Gå til innhold

Dere som ammer men som gir flaske innimellom. Hvilken størrelse på flaskesmokken bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at det er lurt å bruke en smokk som det er lite hull i f.eks 1mnd + selv om babyen er 4 mnd. Hva gjør dere og hva fungerer best?

Fortsetter under...

Skrevet

Snuppa vår er 10 uker, og vi har brukt de smokkene med 1 hull, men jeg har stikket ut et ekstra hull selv.

Skrevet

Når jeg ammet, men kombinerte det med flaske brukte jeg i starten 1 hull i tutten. Men byttet etterhvert ut alle tuttene med de med 2 hull i som jeg bruker enda nå som han er 7,5 måneder selv om jeg ikke ammer lenger. Prøvd de med 3 hull i, men da kom det for mye melk virket det som og mye rant utenfor. Har Avent sine tutter, og der står det at de med 1 og 2 hull kan kombineres med amming.

Skrevet

vi bruker slow.flow-smokker som følger med 3-pakk-flaskene hos boots apotek. (finnes på nett). Det er de langsomste vi har funnet. Vil at puppen skal være den foretrukne+ at det ikke da går så fort at det kommer opp igjen. Er nå 6 mnd.

Bruker dr.brown inni flaskene.

Skrevet

Brukte nr 1 heilt til 1 veke siden, bruker no nr 2. Skifet til nr2 pga at han sutret sånn når han fikk med nr1. Men passer på å ha litt pauser inni mellom med nr 2 siden d går en del fortere ned. Mini er 3 mnd.

Bruker Avent sine smokker.

Skrevet

Bruker smokk med 1 hull i. Har prøvd med 2 hull,men da blir ungen helt hysterisk,og nekter å ta flaska. Han er 3,5 mnd.

Annonse

Skrevet

min er 8 uker og jeg bruker de med to hull i nå. det er ikke bra med for lite hull så de må suge hardt for å få ut melk. da kan de få veldig vondt i ørene faktisk. ørebettenelse og sånn. så jeg følger de smukkene som er tilpasset alderen på barnet. han er nå to mnd så han bruker de som det står 2 på. (avent sine)

Skrevet

Jeg har valgt å bruke smokk med bare ett hull fremdeles, og gutten min er 3 måneder.

Jeg ønsket i utgangspunktet bare å amme, men grunnet noen brystbetennelser ble jeg nødt til å bruke litt mme en periode.

Ble anbefalt å bruke bare ett hull i smokken i starten av lege, jordmor og helsesøter- slik at gutten fremdeles skulle måtte jobbe litt for å få frem melken. En god del babyer vil ellers ikke ta tilbake puppen, da det er mye lettere med flaske.

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men det kan være greit å tenke på i starten- frem til man vet om babyen tar flaske og pupp om hverandre.

Gutten min gjør det, så tipper jeg kan bytte snart.

Bare et tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...