mars-2008 Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Hei. Skal kjøpe meg speilreflekskamera... Men klarer ikke og bestemme meg for hvilket.. Noen som har noen erfaring med noen av desse?
Mini nr 2 i mars Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Hei =) Har ikke noen erfaring å dele, for vi har nettopp kjøpt oss kamera(som ligger i USA og venter på oss når vi kommer dit om et par dager). Men da vi skulle velge kamera forhørte vi oss litt rundt, både i fotoforretninger og søkte på nettet. Sånn jeg har forstått det så er det ikke noe særlig forskjell på kameraene(uten å vite så mye om akkurat de kameraene du nevner)! Prisen er det nok litt forskjell på, men ellers har de noenlunde samme funksjoner. Så det jeg vil anbefale deg å gjøre, er å gå i en butikk og prøve å holde dem begge to. Finn ut hvilken som sitter godt i hånda! Selv har vi hatt canon kompaktkamera, det var en av grunnene til at vi valgte canon speilrefleks, for da kjenner vi allerede menyen på kameraet litt. Vet ikke om dette var noe særlig hjelp...Men tror det i utgangspunktet handler om hvilke funksjoner du ønsker, hvilket nivå du baserer deg på(nybegynner, erfaren..) og hva du trives med å bruke! Masse lykke til =) Selv gleder jeg meg masse til å endelig få ta litt bedre bilder av gullet vårt =)
Gjest Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Vi har canon eos450d og er veldig fornøyde, men jeg har jo ikke prøvd nikon og det er godt mulig at jeg ville vært like fornøyd med det. Vi gjorde som hun over her sa og gikk innom flere butikker og kikker og hørte hva de hadde å anbefale. Samtlige anbefalte eos450d. Vi var også villige til å gå opp i pris, men ble faktisk fortalt at det ikke var noe poeng i det siden eos450d var et såpass godt kamera. En av grunnene til at vi valgte dette kameraet var at jeg ville ha muligheten til å se på skjermen når jeg tok bilder i stedet for å kun se gjennom linsen. Dette fordi det er lettere å få kontakt med babyen når man kan se på den samtidig som man tar bildet. Men til tross for at dette var en av funksjonene jeg var bestemt på å ha med så er ikke det noe vi har benyttet oss av.
Gjest Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Vi har nylig kjøpt oss CANON EOS450D. Har ennå ikke funnet ut av hvordan vi ser på skjermen når vi tar bilder...bruker kun linsen. Er det noen som vet hvordan vi får til denne funksjonen?
2hærligegutter Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Ikke store forskjellen på disse kameraene, men det sies at Nikon skal være hakket bedre. Nå har ikke vi canon 450 men 400. og der kan vi ikke se på skjermen når vi tar bilder, må bruke søkeren, det er et minus med disse små, som ikke helt skjønner det å smile til en svart kloss. Vi kjøpte canon kun fordi vi har hatt canon speilrefleks før og hadde en del ekstra utstyr til canon, hvis ikke ville vi valgt Nikon Det er vel litt prisforskjell på de. Litt vanskelig å lese annbefalinger for det er alltid delte erfaringer med alle kameraer, og med 2 så like kameraer har ikke det så mye å si. Begge er bra, kjøp det som du syntes passer til dere.
vipsen*en av hver* Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 jeg og har CANON EOS450D, er kjempefornøyd... tror ikke det går an å se på skjermen, skal se inn i linsen...
Gjest Skrevet 28. september 2008 #7 Skrevet 28. september 2008 Joo, fant ut av det :-) Men det anbefales at linsen brukes da.
mammatilverdensskjønnestegutt Skrevet 28. september 2008 #8 Skrevet 28. september 2008 susepia: Hvordan fikk du det til? Har lurt på dette jeg og, hvordan man kan se på skjermen når man tar bilder?
Gjest Skrevet 29. september 2008 #9 Skrevet 29. september 2008 Du må aktivere det, står på side 96 i brukermanualen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå