merete85 Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 hva skal jeg gjøre... guttungen på 8 mnd vil ikke ha melk, spiser brød 2-3 ganger om dagen. 1 middagsglass eller vår middag. men melk vil han bare ha i senga om kvelden. drikker da ca 100 ml. er dette nok melk? han drikker ellers vann om dagen. hvordan spiser deres 8- 12 mnd barn? når kan jeg begynne med vanlig melk til han?
Barbafin Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Kanskje du kan prøve en annen type melk? De smaker jo ganske forskjellig.. Småen vår er snart 11 mnd og han er heller ikke superglad i melk, spesielt sammen med mat. Hipp er favoritten, da får jeg i han ca 400ml i døgnet (inkludert 250ml om morgenen før duppen). I tillegg så foretrekker han å drikke fra kopp, så det kan du jo prøve. Vanlig melk bør du vente med til han er ca året ettersom det kan hindre jernopptaket.
Dina1 Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Vår gutt nektet å ta melk da han var 8mnd, er nå 9 mnd. Vi ga han da melk på morgenen til frokost, åsså grøt før duppen. Omvendt av det vi egentlig pleide, men dette fungerte bra fordi han da var sulten:) Lurte han der:)
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Samme problemet her. Jeg ammer da. Har gått litt i perioder en stund men nå er hun virkelig lite interessert i melk. Hun tar litt fra puppen morgen og kveld som regel. Men det er ikke alltid. I dag har hun nesten ikke tatt noe. Ikke i mårrest en gang, enda hun sov natten gjennom (12 timer). Men hun kan også ha en god dag å ta ganske mye, 3 ganger for dagen, men det blir bare sjeldnere å sjeldnere. Jeg prøver og prøver å gi henne både mm og mme på både kopp og tutkopp, men hun ser bare rart på meg å spytter det ut igjen. Ikke så rart i grunn, hun har jo aldri fått melk på annen måte enn gjennom puppen. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg nei, bare fortsette å prøve å amme tror jeg. Skal til hs på onsdag, skal høre med henne, men tviler det er så mye hun kan hjelpe meg med. Kan liksom ikke tvinge i henne mere enn jeg får i henne uansett. Hun drikker vann som bare det å spiser masse mat så det er vel bare naturlig at melka blir mindre interessant. Men det er frusterende for mor ja, føler hun skulle hatt mere melk, men hun får sikkert nok. Hun får grøt to ganger om dagen så hun får jo litt derfra å. Vet det anbefales å vente med kumelk til de er ett år men jeg regner med jeg begynner noe før det.
2 søte små:-) Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Jeg blander litt malt oppi flaksa, da får jeg iallefall i han ca 200 ml om morgenen før duppen:-)
vipsen*en av hver* Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 heisann.. sånn var det med forrigemann... han ville ikke ha mer melk (altså nan).. bare helt sånn tvert.. Ikke var han så glad i venn heller.. så jeg gav han vann med litt eple juice i, sånn for smaken sin del. så fikk han jo melk via grøten.. så når han var et år gav eg han kumelk...
Smil74 Skrevet 28. september 2008 #8 Skrevet 28. september 2008 Jeg har akkurat samme probelm med min gutt på snart 8 mnd. Fikk beskjed av HS at det viktigste var at han hadde tissebleier:) Kunne også blande grøten med mm/mme i en overgangsperiode hvis jeg syntes han fikk for lite. Fikk ikke noe konkret svar på hvor mye mm/mme han skulle ha da det kom ann på hvor mye han ellers spiste. Fikk også beskjed om av at overgang fra pupp til flaske/kopp kunne for enkelte være en tolmodighetspøve.
merete85 Skrevet 29. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. september 2008 har prøvd å gi melk fra tutekopp og alle typer melk. men han vil bare ha på kvelden.. grøt er han gått lei og bare spytter ut igjen. prøver å gi melk på morgenen tar kanskje 100 ml da men vil ha brød kort tid etterpå. vanskelig dette med melk og vanlig mat. vil jo heller ha mat enn melka.. bra det ikke bare er vi som sliter med å få i han melk. skal spørre hs neste gang vi drar dit.
Vårnurk Skrevet 29. september 2008 #10 Skrevet 29. september 2008 Min gutt har fått mme i tillegg fra han var 5 uker da jeg har hatt for lite melk.Rett over 6 mnd nektet han å ta mer pupp. Han ble bare super sint da jeg forsøkte å amme ham. I tillegg ville han heller ikke ha mme. Har brukt NAN hele veien og det har han likt godt.Da han nektet å ta all melk byttet jeg til HIPP. Den har en helt annen smak og konsistens og den liker han kjempe godt. Nå får jeg i ham pupp tidlig om morgenen, og ca 300- 450 ml mme i døgnet i tillegg til 4 måltider mat (grøt, frukt,middag og grøt). Han er nå ca 7 mnd.Kan være verd et forsøk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå