heldig for ting går litt fortere, men på en annen side er jeg uheldig fordi jeg fort kan bli dårlig.

Jeg blir også øm i korsryggen. Ble veldig øm forrige gang, men da hadde jeg masse vann der. Så jeg sjekker liksom hele tiden. Har også fått utflod/slim, det fikk jeg forrige gang også. Det er normalt og skal være sånn. Har også noen skikkelig rivninger i eggstokkene. Føles ubehagelig. Kjenner det begynner å bli litt ubehagelig å gå når jeg har gått litt. Kjenner du det?

Tror det er viktig at jeg holder meg unna salt og ikke drikke alt for mye. Det er fort gjort at det samles vann i kroppen, og salt binder jo vann. Så jeg ville vært forsiktig med det. Det er bare et tips, prøver ikke å skremme. Du kan jo høre med din lege om nettopp det siden også du har større sjans for å bli overstimulert pga. PCO. Jeg fikk beskjed om dette av Riksen så fort de fikk vite at jeg var overstimulert.

Gud a meg, jeg er så redd at det knyter seg i kroppen!!!! :(

Vi får håpe på det beste. Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Hei igjen, noksåklar

Jeg håper at det går bra med deg denne gangen, og at du får god oppfølging. Denne kroppen vår er underlig, det som virker på noen med PCO virker ikke på andre.. Menopur skal jo være med på å gi færre egg og bedre kvalitet. Brukte du Menopur sist også?

Kjenner også at det river godt i eggstokkene og det er fryktelig ubehagelig. Jeg skal ikke på UL før på fredag, da har jeg gått 8 dager på sprøyter. Når merket du at du var overstimulert? Var det noe de fant ut på UL eller?

Takk for tipset med vann og salt, salt er nok kjempelurt å holde seg unna, salt er reneste styggedom når det gjelder å binde vann i kroppen. Det jeg har merket er at jeg ikke tisser så mye som vanlig, spesielt de første dagene etter jeg begynte med sprøyter.. Det synes jeg er et dårlig tegn! Det kan jo være et tegn at vannet hoper seg opp i kroppen. Er dette noe du har merket?

Skrevet

Jeg brukte samme medisiner forrige gang ja. Merket at jeg var overstimulert når jeg våknet om natten av store smerter og trodde jeg måtte på do og gjøre nr to....kjentes som om tarmene skulle revne opp. Tisset ikke noe nesten, kunne ikke sove på siden, helt sykt store smerter i eggstokkene og resten av underlivet, kunne ikke gå nesten, gikk som en oppblåst ballong og vugget meg frem og tilbake, så høygravid ut, vanskelig for å puste, verking i skuldrene. Gikk sånn lenge fordi jeg trodde det kanskje skulle være sånn. Måtte sitte og sove for å få puste, men smertene holdt meg våken. Ble også kvalm og kunne ikke spise eller drikke til slutt, ble dehydrert.

Jeg merket også med engang jeg begynte med sprøyte nå at jeg ikke tisser så mye som vanlig. Det må jeg si uroer meg også! Det vil vel si at det er noe vann som ikke kommer ut. Jeg har blitt fortalt av legene at denne behandlingen er en form for kontrollert overstimulering, så noe vann får man i kroppen uannsett vil jeg tro. Går nok bra :)

Skrevet

Huff nei, nå må vi ikke gire hverandre opp på ALT det negative som skal skje gitt :-) Men det høres ut som du har det bedre denne gangen iallefall - hørtes helt grusomt ut det du måtte gå igjennom sist. KRYSSER ALT JEG HAR for at det går bedre med deg denne gangen.

Når sånn ca har du uttak? Jeg skal på UL på fredag, så det blir tidligst uttak mandag 6. okt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...