Gjest Skrevet 29. september 2008 #26 Skrevet 29. september 2008 nå er dette første julen mie er stor nok til å delta ordentlig da, men planene vi pleier å ha som nå er mer barnevenlig gjort: - bake julekaker ( over flere dager da). - en tur på norsk folkemuseum -levere pakke under det treet vei universitetet i oslo - pepperkakehus pynting - lage kalendere ( gaver) - en tur til mine besteforeldre i danmark og gå å titte i handlegaten i århus - ha "åpent hus" dag, så venner med og og uten barn kan komme innom og få litt gløgg og julekaker.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 29. september 2008 #27 Skrevet 29. september 2008 Gjorde ikke noe spes i fjor, da han var såpass liten.. I år skal vi ha bakeverksted sammen med ei venninen av meg og hennes to nevøer.. Skal ha grøtfest her hjemme, det blir nok i romjula (noe jeg også hadde i fjor) hvor vi ber alle vennene til junior.. Skal i år bake pepperkakehus.. Skal også juletrefest på feltet hvor mamma og pappa bor.. Mer vet jeg ikke om enda.. GLEDER meg til jul i år =) Skal for første gang lage pakkekalender til junior =)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 29. september 2008 #28 Skrevet 29. september 2008 Vi baker - masse =) Har alltid minst 7 sorter (ofte 9 og ) men lager ikke så store oppskrifter da. Er så gøy å bake, og kjekt å ha mange sorter =))) Ellers så lager vi julekonfekter, og baker julebrød, og kanelbrød. (mye baking ja) Vi bruker å kjøpe sånne sylte krukker på Ikea, som vi fyller med 7 sorter kaker (1 av hver) og julekonfekter, og så lager vi et kort, og fester med bånd rundt. Disse gir vi bort, til barnehageansatte, og andre, som vi ikke pleier å gi julegaver, men som vi har lyst å gi en liten hilsen. Ungene synes det er veldig stas =) Ellers så lager vi litt smånisser ol av kongler oa vi finner ute, og litt annen pynt. Lager lykter, og sitter sammen ute om ettermiddag/kveld (når det er mørkt) og koser oss med varm kakao, og har lys i lyktene.
Sweet caramel Skrevet 29. september 2008 #29 Skrevet 29. september 2008 Vi har julveverksted hvor vi lager pynt Pepperkake hus baking og pynting Pepperkake laging og kakemann laging Plutti Putti Plott theater Nissemarsj Lysfest Juletrefest Kommer ikke på mer nå i farten... Hører mye på julemusikk og leser i julebøker i desember, er en veldig juleglad familie:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå