Gjest Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Hvor lang tid tok det fra legen strippet/tøyet til fødselen startet? Noen som også har erfaring med å få fødselen satt i gang?
niania Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Iiihh. Hva er det for noe? Tøyer han på ordentlig? Gjør det vondt? Hvorfor gjør man det?
Gjest amandine Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Har definitivt ikke satt igang fødsel....men ble strippet på KK forrige lørdag og på torsdag uten at det har skjedd noe som helst! Er over termin og 3.gangs, så jordmor mente det skulle dra igang, men den gang ei! Men det var iallefall ikke så vondt som mange vil ha det til..
Yarn Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Jeg ble strippet onsdagen formiddag og fødselen var i gang natt til fredag. (skulle egentlig settes i gang, men så klarte vi det selv:) Om det var det som satte den i gang, er jo ikke lett å vite, men det kjentes ut som ting begynte å skje. Niania: Det er nok litt ubehagelig, ja, (syns jeg) men ikke vondt. Man gjør det for å sette i gang fødselen/utvidelse av mormunnen. Det er forresten ikke noe man alltid gjør, gjerne om man er over terminen. Men jeg vet noen spør jordmor om hun kan gjør det (hvis de er utålmodige.. hehe)
Marius06 + tvillinger Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Jeg ble strippet en onsdag og Marius kom tirsdagen etter. Hos meg førte det bare til flere døgn med særdeles smertefulle maserier, så aldri om jeg skal gjøre det igjen. Fødselen starter når den vil uansett...
Gjest amandine Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 Min jordmor sa forresten at hun ikke stripper 1.gangs og sjelden 2.gangs fordi det ofte bare blir som Marius06 over her sier... He he men siden jeg var 3.gangs, over termin, helt moden og med 3 cm åpning allerede for en uke siden... Og gutten i magen ble målt til ca 4300g, ikke skjønner jeg hva han venter på? Nesten en kilo tyngre enn mine to første som begge var 3,5...
Røde Sonja Skrevet 28. september 2008 #7 Skrevet 28. september 2008 Halla. Jeg ble strippet tir 16.09. Dette var overhodet ikke ubehagelig. Fikk beskjed om at jeg var "bløt" og hadde 2 cm opning. Well. Skjedde ikke mye etter det. Tor 18.09 ble jeg satt igang. Foregikk slik: Først fikk jeg klyster. De tok vannet ved å sette en slags føler på barnets hode. Fikk beskjed om at dersom ikke kroppen min begynte med egne rier innen 1 time, ville de sette et drypp. Kroppen min startet ikke med egne rier, så dryppet ble satt. ( hadde fått en veneflon i handa, så alt var klart ) etter 1/2 time på drypp var riene fryktelig intense. Hadde da fått egne rier, i tillegg til de drypp stimulerte. Drypp ble tatt av. 2 timer senere var prinsessen ute. Er 2. gangs. Mulig det er derfor det gikk så fort...? Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå