Mammantiltigerogentil Skrevet 16. oktober 2008 #26 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg har 20% sykemelding fra forrige uke av. Er nå i uke 31. Dvs. at jeg har en hel dag fri i løpet av fem-dagers-uken Jobben min er en kontorjobb, men jeg pendler frem og tilbake til jobb hver dag (45 min. og bytting av t-bane og buss hver vei). Jobben min er en prosjektlederjobb der jeg er forventet å være bindeleddet mellom kundene og våre ansatte, samt være aktiv nyselger ovenfor nye kunder; dvs. forberedelser til møter, gjennomføring av møter, analyser, rapportskriving, 'brannslukking'.... etc. Ikke bare det, jeg har også fått ansvaret for opplæringen til en av de nye (som kommer inn etter meg), så ikke bare har jeg meg selv og mitt å tenke på, jeg må hele tiden passe på at hun er ajour med sitt, forstår hva hun skal gjøre, dobbeltsjekke/kontrollere at hun gjør det riktig, og passe på at hun faktisk har noe å fylle dagen med hvis hun blir ferdig med en oppgave. Jeg er dessuten sinnsykt sliten hver dag, orker bare å ligge på sofaen når jeg kommer hjem etter jobb... og er alene med barnet så absolutt ALT av hjemmearbeid, dagligvarehandling, matlaging etc faller på meg. Noe jeg gjerne skulle hatt ork og overskudd til også... . Jeg håper jeg kan holde meg på 20% frem til 3 uker før termin. Sjefene mine er utrolig snille og forståelsesfulle og tillater litt hjemmekontor-jobbing nå og da i tillegg til den ene dagen fri i uka, så jeg satser på det ) Men ærlig talt.... jeg MÅ innrømme at fokuset mitt er så utrolig lite på jobben for tiden.... Jeg er vimsete og klossete med den store magen, mister ting, er blitt noe sinnsykt distre... glemmer ting etc. Flere som føler det sånn? Nå er det bare 7 uker til permisjon da, men allikevel. 7 uker på zombie-mode kan bli en påkjenning ;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138786942-er-dere-forsatt-i-100-arb/page/2/#findComment-138914008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lollo1 Skrevet 16. oktober 2008 #27 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jobbet fullt frem til uke 29, da ble jeg sykmeldt 40%! Jobber i bhg og har en 3 åring! Kynnere, sliten og at det begynner å bli tungt er grunnen til sykmeldingen! Jobber nå annenhver dag og det hjelper bra, selv om jeg er ganke pumpa etter en arb dag, men da har jeg dagen etter til å komme meg på! Syns selv det var et nederlag å innse at jeg ikke klarte å henge med i alt- er ganske krevende å jobbe i bhg, er i farta og følger opp hele dagen-bare det å plukke opp leker og ting fra gulvet begynner å bli vanskelig...! Men nå er det ikke lenge igjen om 4 uker går jeg ut i permisjon-er nå i uke 33! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138786942-er-dere-forsatt-i-100-arb/page/2/#findComment-138914035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #28 Del Skrevet 16. oktober 2008 hei siden jeg startet dette innlegget, har jeg gått sm 30% fra 100% stilling. jobber hverdag, men kortere dager. har fungert optimalt. noe min hjelp fra ia ikke har...sukker! og de andre på jobben må ta i ekstra pga av mg som går hjem...sender noen stikk av samvittighet kvaler min vei i det jeg går..."klart du skal hjem, god helg. vi tar litt ekstra vi" noe i den duren... men nå kjenner jeg at det røyner på i gjenn...irriterende siden det forsatt er 7 uker i gjenn til perm.har termin i slutten av des. kunne tenke meg 50% sm... mon tro lyden på jobb da??? men jeg har begynnt å finne frem i baby tøyet fra sist og begynner å glede meg storlig nå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138786942-er-dere-forsatt-i-100-arb/page/2/#findComment-138915614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
maibaby2012 Skrevet 17. oktober 2008 #29 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hei. Jeg har også termin i slutten av desember. Jeg er sykemeldt 50%, og er veldig fornøyd med det. Du skal ikke føle noe på at du går tidlig. Skulle bare mangle! Det er sjefen din sin oppgave å finne en som kan steppe inn for deg dersom de er for få på jobb, og de hele tiden de føler de må "ta litt ekstra". Lykke til i tida framover!:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138786942-er-dere-forsatt-i-100-arb/page/2/#findComment-138920029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tale30 Skrevet 19. oktober 2008 #30 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hei Jeg jobber 100% fortsatt, er i uke 31. Har hatt god form, og har en lite aktiv kontorjobb, men med mye ansvar.. Har vært optimistisk om å klare å jobbe 100% helt frem til 3 uker før termin men nå er jeg usikker. Forrige uke var jeg helt ute og kjøre på jobb. Så utrolig trøtt og vondt i hodet og kvalm. Klarer ikke å følge med på oppgavene mine og føler meg helt lokete. Sjefen min ville at jeg skulle høre med lege om 40 % sykemelding slik at de er sikker på å beholde meg frem til termin. Jeg kommer til å snakke med lege i morgen, men kjenner at den sitter langt inne. Jeg har aldri vært sykemeldt før, og har ikke noe ønske om det nå heller. Men jeg kan jo innrømme at det skal bli litt deilig med litt overskudd. Så kan man kanskje jobbe 100% om et par uker igjen..? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138786942-er-dere-forsatt-i-100-arb/page/2/#findComment-138933069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Desemberdrøm+Julaftengutten Skrevet 19. oktober 2008 #31 Del Skrevet 19. oktober 2008 Så godt å høre at noen andre også føler seg distrè og klønete! Jeg synes det er så flaut at jeg glemmer så masse på jobb. Blir sliten og stressa av det... Klarer ikke følge med i tempoet lenger... Men er så glad jeg bare har 1 uke igjen før jeg går på perm! Bor nemlig i Danmark og her kan man gå 8 uker før termin i en del yrker. F eks i helsevesenet der jeg jobber. Tanken på at jeg bare har fem dager igjen på jobb er det som gjør at jeg holder ut å fortsatt jobbe 100%. Imponerende at noen klarer å jobbe fram til 3 uker før termin! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138786942-er-dere-forsatt-i-100-arb/page/2/#findComment-138934624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå