Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Minsten som blir to mnd neste uke har kolikk.jeg blir snart gal i hodet mitt.han skriker nesten mer enn han er rolig kan det virke som.jeg har vært på 4 behandlinger til kiropraktor uten hell, gitt minifom uten at det har virket, sukkervann roer bare i ett 5 min eller noe sånt, nå har jeg begynt med akupunktur etter å ha sett god morgen norge ang det,vært på 3 behandlinger så tok akupunktøren 14 dagers ferie:s, det har regulert magen hvertfall.før vi startet den behandlingen hadde han avføring i hver eneste bleie, å skikkelig vanntynn avføring,som å sette på en kran, men etter første behandling så har han siden hatt avføring ca 1 gang pr dag,bortsett fra to dager uten,å avføringen nå er sånn sennepskonsistens slik den skal være.men han skriker fortsatt like mye og har vondt.igår ringte jeg homeopat,hun hadde hjulpet datteren min tidligere med et utslett som ikke engang legen fikk kurert,så har tro på det,men det vil vise seg da.gått på det to dager nå,er spent,håper det vil funke for oss.noen andre som har prøvd litt av hvert?hva funket for dere?har du prøvd homeopat og isåfall hvor lang tid gikk det før det funket?uff ble langt dette:s
Anonymor Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Uff! jeg vet ikke hva jeg skal si , har ikke peiling på området. Men : Hold ut!!
Honningen Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Hold ut sier jeg også! Det går over, jeg LOVER!!! Lillegull her å gården var hysterisk han også. Det var knallhardt å være førstegangs å få en hylerunge. Jeg angret og gråt i fler uker! Stakkar liten, han kunne jo ikke for at han hadde vondt... Jeg måtte dra til Helsestasjonen en dag å få hjelp, hvis ikke kunne jeg like godt ha slengt den "helvetes" ungen i dass. (Uff, jeg får så vondt i hjertet mitt når jeg tenker tilbake, men jeg hadde det faktisk så ille...) Helsesøster beroliget meg veldig! Hun hadde selv hatt en unge til salgs til tider... Så hun visste akkurat hvordan jeg hadde det. Det var godt å høre at det ikke var bare jeg som hadde det sånn. Var til kiropraktor på 3 behandlinger, ble bedre etter det. Og nå når han bikket over 3mnd, nesten på dagen, ble han en helt annen unge! Nå ler han og smiler hver dag, hele tiden når han er våken. Hva som skjedde vet jeg ikke, men det gikk værtfall over! Nå gleder jeg meg til hver morgen, for jeg savner han! hehehe....Morskjærligheten har endelig kommet!! Etter 3 måneder! Lykke til, du trenger det! Men det går over altså! KLEM TIL DEG!!!!
Nattinatta Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Uff, ja det er helt j.... Har også hatt kolikkbaby, og det er kanskje ndte værste jeg har vært med på... Gråt hver kvel og natt. Ble så utrolig sliten og frustrert. Kiropraktor hjalp ikke for oss heller, men akupunktur. Det kommer helt ann på årsak ntil problemet, så noe funker på enkelt og andre trenger annen behandling. Vi ble opplyst om at antibiotika under svangerskapet hadde skapt magevondten til lillegutt. Antibiotikaen hadde brytt ned både gode og dårlige bakterier i tarmen hans stakkar... Dette som gav kolikksmertene. Akupunktøren satte fire nåler for å sette ting i gang, så fikk vi middel på helsekosten, som skal tilføre bakterier. Han får dette enda. Men vi fikk en ny baby samme kveld! Utrolig! Så vær obs på dette hvis du fikk antibiotika under svangerskapet. Dette er ikke så kjent virker det som, men det er visst en vanlig bivirkning hos voksne etter antibiotikabehandling.... Iallefall; Lykke til! En liten trøst; Det blir bedre.... selv om en ikke tror det når en står oppi det..
Ville Vera Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Dattera mi hadde også kolikk, det er fælt mens det står på, men som alle andre sa til meg: Det går over!! Huff... Ingenting hjalp noe særlig til oss heller, men du kan jo prøve fenikkelte til babyen. Det hjalp litt hos oss allefall.
Trulte76 Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 Jeg har ikke vært plaget med kolikkbarn heldigvis. MEN nr 1 hadde kolikk ei lita stund til jeg fant ut hun hadde melkeallergi. Det fant jeg ut ved at jeg leste at 20% av kolikkbarn skyldes melkeallergi. Så der mor kuttet ut melk i kostholdet så gikk det over. Så jeg tenkte skadet ikke å prøve, og der forsvant kolikken hennes. Men hun skrek hele tiden hun da så lenge hun var våken. Både dag og kveld. Ellers så sier mange at denne tummytub eller hva den heter den bøtta man bader babyene i, skal hjelpe mot kolikk. Jeg har den selv, og er veldig fornøyd med den. Lillegutt elsker å bade i den
NinaCath Skrevet 28. september 2008 #7 Skrevet 28. september 2008 Jeg må få si at jeg føler med deg, selv om jeg aldri har hatt kolikk-barn (jeg har 4 unger). Så synes jeg du har vist stort pågangsmot og vilje til å prøve mye for å hjelpe babyen din. Uheldigvis har det vist ikke gått så bra. Da må jeg også få si, at i Norge er fotsoneterapien undervurdert. Jeg jobber som soneterapeut og har gjort det i 14 år. Utdannet i Danmark hvor dette er mye brukt. Hver uke får jeg babyer med kolikk i klinikken. Jeg skal ikke love noe her, for det kan jeg ikke, men jeg skulle ønske du ville prøve, selv om du allerede har prøvd mye. Slik jeg ser det er kolikk helt unødvendig. Hadde vi bare fått litt informasjon på sykehuset og drevet forebygging allerede på barsel, så hadde vi ikke hatt noe kolikk... Hjertesukk fra meg...
Bunnies by night Skrevet 29. september 2008 #8 Skrevet 29. september 2008 Føler med deg!!! Lillegutt hadde kolikk fra han var ca seks uker til han var tre måneder... og det tar på ja!! Vi var hos kiropraktor og det hjalp endel, ellers har jeg hørt mye positivt om akkupunktur:) Vi bar lillelgutt i bæresjal dagen lang - da gråt han ikke - og mye mer skånsomt enn å gå rundt å bære han i armene - så hvis du har prøvd ut det meste, men han fremdeles plages så anbefaler jeg å prøve det - det hjelper å slippe å høre skriking! Og husk det går over - antakeligvis er det over om en måned! Husker alle sa til meg at det kom til å gå over når han bikket tre mnd - en uke før han fylte tre mnd husker jeg at jeg at jeg sa til mamma med tårer i øynene; "det her kommer aaaaaaaaldriiiiiiii til å gå over". En uke senere var han helt fin - plutselig kom leggerutiner og alt på plass:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå