<3tobarnsmor<3 Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Hei alle sammen. Jeg ble mamma til verdens ydeligste jente fredag 19 september. Lurer på om dere fikk en resept på vitaminer til babyen deres når dere ble utskrevet fra sykehuset ? Jeg fikk en liste med tran, folsyre og noe annet jeg ikke husker i farta. Fikk beskjed om at dette måtte jeg kjøpe. Greit det, har kjøpt det...men det må jo være mitt valg om jeg vil gi barnet mitt tran eller ikke!
2 hjertegull :) Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Selvfølgelig er det ditt valg.. Men vi vil jo alle det beste for barna våre, og spesiellt i vinterhalvåret er det gunstig med tran.. Hele året for småttisene.. Jeg har vært skikkelig sløv med tranen, og må ta meg selv litt i nakken nå når vinteren og mørketiden setter inn.. Folsyre aner jeg ikke hvorfor sto på listen din.. Ingen har sagt noe om det til meg...
2 hjertegull :) Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Glemte jo helt å si; Gratulerer som mamma! :-D
Isabella12 Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Klart det er ditt valg, men barn trenger D-vitaminer etter fire uker, derfor anbefales det å gi tran eller D-vitamin-dråper. Folsyre er vel til deg, ikke babyen?
tvkrus Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 jeg regner med det stod tran folsyre multivitamin og jern på lista du fikk det er det som gies til barn som er fortidlig og under 2500g ved fødsel og har litten jern lager for de har ikke rakk ikke å bygge opp det . så det lønder seg på følge et de sa på sykehuset eller kontakte de å spøre dem
Gjest mphs Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 Det er som hun over sier på grunn av at ungen din er født permatur at du bør gi ungen din disse tilsettningene i tilegg til mm eller mme. Om du lurer på noe anngående det kan du ringe enten helsestasjonen din eller fastlegen din. Og du kan sikkert ringe sykehuset å spørre også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå