Gå til innhold

hva gjør dere sammen barna deres før jul? av sånne kose ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er dette første julen mie er stor nok til å delta ordentlig da, men planene vi pleier å ha som nå er mer barnevenlig gjort:

- bake julekaker ( over flere dager da).

- en tur på norsk folkemuseum

-levere pakke under det treet vei universitetet i oslo

- pepperkakehus pynting

- lage kalendere ( gaver)

- en tur til mine besteforeldre i danmark og gå å titte i handlegaten i århus

- ha "åpent hus" dag, så venner med og og uten barn kan komme innom og få litt gløgg og julekaker.

Skrevet

Gjorde ikke noe spes i fjor, da han var såpass liten..

I år skal vi ha bakeverksted sammen med ei venninen av meg og hennes to nevøer..

Skal ha grøtfest her hjemme, det blir nok i romjula (noe jeg også hadde i fjor) hvor vi ber alle vennene til junior..

Skal i år bake pepperkakehus..

Skal også juletrefest på feltet hvor mamma og pappa bor..

Mer vet jeg ikke om enda.. GLEDER meg til jul i år =) Skal for første gang lage pakkekalender til junior =)

Skrevet

Vi baker - masse =) Har alltid minst 7 sorter (ofte 9 og :P) men lager ikke så store oppskrifter da. Er så gøy å bake, og kjekt å ha mange sorter =)))

Ellers så lager vi julekonfekter, og baker julebrød, og kanelbrød.

(mye baking ja)

Vi bruker å kjøpe sånne sylte krukker på Ikea, som vi fyller med 7 sorter kaker (1 av hver) og julekonfekter, og så lager vi et kort, og fester med bånd rundt. Disse gir vi bort, til barnehageansatte, og andre, som vi ikke pleier å gi julegaver, men som vi har lyst å gi en liten hilsen.

Ungene synes det er veldig stas =)

Ellers så lager vi litt smånisser ol av kongler oa vi finner ute, og litt annen pynt.

Lager lykter, og sitter sammen ute om ettermiddag/kveld (når det er mørkt) og koser oss med varm kakao, og har lys i lyktene.

Skrevet

Vi har julveverksted hvor vi lager pynt

Pepperkake hus baking og pynting

Pepperkake laging og kakemann laging

Plutti Putti Plott theater

Nissemarsj

Lysfest

Juletrefest

Kommer ikke på mer nå i farten... Hører mye på julemusikk og leser i julebøker i desember, er en veldig juleglad familie:-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...