Gå til innhold

Har du erfaring med ZOLOFT????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på zoloft om fredag... hvor lenge ca varer bivirkningene hehe.. er småskjelven og kvalm. er guffent, men det går jo over..

men det STOORE spørsmålet!!!! blir man "likegyldig" av dem?? når jeg gikk på cipralex tidligere, så ble jeg følelseskald og likegyldig. ble ikke deprimert, men ikke særlig glad heller. jeg bare "var" er zoloften sånn og?? for jeg vil ha glede og!

Skrevet

hei hei:)

har gått på zoloft i 4 år jeg.. så vil vel si at jeg har erfaring med dem..

bivirkningene tar slutt fra ca 14 uker til 1 mnd:) men du går vel gradvis oppver i dose? begynner med miste som er en halv tab.?

husker jeg ble ganske likegyldig av cipralexen jeg også.. men fikk ikke noe sånt av zoloften:)

for at zoloften skal virke for fullt så må du gå på dem i nesten 6 mnd:) annbefalses!!

jeg plages av pannikkangst og etter 8 mnd på zoloft så knips så ble jeg frisk!!!!! HELT FRISK!!! men gikk på en jobbsmell for 2 år siden og da kom desverre angsten tilbake... så måtte begynne på zoloft igjen:)

begynte på for 1 mnd siden ca pga at jeg ble værre når jeg er gravid (sluttet pga at jeg ble gravid) og nå har jeg aldri vært så lykkelig og glad på lenge!!! dem begynte å fungere på under en uke!!! legen sa at det var på grunn av hormonene osv...

Skrevet

jeg begynte visst rett på en tablett 50mg, og skal øke til 100mg etter en uke.

hatt endel depresjoner og panikkangst, sluttet på Efexor en mnd før jeg ble gravid. så har vært medisinfri i 5 mnd. men BANG så blei jeg dritsjuk, satt i tre dager og grina konstant uten å makte å ta meg av guttungen eller noenting.. så fikk krivehjelp, og har gått på zoloft nå i tre dager. og igår og idag har jeg vært i lykkerus!! etter såå kort tid, men jeg tror at det er psyken som sier det :P at nå har jeg fått hjelp, dette skal gå bra!!!! for tar jo gjerne en mnd før de har effekt!

men blir de påvirket av hormoner??? snodig.. men er jo positivt det da :D

Skrevet

Hvis du begynte med 50mg med en gang så forstår jeg at du var småskjelven og kvalm... men går nok over:)

ja pga hormonene så kan de fungere raskere og høres ut som de har gjort det til deg også:) det er jo bare positivt hihi... ble i lykkerus jeg også.. ble som en ny person!! dem fungerer veldig bra:) men jeg har villet gått på 50mg i 14 dager så satt opp dosen din...

høres ut som legen din setter den litt rask opp!! dvs at du blir skjelven og kvalm... så kan du bli forverret i angsten middlertidlig...

Skrevet

hihi husker da jeg begynte på zoloft.. (fikk dem da jeg var 15...) første uka merka jeg ingen ting, men da jeg økte dosen(som legen sa jeg skulle) var jeg helt borte vekke.. føltes som om jeg gikk på speed eller no.. jeg har alltid til da vært den jenta som satt stille for seg selv, men etter da var det ingen som kjente meg igjenn:p men så gikk det at jeg følte meg dopa over etter et par uker, å da kom kvalmen å at jeg mista sexlysta... den ble borte i værtfall en mnd.. selv om jeg hadde kjæreste, så var vell ikke dette det største problemet i værden da:)

men angsten min forsvant den=) så jeg fant ut at "da slutter jeg!" ... det skulle jeg ikke gjort.. for da kom angsten til bake om ikke enda værre en før, å jeg ble skikkelig deprimert.. så avtal med lege om ned-dosering osv..:)

nå har jeg aldri hatt det bedre;) (18 år og slutta på dem for et år siden sånn ca) så lykke til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...