Gå til innhold

SA skjer sjeldent etter 8 svangerskapsuke :) Dette var godt å lese :))

♥ DAME

Anbefalte innlegg

I de første ukene ender omkring en tredjedel av alle svangerskap med abort. En fjerdedel av disse skjer uten at kvinnen er klar over at hun er gravid og ofte er hun heller ikke klar over at hun har abortert. Vel 15% av alle erkjente svangerskap ender med spontanabort. Omtrent 80% av disse skjer innen utgangen av 12. svangerskapsuke.

De aller fleste aborter skyldes at det er noe galt med fosteret og/eller at det ikke fester seg i livmorveggen. Tidlig abort skyldes som regel kromosomfeil hos fosteret.

Så, ja. Det er en reell fare for spontan abort. Men faren avtar for hver uker, og skjer sjeldent etter 8 svangerskapsuke, og nesten aldri etter 12 svangerskapsuke.

Etter en spontanabort blir de fleste raskt gravide igjen. Det kan være lurt å vente til man har gjennomgått en normal menstrasjonsyklus før man blir gravid igjen. Da vil slimhinnen i livmoren være helt i orden igjen, og et nytt svangerskap får de beste vilkår. Her kan du lese mer om spontan abort

Derfor skal altså ikke bekymre deg fordi:

En stor del av alle spontanaborter skjer før du oppdager at du er gravid

Bortsett fra å sørge for å leve normalt sunt, og unngå alkohol og rusmidler, har du ingen innvirkning på om dette svangerskapet utvikler seg slik det skal eller ikke.

Etter 8 uke er risikoen mindre, og etter 12 uker kan du senke skuldrene helt - dette kommer etter stor sannsynlighet til å gå bra!

Fortsetter under...

Titt Tei Askepott:-)))

Dette var veldig godt å lese. Men vet du, jeg har så utrolig god følelse for deg denne gangen. Dette skal gå veldig bra for deg skal du se. Har hatt denne følelsen hele tida for deg og det er litt merkelig. He he.

Ha en vidunderlig deilig søndag:-)))))))

Titt Tei, hihi :)))

Håper virkelig at du har rett Pysekatten :)))))

Nå er det bare 2 hele dager til UL :))) Lurer på om jeg skal tørre å kjøpe ett kosedyr hvis alt er ok på onsdag.....;)

Og det nærmer seg for deg også :))) Jeg er bare såååå spent på om det er 1 eller 2 som er i magen din Pysekatten, hihi.

Jeg var jo veldig spent i vår da jeg fikk satt inn 2 egg, men eggene var litt "dårlige", derfor satte de inn 2 på meg. Men jeg kom jo aldri så langt at jeg fikk vite, mistet jo i uke 5.

Men etter at jeg leste dette innlegget fikk jeg en ro over meg, og det var godt :)))))

Nå skal vi i selskap, og spise, hehe :)))

Ha en flott søndag du også Pysekatten, go`klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...