Gå til innhold

Sår rumpe- tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil dele mitt tips til dere.

Når jeg skal skifte bleie på gutten min som har bæsjet, så fjerner jeg først bæsjen med servittene til libero, våter disse først. På den siste har jeg litt babyolje på slik at jeg får bort bæsjen helt. tørk av litt av oljen til slutt hvis nødvendig-tørk så med håndduken.

På denne måten så har ikke min gutt sår rumpe.

Dette spesielt på de som har barn som er noen måneder, jeg oppdaget dette da min gutt ble så urolig på stellebordet at jeg ikke kunne la han ligge uten bleie så lenge.

Prøv dette, det fungerer hos gutten min! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi bruker kun mesoft og vann, men etter en uke diare, ble det nesten åpne sår på rumpeballene - da brukte vi ren aloe vera en stund - og så var sårene borte! selv om diareen fortsatt var på plass.

Skrevet

Mesoft med vann og innimellom olje har funket veldig bra her. Hun ble ganske sår i rompesprekken da jeg gikk på penicillin så da brukte vi litt silulen, gjerne blandet med vitapan krem i tillegg. Blir hun litt sår ellers bruker jeg bare vitapan og da er sårheten borte på to skift.

Skrevet

mesoft og vann her også. Inotyol salven er kjempe fin. Hvis gutten er litt sår tar jeg på det om kvelden, da er han helt fin neste morgen! Det er helt sant:)

Skrevet

Synes de vaskeserviettene fra Libero er skikkelig harde jeg... Selvom man bløter de, føles de ukomfortable.. Her går det i mesoft og vann. Pluss litt olje om det er sårt.

Aldri hatt noe særlig sår stuss, bare litt rød.

Skrevet

Helt enig. Synes de libero-klutene er kjempeharde, kunne like gjerne brukt vått dopapir. Kun mesoft og vann her også, aldri vært antydning til sår stump. Passer også på å lufte stumpen ved bleieskift. Ofte er han urolig på stellebordet, så da "intensivlufter" jeg ved å blåse på stumpen og i skrukkene. Da ler han godt :)

Skrevet

jenta mi ble kjempe sår, å da fikk vi et supert tips av ei nabo dame. vi brukte kun vann og kluter vi da, så brukte jeg føner og tørket med, så hadde jeg på tyroler hudsalve fra helsekosten, funket som bare det. så hårføneren ble tatt i brk denne gangen også=)

Skrevet

POTETMEL er som gull!!! det funker med en gang og det lindrer umiddelbart fordi den såre huden ikke gnisser mot annen hud eller mot bleia...det er mitt beste tips!!

Skrevet

Bruker mesoft og vann, og stellekrem etterpå. Når han en sjelden gang blir sår, så bruker jeg inotyol....da blir det bra på ett blunk:-)

Skrevet

A-creme!!!bruker det på min sønn,det er gull! smører han med det ofte,ikke sår stump i det hele tatt:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...