Kystrøya Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Her i huset er eldstejentas (nesten 4 år) yndlingsbøker disney klassikere som askepott, snehvit, den lille havfrue, tornerose mm. Og vi leser også historier som hans og grete, espen askeladden osv. Og alle de historiene inneholder jo alt fra slemme havhekser, onde stemødre til store stygge troll. Men har aldri laget egne historier for å skåne henne for dette. Har heller forklart henne hva som skjer og at det ikke er slik i virkeligheten. Hun var litt redd for å få stemor en liten stund, men bortsett fra det har hun pr dags dato ikke tatt skade av å bli lest disse bøkene for. Hvorfor pynte på sannheten og lage egne tekster? En dag kommer jo ungen til å kunne lese selv og da få sjokk når den skjønner hvordan historiene egentlig er.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Helt, helt enig med deg!! Eller så kommer de til å få sjokk når verden faktisk ikke er bare snill og god og fylt av rosa disneyprinsesser. hehe.
~sjiraff~ Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Hehe.. hva har jeg gått glipp av? Hvem pynter på sangen om lille kattepus? Her fortelles eventyr og synges sanger som de er.
Anne-B. Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Jeg tror det er sunt for barn å bli lest slike eventyr for, med troll og hekser osv. Det kan hjelpe å sette ord på det skumle.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Jeg sjuler heller ingenting, men etter å ha lest "kjærringa mot strømmen" i voksen alder.... Så unngår jeg det eventyret til de blir 35 år eller noe i den duren;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå