Anonymor Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Ja , jeg undres litt her. Jeg lurer på om innen for babyer finnes det en teoretiker , og en praktiker. Jeg har 2 eksempler her. Jenta til vennina mi er 2 dager gamlere enn jenta mi. Denne jenta kan altså klappesøte, vinke hade , danse når man spør om hun kan danse. Men hun er ikke i nærheten av å få til å krype, åle, reise seg , sitte selv, osv. Jenta mi kan reise seg selv, bruke pinsetten på gulvet ( pekefinger og tommel.) , hun åle/kryper, går hvis man holder henne på gulvet, sitte selv, osv. Men er ikke i nærheten av å vise intreresse engang for klappesøte, vinke hade , osv... Er det slik at det finnes teoretikere og praktikere hos babyene? Eller, ja dere skjønner hva jeg mener. Mi jente er så tydeligere sterkere i fysikken, samt at hun er utforskende og tøff, mens andre jenta er forsiktig å kose jente! Begge jentene her er 8 mnd. Kan jeg få noen meninger på dette? God Søndag!
mammarettogslett Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Det kan jo rett og slett ha med personlighet å gjøre også mi er veldig aktiv og nysgjerrig, kjeder seg for og må underholdes..dermed begynte hun å krabbe veldig tidlig..mens andre kanskje er mer bedagelige og fornøyde med å ligge å observere..for eksempel:)
mamma&urokråka Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Jeg tror nok det er veldig forskjell ja... Gutten vår er som jenta di. Han reiser seg og prøver seg på å gå litt når han holder seg i stoler o.l. men er ikke interessert i å prøve å vise hvor stor han er eller å vinke eller noe som helst.. Han sier hei og mamma, (vet ikke helt om han skjønner når han skal bruke det da...) men å herme etter oss i kroppen er han rett og slett ikke interessert i.. Han er 8 mnd... Kjenner to jenter som er to uker eldre enn han og de viser hvor store de er og vinker osv...
Gjest Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Jeg er tante til to små jenter. Den ene var veldig tidlig med språk, og kunne sitte i timevis å leke for seg selv. Hun andre er veldig motorisk og kunne i en alder av 6mnd lene seg på en krakk og komme seg rundt. Språket kommer først nå, hun er2,5 år. Men til gjengjeld har hun jammen gjort seg forstått med bevegelser og handlinger! Så tror kanskje at det har litt med hva som er spennende for dem å lære, at det andre kommer når "de ser nødvendigheten"... Så jeg tror på teoretiker og praktiker blant små barn..
Anonymor Skrevet 28. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. september 2008 Ja, jeg tror å det er litt teoretiker vs praktiker. Jenta mi finnes ikke kose jente , finnes ikke redd folk. Det er full spiker hele dagen. Som nevnt tidligere, er hun veldig aktiv , og veldig uredd. Hun har strak hals hele dagen , å skal undersøke alt. Men hun finnes ikke intr i hverken å kose, prat , vinke hade , osv.. Å jeg terper og terper ... Klappe klappe søte... Hun er nesten som en guttejente faktisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå