Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Min pappa, snuppas bestefar skal kjøpe bæremeis. Blir nok han som blir å bruke den mest på turer i fjell og mark. Men d er ikke så usannsynlig at både jeg og samboer også blir og bruke den. Pappa er 190cm høy, samboer ca.178, og lille meg på 162. Vil jo da ha en som passer til oss alle. God å bære og godt for barnet å sitte i. Hva anbefaler dere? Ser bergans juniors favoritt fikk best i test i 2004, finner ingen tester etter d.... Noen som har den?
Fuglehjertet Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Vi har den, er veldig fornøyde med bæremeisen, men det er ikke så stor lengdeforskjell på oss. Men søstra og svogeren min har den også, og der er det vel nesten 30 cm i høydeforskjell, og de er fornøyde. Men når sant skal sies bruker vi mei taien mye mer etter at jeg sydde den.
hedda:-) Skrevet 27. september 2008 #3 Skrevet 27. september 2008 Vi har en bergans bæremeis, vi kjøpte den på obs sport i vår:-) Der hadde de to modeller av bergans, en til rundt tusenlappen og en som kostet rundt 2000. Vi valgte den dyreste, den var visst laget for litt lengre turer, bedre comfort for den som bærer og ungen. Vi anbefaler den ihvertfall, brukes ofte her i gården ihvertfall:-)
Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 27. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2008 Ja, har vurdert mei tai eller noe slik men på fjellet er ikke den så "sikker" som en bæremeis i fall en ulykke skulle skje.
Raych Skrevet 27. september 2008 #5 Skrevet 27. september 2008 Vi har Bergans bæremeis. Veldig god å bære, og enkelt å justere slik at den passer til ulike bærere:) Egen tursekk på den som henger foran på sekken. God støtte til ungen både for beina, rumpa og på sidene av hodet. Kan godt sove i den. Det har våre 2 gjort mange ganger:)
AneB Skrevet 27. september 2008 #6 Skrevet 27. september 2008 Har meis av merket Vaude. Ikke like kjent som Bergans, men jeg har prøv begge to, og denne er HELT klart best! Den har et supert bære-system som kan tilpasset både i høyde og bredde fra stor mann til liten dame. Hele vekter bæres på hoftene, og man merker ömtrent ikke vekten av barnet når meisen er tilpasset den som bærer. Ungen er festet i et belte rundt livet, og seler over skuldrene, noe som gjør at vektern ikke forflytter seg noe særlig-det er ofte det som gjør det tungt å gå med meis. I alle fall når ungen er litt større. Selve "stolen" kan også strammes inn. I tillegg er det stor plass til oppbevaring av ting manhar med på tur under setet, det er vindskjerm som tas på ved behov (ligger inni oppbevrommet) og stellematte med. Tror den kostet rundt 1800, verdt hver eneste krone!
Stratos med 3 barn Skrevet 27. september 2008 #7 Skrevet 27. september 2008 Vi bruker våres bergans ofte og den kan virkelig anbefales! Hele familien bruker den og den lånes også bort så den passer til alle høyder og str Jeg er ganske lav så jeg syntes før den kjentes litt lang ut til meg, men det er en vanesak tror jeg så nå har jeg klart å stille den så jeg klarer å gå noen timer med en av ungene på ryggen
Bettybu Skrevet 27. september 2008 #8 Skrevet 27. september 2008 SALEWA heter den jeg kjøpte, kan reguleres til mange rygglengder. Nå ble jeg ikke så sporty som jeg tenkte, og poden har blitt over 3 år... Følgte med regntrekk og vindskjerm?... Har vært ok, de gangene den HAR blitt brukt... Kostet mindre og ble anbefalt fremfor Bergans, der jeg kjøpte... Kostet ca 13-1400 kr...tror jeg??
Gjest Skrevet 27. september 2008 #9 Skrevet 27. september 2008 Hei! Vi har en salewa bæremeis, samme som den over her vil jeg tro. Er kjempefornøyd med den, låner den bare, men jeg turte å låne den fordi jeg kjenner merket veldig godt. Har alt klatreutstyret mitt i salewa og veit at det er et ekstremt bra merke!! Lykke til i utstyrsjungelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå