Alvepike Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Jenta mi blir 2 år i begynnelsen av januar 09. I de siste dagene har hun begynt å gråte for ingenting, feks vhis jeg ikke leker med henne hele tiden eller hun ikke får det som hun vil... Er dette begynnelsen på trass alderen?? Er det ikke litt tidlig?? Hva burde man gjøre?? Til nå har jeg sagt til henne at hun må slutte å gråte for ingenting, men er det rette veien å gå...Hun griner for alt , sånn helt plutselig( at jeg ikke orker å bære henne, at hun ikke får holde glasset fordi hun bare heller ut innholdet med vilje)...Også gjør hun masse ting hun VET at hun ikke har lov til... Kom så plutselig på meg dette her,hun har jo alltid vært så grei og flink til å høre på oss...Forresten, det er bare meg hun er slik med. I barnehage er hun kjempe snill sier de og når hun er med pappaen så er hun også kjempe snill( han jobber i nordsjøen er borte 2-4 ordning ).
Gjest Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Hehe... Ikke tidelig nei, her har mine tre begynt når de har vært rundt 10-11 mnd. Mini på 15 mnd har mange trassanfall og svært bestemte meninger om ting. Du får heller være glad for at det har tatt så lang tid før det begynte, for det kan være slitsomt i perioder. er greit når de er så små, men 4 års trassen f.eks eller hormonell 6 åring kan være en ekstrem utfordring... ;-)
Alvepike Skrevet 28. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2008 Ja, da vet jeg hvertfall hva jeg skal forholde meg til .Hm... tror jeg skal ta meg en tur til biblioteket og låne noen bøker om emnet..Litt vemodig og, at hun har blitt så stor ..
spireliten Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Her startet det og da han var 10-11 mnd. Et litt finere ord enn trassalder er selvstendighetsalder. Nå vil de begynne å styre litt mer selv. En prøvelse til tider JA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå