ES76 Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Hei! Jeg har mitt første uttak i uke 42 - bør jeg regne med å bli sykemeldt etter det? Hvor mange dager er det da til innsetting - og blir man sykemeldt dager etter innsettingen også...?
Gjest Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 På Rikshospitalet sykmelder man fra uttak og 4 dager frem
Suretær Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Du blir ikke sykemeldt med mindre du ønsker det selv og ber om det. For meg var det ikke nødvendig, jeg var i fin form etter uttak og opplevde det ikke som forferdelig vondt. Det er veldig individuelt tror jeg, noen føler det er best å ta det helt rolig mens jeg hadde det best med å leve som normalt. Det er fint hvis du ikke skal på jobb samme dag som uttak, du blir nok ligg groggy og trett etterpå. Lykke til : )
sheedema Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Jeg hadde uttaket på mandag og innsetting på onsdag. Ble sykemeldt tilogmed søndagen. Jeg var overstimmulert så da ble det litt ekstra dager.
MK73 Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Som et minimum blir man sykmeldt dagen for uttak og dagen for innsetting, dvs du får tilbud om det - hvis du ikke synes du trenger det så er det bare å si det. De fleste steder får man også for dagen mellom uttak og innsetting (første gangen min fikk jeg ikke det, men andre gangen fikk jeg beskjed om at det kunne jeg gjerne ha fått..). Jeg har endel smerter ved uttak og de neste par dagene, så sist gang ba jeg fastlegen om sykmelding og fikk for fire dager fra og med uttak, og det var veldig deilig. Jeg jobber ofte endel hjemmefra i perioden (bortsett fra uttaksdagen, da er jeg oftest ganske satt ut), men å kunne bestemme selv hvor mye og når og å gjøre det hjemmefra er godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå