Gå til innhold

er dere forsatt i 100% arb?

Anbefalte innlegg

jeg jobber i bhg 100%, men kjenner det begynner å bli tung å

vanskelig, å være helt 100 på jobb og hjemme. sliter litt md bekkenløsning som er grusom når jg har tatt i og jobbet og løftet.

noe som kjer hele tia på jobb og hjemme!!

har en på to år og en mann som jobber 150% (så ofte han får sjangsen)!

men vi er IA bedrift og jeg får hjelp 3 timer til dagen. (når hun gidder å komme da, vi har ik vært helt heldige med valget)!

så føler det ik er bare til å redusere heller! har en tid i gjenn ennå til permisjonen begynner!!

men om jeg ik lenger kjenner jeg har noe valg. er det da en mulighet å bli aktivt sykemeldt? så jg og arbgiver finner en løsning som funker til desember?!

hvordan er det md dere??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138786942-er-dere-forsatt-i-100-arb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber fortsatt 100%, og formen er så bra at jeg holder nok ut en stund til. Jobber som lærer, og den tilpasningen jeg har fått på jobb sålangt er at jeg slipper inspeksjon, noe som har hjulpet mye! Blir fortere sliten nå enn før, og får vondt i beina hvis jeg må gå veldig mye. Men tviler på at jeg kommer til å klare 100% jobb til siste dag...

Det høres meget slitsomt ut som du har det nå. Synes ikke det burde være så vanskelig å få aktiv sykemelding med de forutsettingene. Håper du får det til!

Selv er jeg i 100% arbeid. Er heldig ettersom jeg har et arbeid der jeg får bestemme selv veldig mye over hvordan min arbeidsdag skal se ut og det inkluderer ikke noe tung fysisk aktivitet uansett.

Jeg jobber 60% og har 40% svangerskapspenger. Har en forholdsvis fysisk krevende jobb hvor jeg jobber døgn turnus. Nå jobber jeg aldri nattevakter eller 12 timers skift lenger, og det er deilig. Det som er enda deiligere er at jeg får betalt full lønn! Og svangerskapspengene kan jo justeres fortløpende dersom man skulle føle behov for å jobbe mer/mindre utover i svangerskapet.

Annonse

Jobbar 70% (blir fort litt meir) og er 30% sykemeldt. Får tilrettelegging på jobben (har ein del fysisk tungt arbeid som eg stort sett slepp no). Er sykemeldt pga at eg treng så mykje søvn og søv dårleg om natta ofte, slik at eg ikkje fungerer utanom jobben dersom eg ikkje kan jobba kortare dagar. Det er sett inn vikar i 30% - godt at ikkje det blir ekstra på kollegaer pga det. Formen varierer mykje, så nokon dagar jobbar eg meir og andre mindre. Det var jordmor som foreslo ei slik ordning då eg hadde ein periode (over fleire veker) der eg så vidt orka laga middag før eg la meg på sofaen (sov gjerne litt) og så gjekk og la meg...det var ikkje akkurat eit ok liv når eg ikkje eingong orka ringa til venner og familie.

Har det mykje betre no og angrar ikkje. Skal be om vidare sykemelding 30% når eg skal til legen att. Babyen er viktigare enn jobben! Har ikkje lenger dårleg samvittighet for det slik eg hadde i starten. Alle eg har snakka med om det er så forståelsesfulle og seier eg må tenka på babyen og meg sjølv før jobben.

Lykke til til alle de som slit - håpar de finn ei ordning som passar for deke.

50% - og jeg må innrømme at jeg elsker det :-)

Ble pålagt 50% sykemelding ettersom jeg fikk ganske alvorlig svangerskapsforgiftning (tidlig) sist - med frykt for å utvikle det igjen...

Ser ut til at alt går bra nå - håper jeg :-)

så godt å se at det er noen som jåbber fullt. alle jeg hvet som er gravide er sykemeldte for lenge siden. jeg jobber 100% og blir nok å gjøre det en stund til. er i fin form og trener masse, men nå kjenner jeg at det begynner å bli litt tyngre. men føler jeg får overskudd av å trene:)

Hei

Jeg ble sykemeldt 100% i uke 25 og det kan bli lange dager, dette fordi, jeg hadde så kraftige kynnere at de var begymret for tidlig fødsel. også har jeg bekkenløsning. og med lang vei til jobb som innebærer båt. Så ble jeg sykemeldt, mye av kynnerene skyldes stress og tung bæring så det er forbudt nå. har en jobb som i 2/3 av mnd består av tidsfrister å rekke.

har hjulpet meg mye med sykelmelding, men har tenkt til og prøve aktiv. eller bare være på jobben i en dag eller to. er en del som må ordnes der før jeg går ut i permisjon.

men før dette er i orden må jeg få lov til dette av føden, går til oppfølgning på sykehuset etter de kraftige kynnerene jeg hadde og til tider har, de gjør vondt og sitter i lenge, men etter sykemelding har de gått ned fra 15-20 til 5-10 i døynet.

Prat med legen din og sjekk om du ikke kan få til en ordning.

Klems

Jobber fortsatt 100%, men merker at nå er jeg sliten... Har en kontorjobb så fysisk krevende er den ikke og styrer til en viss grad dagene mine selv, men har en aktiv jente på 1 1/2 år hjemme så får ikke slappet av før hun er i seng om kveldene.

Sover svært dålig om nettene nå, 4-5 timer i snitt og har lav blodprosent så det hjelper ikke akkurat.

Skal til legen mot slutten av uken så blir spennende å høre hva han mener... Føler at jeg snart møter veggen av søvnmangel så hadde vært godt å hatt et par dager fri i uken til å ta seg innigjen.

Annonse

Var faktiskt hos Jordmor idag och vi kom överens om att jag må gå ner i tid på jobben. SLiter med värk i kroppen, men är för "stolt" för att gå ner i tid på jobbet, så Jordmor og samboen övertalte mig tillslut.. Jobbar till vardags 80%, nu ska jag bara jobba 50%,,

Kommer att klättra på väggarna här hemma.. Men som JOrdmor sa,

- Vem kommer klappa dig på axeln bara för att du jobbar og sliter fast du har ont?!

Så sant..

jobber ikke.. men går fulltid på skole. Lese te frisør. Begynner å kjenne det litt i ryggen ja.. men så har jeg ikke så stor lyst å slutte opp helt ennå. Trives så kjæmpe godt der borte :) Og jeg holder på med det jeg alltid velat holde på med. :)

Så jeg kommer nok prøv å fortsette å gå dit så læng jeg kan.

Dem er veldig snille å. Legger til rette sånn at det ikke skal bli alt for tungt åt meg. :)

Jobber fremdeles 100% med 8,5timers arbeidsdag... Har en fysisk tung jobb, så kjenner at det begynner å ta på... Men er glad for at jeg får være i bevegelse hele dagen, får vondt i ryggen av å sitte for lenge av gangen.. Tipper jeg holder ut 2-3uker til før jeg går over på aktiv sykemelding :-)

Jeg er blitt 100% sykemeldt og opplever det som et skikkelig nederlag. Synes det er så flaut på jobben, men det var legen min som bestemte det. Er i uke 30 og er i mitt 3.svangerskap på litt over 3 år... Har en på akkurat 3 år og ei på 1 år så har litt å henge fingrene i. Jeg var 30% sykemledt, men det ble ikke lagt tilrette for meg på jobben så alt bare tårnet seg opp. Hang etter på alle fronter og mange er avhengige av meg og ble sure da jeg ikke klarte å overholde frister osv... Det endte med at jeg lå søvnløs på nettene og gråt og var frustrert og ble mer og mer sliten. Lider av "flink-pike"-syndromet.

Så da ble det sånn. Nå sover jeg 3-4 timer på dagtid og legger meg kl 10 på kvelden. Føler meg fortsatt sliten, men det kommer jeg nok ikke fra.

Jeg har vært 100% sykemeldt i lang tid nu pga kraftig bekkenløsning. Har gått til akkupunktur og klarer nu å gå uten krykker og vil så gjerne jobbe litt. Jobber også i en IA bedrift, men sjefen min vil ikke ha meg tilbake på jobb. Dette synes jeg er merkelig. Blir å være borte totalt 1,5 år og er redd for at jeg blir å "ramle" ut litt. Begynte i denne jobben i januar og den er veldig krevende. Så det hadde vært supert å fått lov å holde på litt. Bakdelen med aktiv sykemeldign er at du ikke kan være det mer enn i 2 uker. Så da blir det %-vis sykemelding og da må man nesten låse seg til hvor mye og hvor ofte man vil eller klarer å jobbe. For min del er det umulig da jeg har noen dager jeg ikke klarer noe særlig og andre dager da jeg kunne jobbet omtrent full tid.

• 2 uker senere...

Sist graviditet gikk jeg 100% helt frem til permisjon, denne gangen er svangerskapet MYE tyngre! Jeg er nå 50% sykemeldt (er i uke 31) og føler at det hjelper en del. Gleder meg bare til babyen er født og jeg kan bli kvitt alle plagene dette svangerskapet har gitt meg.......nå hørtes jeg veldig sytete ut! :-)

Absolutt ikke sytete!

Det er jobb å ha unger fra før av hjemme også!

Jeg har to små fra før av, jobber i barnehage og har nå etter mye mas hos lege og fysioterapeut (måtte grine meg til det) fått 40% sykemelding, altså jobber 60% hver dag.

Ikke alle leger som vil gi sykemelding når en ikke er syk, "bare" gravid!

Jeg trengte kortere dager om jeg skulle ha sjangs å være oppegående for de to gullene som jeg har med bekkenløsning og søvnproblemer.

Nå ble dette innlegget like sytete! :-) Men vi må ha lov å sleppe ut litt av og til.

Jeg er 33 uker på vei og har vært 40 prosent sykmeldt i ett par måneder allerede (minus litt ferie). Sliter mye med å sove på natta og klarte ikke å fungere på jobb hver dag. Gjorde ikke annet enn å ligge på sofaen etter jobb.

Er mitt første svangerskap og har derfor ikke andre barn å passe på, men det er tøft allikevel å skulle fungere både på jobb og hjemme.

Føler jeg ikke bidrar med noe hjemme og synes det er kjipt at mannen muin må lage barnerom helt alene pluss alt det andre som må gjøres hjemme.

Er i uke 32 nå og jobber 50% - sitter hele tiden men er ikke bare bare det heller.... Sykemelding går til 24.10 og da tror jeg det blir 100% fra da. Kjenner at selv med 50% så er jeg dønn utkjørt og vesle jenta får får mye refs av mor med kort lunte.... Og nå sier vel samboer at nok er nok... Kjenner også at jeg stresser maks med å rekke alt jeg vil rekke før ungen er ute - vet da at det blir minimalt med tid til overs da også...

Og: Inget nederlag og være 100% sykemeldt - må man så må man :-) Helsa og privatlivet går forran jobben i mitt tilfelle!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...