Gå til innhold

Farge og stripe håret???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det skal du ikke gjøre i 1.trimester. Vent ihvertfall til 2.trimester da. skal heller ikke gjøre det på slutten av svangerskapet har jeg hørt.

Man vet lite om dette, for det er ikke så mange som vil være med i studier som de ikke vet om kan skade barnet, selvfølgelig,

Striping er bedre enn farging, da får du det ikke helt inntill hodebunnen i det minste, men det er vel ikke helt ideelt å sitte å puste inn blekemiddel heller.

Jeg ville ha gjort det i 2.trimester, hvis jeg hadde veldig behov for det. det er viktig å føle seg vel og.

uansett går det vel som oftest bra

Jeg farget håret selv hjemme i forrige uke... fikk høre av en venninne av det skulle gå ok. Fargen ble som den skulle, ingen missfarging pga hormoner el.

Om det var lurt eller ikek vet jeg ikke, men jeg skal ikke gjøre det igjen, og det er ene og alene på grunn av den sterke lukten. Den var virkelig intens! Jeg er kanskje ikke alene om å ha forsterket lukesans?!

Jeg farget håret forrige uke - har alle intensjoner om å leve normalt selv om jeg er gravid.

Det går ann å be frisøren om å bruke farge uten ammoniakk i (minicolor tror jeg det heter). Det finnes kanskje noe sånnt å få kjøpt i butikkene også?

Annonse

det finnes hårfarger uten ammoniakk å få kjøpt i butikkene ja, noen av dem vaskes ut veldig fort. (minicolor) men det har kommet noen "nye" (for et par år siden...) som sitter bedre. Lurer på om det var penelope cruse jeg så reklamere for den ene? Du finner det ihvertfall ut ved å lese på pakken

ammoniakk er fosterskadelig da... men jeg anbefaler IKKE å søke på liste over fosterskadelige stoffer, som jeg gjorde første gang jeg var gravid... ALT er visst forferdelig farlig.... blir helt paranoid av sånt

MEN, det skal større mengder til enn litt hårfarge! Holder likevel en knapp på striping jeg da!

Hei.

Farget selv håret forrige uke, og spurte fler frisører om dette. De mente at farge ikke kan påvirke fosteret. Stemmer nok at det er lite forskning på feltet, men frisører står jo og farger hele dagen, og hadde det vært farlig, hadde de jo blitt påvirket.

Ellers synes jeg at man stort sett skal leve som før og ikke bli helt hysterisk for den minste ting.

Ser med fortvilelse at folk hauser hverandre opp og lager stort nummer av bagateller.

Det kan jo ikke være noe moro å være gravid hvis en skal gå rundt og bekymre seg for alt. Graviditet er en tilstand ikke en sykdom(selv om man virkelig kan føle seg dausjuk noen dager, he he)

Selvfølgelig blir frisørene påvirket, det er for eksempel mange som får luftveissykdommer og allergier når de har holdt på ei stund.

Hvis det er viktig for deg å farge håret, skal du gjøre det, det er viktig å føle seg vel! Jeg venter ihvertfall til 2.trimester

Jeg jobber som frisør jeg, og er nå gravid i 6.mnd...

Selvfølgelig kan man farge håret når man er gravid.

Dette er en gammel myte man nå kan se bort fra!

Og om man bleiker håret, finnes det nå ammoniakkfritt bleikemiddel

hos de fleste frisører, og man puster uansett ikke inn mye

av dette fordi evt gasser stiger, og kommer ikke ned til munn og nese

hos frisøren. Om man likevel er veldig skeptisk kan du spørre

frisøren om å ha et ekstra punktavsug (fjerner gass og lukt)

atme deg, fordi du er gravid og litt bekynret.

Å gå til frisøren kan faktisk gjøre underverker for humøret også

når man er gravid. Viktig å føle seg vel.

Lykke til:)))

Annonse

Faktisk lurt på det samme selv.....Farga håret for bare tre-fire uker siden og da var jeg jo gravid uten å vite det...og ingen missfarging eller noe.....

Mitt problem er at min venninne er frisør og fagprøve snart og hvis jeg skal være modell for henne må håret mitt farges opp igjen.....Hadde ikke så lyst til å fortelle det til venner enda(er i 9.uke)så jeg ble veldig glad for svaret fra anonym frisør her....Har tenkt tanken at det kan da vel ikke være sååå skadelig!!Men da går det jo helt fint da=))

Det burde jo hjelpe litt på formen etter en frisør time=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...