*Måneskinnsjenta* Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Har fortsatt vondt etter aborten (MA i uke 9). Hvor lenge kan man ha blødninger og vondt uten at det er noe galt ...?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Blødninger må du regne med at du kan ha en stund til, men smerter bør du ikke ha. Har du sjekket at alt er kommet ut (har du hatt utskrapning/ultralyd). Hvis de har sjekket at alt er ute, kan du kanskje ha fått en betennelse, blir du ikke bedre i løpet av noen dager, ta kontakt med de som konstaterte MA'en din og be om en ny sjekk for sikkerhets skyld.
MMAA Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Hei.. Jeg hadde en Ma i uke 13, men det hadde ikke utviklet seg så langt. Jeg hadde sterke mensensmerter i en uke etter Ma, blödningene varte i to uker...etter en uke hadde jeg et voldsomt smerteattack i forbindelse med at jeg gikk på do... etter to uker hadde jeg et nytt smerteattack i forbindelse med förste sex. .. Jeg spurte legen om dette, og hun sa at livmoren fortsatt var öm og det var helt normalt, så hvis man da kom borti den på et vis, så kunne det gjöre veldig vondt... Jeg fikk en helhetssjekk og det föltes trygt. Så det er viktig å sjekke, det kan väre betennelse....
Sana og lillemann Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Hvordan går det med deg? Jeg hadde en Ma i august, og ble sykemeldt en uke. Uka var litt opp og ned, men hadde en del menssmerter. Jeg begynte på jobb igjen, men dag nr to på jobben måtte jeg dra hjem. Hadde da veldig mye menssmerter. Det jeg la merke til var at når jeg hadde menssmertene så kom det alltid noe ut, en liten klump, eller smårester. Jeg ringte til gyn. og han ville ha en ekstra ul. På ul så han at det var litt rester igjen i livmoren, men at det ikke var så mye at jeg måtte ta en ny utskr. For min del så hadde smertene sammenheng med at livmoren prøvde å kvitte seg med rester. Jeg fikk beskjed om at dersom jeg fikk store smerter og feber, så måtte jeg si fra med en gang. Da var det trolig en infeksjon. Håper det går bra med deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå