Endelig gravid igjen*klarforny Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Min kjære og jeg fikk i fjor høst det triste budskap om at han var steril, jeg har en gutt på 9 år (på onsdag ) Og siden da har vi i gjevne mellom rom tenkt ulike metoder for å felles barn, bla dette med å hente ut vevs væske fra bi-testikelen, men det har vi slått i fra oss pga prognosen fra Dr. Purvis. Så derfor har mer eller mindre bestemt oss for å dra til Danmark, men i den forbindelse kommer det noe nye spm: Kan enn velge sæd fra en som har noenlunde like gener som barnefar (dvs min kjære) Eller blir det bare tatt et valg for enn. Og hvor mange dager lønner det seg å sette av til denne type tur? Og er det mange her inne som har valgt å ta noe hormonbehandling før innsemineringen? Og på forhånd mange, mange takk Håper på litt tålmodighet og forståelse
Ugla er mamma! Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Dersom det er aktuelt for dere med åpen sæddonor har dere jo også mulighet til å få gjennomført dette i Norge. Det er visst noe lengre ventetid enn i Danmark, men økonomisk sett vil det selvsagt være veldig mye mer gunstig. Når det gjleder donor kan man hos Stork komme med ønsker vedrørende hårfarge, øyenfarge og omtrentlig høyde.
Endelig gravid igjen*klarforny Skrevet 28. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2008 Takk for svar Ugla Nei for oss er det ikke aktuelt med noe åpen donor, vi ønsker å se på dette barnet som kun vårt, ikke noe iblanding fra donor senere i livet. Satt nettopp og så på prisene på Nordica og Vitanova, er jo ikke avskrekende og tenke rundt 6000 kr, verdt ørene hos oss hvertfall
hegeno Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Hei, jeg har litt lik situasjon som deg kanskjestorenbaby. Min kjæreste er sterilisert. Våre grunner for å velge Danmark er nok noe ulike, men målet vårt er jo uansett det samme Jeg har så langt hatt 5 forsøk på Stork uten bruk av hormoner, men kun fulgt vanlig syklus. Har reist opp og ned på dagen alle ganger, men unntak av første gang hvor vi la det inn som en ferie. Ble gravid på første gang, men mistet tidlig. Jeg er nå i gang med mitt 6. forsøk og har valgt å benytte meg av Nordica og mild hormonstimuliering denne gang for å se om det kan gjøre susen. Prismessig kan det fort bli vel så dyrt på Nordica som på Stork da de oftere anbefaler dobbel inseminasjon (hvilket vil si dobbel pris og overnatting), men til 7. ende og sist så er det så mye annet som koster i denne prosessen at jeg ikke tror at en skal være alt for opptatt av å spare en 1000-lapp. Jeg har så langt brukt i overkant av 40 000 (5 inseminasjoner, reise, etc).
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Vitanova, og Stork også tror jeg, benytter seg av www.europeanspermbank.com, du kan se på donorinformasjonen der.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 Det har sikkert ikke noe å si, men Stork benytter Cryos http://dk.cryosinternational.com/home.aspx
gliring Skrevet 28. september 2008 #7 Skrevet 28. september 2008 Hej! Nej, Stork använder NordicCryoBank=www.europeanspermbank.com sedan maj 2006. De använde Cryos innan dess.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå