mitt-skjønne-trekløver Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 er vel så rasistiske at de må forbys....? Ler litt av alt "hysteriet" rundt dert å skulle pynte på "sannheten" og slikt, og at Pippis pappa ikke lenger kan kalles negerkonge... Vi som er vokst opp med alt dette må jo ha hatt en traumatisk barndom... Og tenk hvordan det skal gå med neste generasjon som skal oppdras av slike som oss.... ;P
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Jepp, og "vesle Hoa" er borte fra Torbjørn Egners sangbøker. Og så den sangen som er så kul da. Vi er nok så traumatisert at vi ikke vet vårt eget beste;-)
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Haha. Ja det er et under at det har blitt folk av oss! Jeg tror alt dette oppstyret rundt dette er mer skadelig enn at de faktisk hører sånt noen ganger! Jeg kan ikke huske at jeg noensinne tenkte over det der med negerkonge når jeg var liten... så ikke noe galt i å kalle lille Hoa for hottentott heller, og det ble da folk at meg også...
Gjest Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Vet du, det har jeg faktisk aldri tenkt på.. Det er først i "nyere" tider vi har sett det på den måten.. Jeg har vokst opp med disse sangene, men har aldri tenkt tanken på at jeg egentlig burde være litt fornærmet .. hehe.. (er euro-asiater og mørk i huden =))
Piri Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Sangene og historiene bør ikke endres. De sier noe om den tiden de er skrevet i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå