snart tvilling-mamme Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Heisann! Har ikke vært her på kjempelenge, men nå er iallefall alt overstått, og vi har kommet godt inn i hverdagen! Den 5. september, etter nesten 2 uker på sykehuset, fikk jeg beskjed tidlig om morgenen om att: i dag ska du bli mamma!!! Kom helt ut av det blå egentlig, så ble ganske så skjelven. Var innlagt pga svangerskapsforgiftning, og hadde det satt i gang tidligere, hadde jeg blitt sendt til ett annet sykehus. Dette var på dagen 1 mnd før termin. Gruet meg veldig etter att jeg hadde en ganske traumatisk fødsel for 11 år siden. Men maken til jordmor skal man lete lenge etter!!! Hun bestemte att fødselen skulle være over innen 6 timer, og satte igang drypp og ordnet med epidural på flekken. Og att det går ann å få så forskjellig oppfatning fra to fødsler, er helt utrolig. Kunne glatt gått igjennom dette en gang til;)) Vilde kom til verden kl.14.50. Veide 2340 g, og var 48 cm lang. Hilste fort på pappa før hun måtte i kuvøsen en tur. Legene måtte snu Nora før hun kom ut pga at hun lå tvers over. Havnet i sete, men ikke noe problem! Hun kom kl.15.23, veide 2280 g, og har i ettertid blitt målt til 48 cm også hun. Fikk ligge litt på magen min, før hun havnet i kuvøsen sammen m søster. En superfin opplevelse som jeg unner alle å oppleve. Og dette trodde jeg ALDRI jeg kom til å si om en fødsel!!!! Nå er jentene blitt tre uker, og alt har gått seg fint til her hjemme! De sover og spiser, og thats it, men greit att det er såpass rolig i starten. Gleder meg til tida framover!!! Har heldigvis ei kjempeflink datter på 11 år som er ivrig til å hjelpe til. Nå begynner hun høstferien sin, så nå skal vi kose oss noen dager! Ønsker alle her inne lykke til fremover, og for dere som ennå ikke har født..... GLED DERE!!!! Klem fra lykkelig mamma;)
ღOscar skal bli storebror:):) Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Gratulerer så MASSE med de to prinsessene deres:):) masse lykke til!!!!!! gleder oss vilt til vår prins og prinsesse kommer:) Er en stund til ennå da..Termin 24 februar...Lenge til:\ Enda en gang GRATULERER å LYKKE til med de to små)
Tvillingmama Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Gratulere så mye!!! Det er bra at du gir håp på en fin fødsel... jeg er litt redd til selv fødsel skjønner du... Kos deg masse nå i høstferien ) Hilsen,
ylva84 Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Gratulerer såå mye:) Du er heldig!!!!! Dette var en fornøyelse å lese. Har termin 11 nov så er vel ikke så langt unna en fødsel,venter på å bli lagt inn og satt igang. Er førstegangsfødende og kvir meg utroli mye til fødsel kanskje sepesielt siden tv 2 ligger i sete. Men etter å ha lest dette så sank pulsen litt:) Herligt !
snart tvilling-mamme Skrevet 29. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2008 Kan berolige deg enda mer...... Tvilling 2 kom i sete pluss ett ben hos meg, men gikk alikevel lettere å få ut henne enn tvilling 1. Oppkjørt bane liksom....hehe;) Vær åpen og fortell mest mulig til jordmor....sikker på att dere alle blir tatt kjempegodt vare på!
mamman til pia, eli og mari Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 gratulerer så mye ønsker dere lykke til og kos deg masse med prinsessene dine og den store vil også ønske dere som ikke har fått enda lykke til vidre selv jeg har ikke termin før 27 april
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå