Pingpling Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Hei, Gutten min er snart 3 måneder og har hatt mye blod i avføringen i over en mnd, + en del andre symptomer fra tarm (grønn avføring, luft i magen, hyppig avføring). Ellers har han ikke virket noe plaget, ingen gulping eller eksem, humøret har vært bra. Tanken er at tarmen er irritert pga allergi mot melkeprotein. Prøvde noen dager uten melk i mitt kosthold men så ikke effekt, egentlig var det noen veldig blodige bleier i den perioden så vi bestemte oss for å prøve nutramigen en periode. Dette er 4 dager siden og har ikke sett noe blod i avføringen så det styrker jo allergimistanken. Saken er at jeg har veldig lyst til å amme hvis mulig. Jeg har fortsatt melkefritt kosthold i denne perioden og pumper meg, og har tenkt å forsøke littegranne mm nå når tarmen har roet seg og mer melkeprotein er vasket ut av kroppen. Spørsmålet mitt er egentlig om noen har noe positiv erfaring med dette? Er det et realistisk håp å kunne amme ham? Eller kan det være han ikke vil tåle melken min uansett. Burde jeg også forsøkt å holde meg unna egg eller andre ting? Eller å kontakte legen og be om allergitesting? Kan jo ikke fortsette å pumpe i all evighet når han kanskje ikke kan drikke melken min, hvor lenge er det i det hele tatt vits i at jeg forsøker? Har tenkt å gi ham noen dråper mm i dag (la ham ligge ved puppen når han ikke er veldig sulten) og så igjen et par ganger i morgen og så se hva som skjer med mage og avføring. Spent men har ikke veldig store forhåpninger. Kan det være laktoseintoleranse? I så fall er det jo bare å slutte ammingen med en gang. Beklager lange innlegget, håper jeg får svar av noen med erfaring. siden før han var 2, ganske mye blod og i nesten hver bleie. Han har også trykket heftig i forb. med avføring og hatt avføring ofte, oftere enn han har spist. Bæsjer i søvne også. Avføringen har ofte vært ganske grønn og slimete og han har hat mye luft i magen og prompet. Ingen gulping, og han har også vært i godt humør, lite grining og mye smiling. Og sovet godt på kveldene. Tanken er jo at dette er melkeallergi, og det virker særlig sannsynlig nå det nå ikke har vært blod i avføring i løpet av 4 døgn på nutramigen. For litt over en uke siden kuttet jeg melkeprodukter i min koRundt 4 dager før dette kuttet jeg melkeprodukter i min mat, men
Pingpling Skrevet 28. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 28. september 2008 Oii, ammetåka lenge leve. Hvis dere ikke vil ha informasjonen to ganger dropper dere å lese det nederste avsnittet Skjønte aldri hvor teksten min ble av, men ser jo det nå...
smill Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 Jeg har det veldig likt med min jente...hvordan gikk det? Har sendt deg en PM, håper du er her inne ennå. Andre med erfaring? Noen som har klart å bli kvitt blod i avføring hos barnet ved å kutte ut matvarer til mor? Og altså har kunnet fortsette å amme? Vi prøver med egg og melk nå.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #4 Skrevet 4. september 2009 Hei! Jeg har ammet og ammer fortsatt et barn med kraftig allergi mot egg (anafylaktisk reaksjon) og melk. Storesøster debuterte med blod i avføringen da hun var ca 3 måneder. Ble da allergiutredet på barnepol og hadde utslag på både melk og egg. Alle symptom forsvant da jeg kuttet ut melk og egg i min kost. Jeg hadde et sterkt ønske om å amme og jeg fullammet henne i 6 måneder og avsluttet ammingen da hun var 20 måneder. Nå ammes fortsatt lillebroren hennes på ett år som også har en rekke matvareallergier. Mitt kosthold er nå ganske begrenset, men trøster meg med at det ikke varer evig Og ved blod i avføringen hos spedbarn og barn skal lege kontaktes. Jeg ville ikke ha startet diett før jeg hadde snakket med barnelege. Lykke til
smill Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 Vi har vært i kontakt med sykehuset hele tiden. Kan jeg spørre hvordan dine ble utredet og hvor lang tid det tok før på diett før du merket bedring? Jeg forstår det som at jenta mi er for ung for tester, hun er 4,5mnd. Så vi må bare prøve ut. Nå får hun nutramigen noen dager for å roe magen. (skriver kortfattet fordi jeg pumper med en hånd......)
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #6 Skrevet 9. september 2009 Jeg har ammet en med allergi mot melk, egg og soya. han fikk påvist dette med prikktest da han var tre mnd. hos allergispesialist. Jeg forsøkte å holde meg unna det som er nevnt over her, men lyktes ikke. Lillingen kasta opp hver natt og hadde fortsatt utslett. Da han var litt over fire mnd. slutta jeg å amme i samråd med allergilegen og lillingen ble bedre med en gang. Allergilegen mente at blod i avf. synkende HB og oppkast hver natt var grunn nok til å slutte å amme. Jeg lyktestydeligvis ikke å holde meg unna alt han var allergisk mot. Men så er han innmari følsom også. han kan ikke bruke kjøkkenutstyr som har vært brukt til kumelk. bestikk går greit, men ikke kasseroller og glass. Men dette visste vi ikke da... Dersom jenta di har laktoseintolleranse kan hun tåle melk i små mengder. Hvis hun har melkeproteinallergi tåler hun sannsynligvis ikke små mengder melk engang. Det kan ta opptil flere uker fra du slutter å spise og drikke melk til barnet er kvitt symptomene sine. Jeg synes det er rart at de ikke har tatt prøver av barnet ditt. Lillingen min blir prikket for nye ting omtrent hver gang vi er hos spesialisten. Det er ganske viktig å sjekke om barnet er allergisk mot andre ting også. Og hvis det kommer blod med avf. skal jo HB følges med! Jeg ville ha ammet så lenge det går, men hvis barnet ditt ikke blir bra så er det ikke verdt det. Synes du skal stå hardere på krava om å få tatt prøver på egg, melk og sånne vanlige allergener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå