Gjest Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Er det vanlig at disse blemmene i munnen gjør så vondt at barnet bare gråter og ikke får sove? :-( Minsten (20 mnd) er helt ute av seg nå. Han har hatt noen blemmer før i dag, og vært litt sutrete, men nå i kveld ble det mange. Kjenner at hele tunga er helt ruglete... Eldstemann (snart 4 år) hadde noe lignende for noen dager siden, men bare 2-3 blemmer på siden av tungen og han mente ikke at det gjorde veldig vondt. Er det det samme lillebror har, eller kan det være noe annet? *fortvilet mamma*
Gjest Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 De kan være veldig vonde ja, men er du usikker så kontakt lege. Jeg hadde dette selv da eldstemann hadde det og det gjorde helt sinnsykt vondt husker jeg. Klarte knapt å spise på flere uker og all mat smakte høy i lang tid etterpå. God bedring til lillegutt da!
Gjest Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Urk, ja sitter her og vuderer frem og tilbake :-( Er dumt å dra han ut hvis det er virus og ikke noe å gjøre med uansett... Får man vondt i halsen også?
Gjest Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Det husker jeg ikke helt, husker bare blemmene i munnen og hvordan alt smakte helt rart og ekkelt i ukesvis. Er vel noe som heter at bedre med ti turer til legen for mye enn en for lite, men forstår at du nøler også, er ikke gøy å bli sett på som hysterisk mamma. Du kan jo ringe legevakten å høre?
Koala *g07* Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 Min var heldigvis ikke rammet med blemmer i munnen, men ei jeg kjenner fortalte om et barn som bare klarte å ta til seg suppe med sugerør fordi det var så vondt i munnen.
Gjest Skrevet 28. september 2008 #7 Skrevet 28. september 2008 Ja, jeg hadde ikke nølt hvis det var på dagtid, men nå er han såå trøtt, det regner masse og er kaldt i bilen. Om de syns jeg er hysterisk driter jeg i ;-) Nå har han sovet i ca 40 min uten en lyd, så jeg holder pusten.
WP-TLogPeanut Skrevet 28. september 2008 #8 Skrevet 28. september 2008 TL våkna på kvelden og hylskrek og hadde kjempevondt da hun hadde hånd-,fot- og munnsykdom. Spiste nesten ikke, drakk nesten ikke heller. Var hos lege to ganger, men det var ikkeno de kunne gjøre... Annet enn å si at jeg måtte passe på så hu ikke tørka ut .. var liksom først da de kunne gjøre noe , takk for beroligelse liksom Godbedring ønskes herfra
Gjest Skrevet 28. september 2008 #9 Skrevet 28. september 2008 Urk... :-( Er det jeg frykter. Er jo virus. Får bare legge meg med han i sengen hvis han begynner igjen. "Bra" å høre at andre har hatt det like ille (at det ikke er noe verre)
Gjest Skrevet 28. september 2008 #10 Skrevet 28. september 2008 Tar nok en tur til fastlegen i morgen uansett - he he.
WP-TLogPeanut Skrevet 28. september 2008 #11 Skrevet 28. september 2008 He he,skjønner den ja Men bedre å dra på dagen uten spess resultat enn på kvelden hehe
Gjest Skrevet 28. september 2008 #12 Skrevet 28. september 2008 Det kan være veldig plagsomt!! Jeg fikk dette for ca fire år siden og klarte knapt å prate (jobber i b.hage). Det var skikkelig guffent!!
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 28. september 2008 #13 Skrevet 28. september 2008 snuppa fikk utbrudd av blemmer i munnen på mandag (1 uke siden i morgen) legevakta sa det var virus og ikke noe å gjøre med.... på tirsdag fikk hun enda flere blemmer i munnen, så en 4-5 store og en del mindre bak leppa, under tunga og innsiden av kinnene. fikk også et par på hånda og en på foten... så jeg tenkte at det måtte være munn- , fot og hånd sykdom. leste litt om det og dro ¨på apoteket for å høre om de hadde noe som hjalp. kjøpte munnskyllevann med klorexidin og en gele som skulle smøres på for å lindre. gjorde dette etter hver måltid og syns blemmene i munnen forsvant fort og matlysta kom tilbake etter et par dager heldigvis. spiste jo ingenting og bare litt drikke i 2 døgn. spiste suppe med sugerør og babyglass resten av uka blemmene på hånden hadde vi plaster på så det ble ikke fler. hun fikk også to prikker i ansiktet?! var skikkelig vondt når det stod på som verst, luktet vondt av munnen og hun siklet masse og gråt og hadde vondt stakkar! håper det går fort over for dine også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå