Gjest Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Siden jeg har gått ned mye i vekt i begynnelsen, så kan jeg fremdeles bruke mine bukser, selv om magen har vokst en del i det siste. Jeg stakk bare en snartur innom Hennes og Mauritz for å se på utvalget i mammaklær. De fleste buksene var maks størelse 42. Normalt kan jeg gå inn i størelse 46, men oftest må jeg opp i 48. Innerst i et hjørne fant jeg endelig stor størelse, men prisen var det dobbelte. Ganske irriterende. Noen som vet om noen annen butikk der de selger mammaklær i Trondheim til en ikke alt for høy pris? Har ikke så veldig god råd, og det er jo klær man ikke kommer til å bruke etter fødselen.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Jeg var til Trondheim for noen uker siden, da var det posesalg på ZIP på mamma og ammeklær. Men som sagt, det er noen uker siden, så det er kanskje over nå. Da var det i hvert fall sånn at jeg fikk 4 plagg for 500,-. Veldig kjekt, hadde tenkt å kjøpe meg en ammetopp, men kom ut med 4, til tilsammen 500,-. Har du vært på City Syd? Der hadde de en fin mammavdeling på H & M. Det kan jo være de har noen tunikaer eller sånt på KappAhl f.eks. Jeg er i hvert fall svært varm nå på slutten av svangerskapet, og går enda i capribukser og t-skjorter... (føler meg svært lur når jeg er ute og møter folk med vindjakker og greier Så ligger det noen mammaklær på finn.no da....
Gjest Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Har også leita en del etter mammaklær i store størrelser i Trondheim, de har litt på HM Lade og Trondheim Torg men største utvalget ser ut som det er HM på City Syd...Jeg fant den del i 48 der. Har vært innom Lindex, Cubus og alle de andre billige kjedene uten å finne noe...
HegeAE Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Det eg har funnet ut er at det er kun H&M som har mammaklær av kjedebutikker. Lindex er best på amme-bh'r. Når det gjeldt såkalte ammeklær, så kjem eg nok til å bruke heilt vanlege klede. Men, det blir garantert noko nytt til jul som er 2-delt.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Lindex har også mamma klær har kjøpt både bukse og topp der for noen mnder siden! Men kan vere at dei ikkje har likt på alle butikker da!
Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #7 Skrevet 4. oktober 2008 Var på H&M på City Syd og sjekka i dag. Største størelse jeg fant var 46 på dongribukser, og jeg fikk de knapt over knærne. Jeg må ha dongri, for det er kun den typen som er godkjent på jobb p.g.a statisk elektrisitet. Jeg er ikke fast ansatt, og får derfor ikke arbeidsklær. Dessuten tror jeg de ikke har mammabukser til sine kvinnelige ansatte heller Jeg ble så deppa når jeg ikke fant noe som passeet.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #8 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg har heller ikke funnet mammaklær i butikker som har passet. Gjelder spesielt bukser. Bestilte derfor fra www.motherhood.com og er kjempefornøyd. Absolutt ikke avskrekkende priser og rask levering. Tok maks en uke fra jeg bestilte til varene kom. Ganske grei størrelsesguide også, men min erfaring er at buksene er noe store i størrelsene.
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #9 Skrevet 8. oktober 2008 Takk for tipset. Bedre med for stort enn for lite
lykkeligeomstendigheter Skrevet 15. oktober 2008 #10 Skrevet 15. oktober 2008 Men prøvde du buksene i størrelse 42? Spørs sikkrt på hvor stor man er da, men jeg må innrømme at jeg bruker en del olabukser i mammatøy til vanlig, for da passer de i livet og videre nedover. Andre bukser i store størrelser passer meg som oftest ikke. Jeg veier 95kg til vanlig. Og jeg er 8 uker på vei nå. Ikke gått opp noe så buksene str L passer meg fremdeles.
Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #11 Skrevet 18. oktober 2008 Størelse 42? Jeg har ikke fått på meg bukser i den størelsen på 10-15 år Jeg fikk ikke størelse 46 over knærne en gang da jeg prøvde de. Jeg veier nok mere enn 95 kg til vanlig. Dessuten er fasongen min sånn at jeg er drøy over rumpe og lår, mens overkroppen er ikke så stor, så jeg får på meg gensere i størelse 42, da.
FraENtilTO Skrevet 18. oktober 2008 #12 Skrevet 18. oktober 2008 Men dere?? eg er 16 + 4 i dag og går fremdeles rundt i mine vanlige klær, men buksene begynner å bli litt trang. tror ikkje eg har lagt på meg nokke særlig så eg er vel fremdeles ca 103/104 kg.. og bruker str 50 i bukser. vanlige mammaklær i butikkene (har vel egentlig bare sjekket hm... de er jo ikke lenger enn til max 48) Hva er det man går ut ifra?? sin start str som gravid??? (for da er det jo umulig fra begynnelsen av å tro at eg skal finne noe der da??????????) Og dere som har bestilt fra motherhood, hva slags str bestiller dee i forhold til utgangspunkt str???? betaler man med kort på nettet der???
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #13 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg bruker 50-52 i bukser til vanlig. I begynnelsen av svangerskapet passet L meg perfekt i mammabukser, litt stort og trengte ikke XL før på slutten. Synes HM og Kappahl har gode passformer. Bruker buksene der livvidden går over magen da, ikke disse hoftebuksene.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #14 Skrevet 27. oktober 2008 Hvis du har symaskin er det ganske enkelt å lage mammabukser selv. Det gjorde jeg da jeg gikk med min første, siden jeg var student og ganske blakk. Bare klipp/sprett av linningen på de vanlige buksene dine og sy på elastisk jersey-stoff som når over magen istedet. Sett en buksestrikk øverst for å holde oppe. Verdens beste mammabukser:) Stoff og buksestrikk får du kjøpt på Moas restesalg i Fjordgata.
Gjest Skrevet 14. november 2008 #15 Skrevet 14. november 2008 På denne adressen er det plus-size maternity clothes, dvs graviditetsklær for oss som er store allerede før graviditet. Siden er en søsterbutikk av den Motherhood-siden som du har brukt, og har graviditetsklær som går helt opp til str 58/60. Gå ut i fra størrelsen du brukte før graviditet, ettersom klærne skal være tilpasset din størrelse mens du er gravid. http://www.motherhood.com/plushome.asp?mastercategory_Id=7&Plus=true
edvina har fått en gutt Skrevet 15. november 2008 #16 Skrevet 15. november 2008 http://www4.jcpenney.com/jcp/X5.aspx?DeptID=50434&CatID=51660&cmCatLevel=4&CmCatId=50434|50454 Du kan bestille her fra usa de er så billige at de kommer under momsgrensen, men det blir jo litt mer med frakt da. Jeg har vært kjempe fornøyd med mine kjøp herfra:)
FraENtilTO Skrevet 16. november 2008 #17 Skrevet 16. november 2008 så om e bruker str 50 før graviditeten så er det den str eg bestiller nå og midt i graviditeten????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå