Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

si meg en ting.. er d fy fy at barn ligger på siden??trodde d bare var magen e...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hørt noe om at det er fy-fy for barn å ligge på siden. Min gutt på 4,5mnd sover ofte på siden. Må faktisk ligge på siden for å sovne i senga si på kvelden. Men hva er det du har hørt om at det skal være fy-fy?

Skrevet

min sovner alltid på siden han oxo.. liker best å sove på begge sidene.. sovner aldri på ryggen.. leste bare at det var ei som snakka om at dt ikke var bra å ligg på siden når d gjaldt krybbedød..trodde d var magen e..

Skrevet

Vi fikk høre på barsel at siden er mye bedre enn magen, men ryggen er aller best. Vår lille liker ikke å ligge på rygg, så hun får sovne på siden og så vipper jeg henne over på rygg når hun sover tungt nok :)

Skrevet

Grunnen til at krybbedød nevnes i forbindelse med sideleie er at det er lettere for babyen å tippe over på magen fra siden enn fra ryggen. Altså er det ingen økt sjanse for krybbedød ved sideleie i seg selv. Man kan jo legge en liten pute foran babyen så vil den ikke kunne rulle rundt:-)

Skrevet

Jeg har letet litt på nettet etter info om det der for jenten min roer seg i blandt kun på siden. Det jeg fant ut var at det er 5% større sjangs for krybbedød ved sideleie, både pga det som blir skrevet over her om fare for å tippe over og fordi barnet gjerne sover tyngre ved sideleie enn ryggleie og da vil det gjerne ikke våkne om det slutter å puste. Men, jeg har også lest at smukk forebygger mot krybbedød fordi smukkebarn sover lettere. Så min lille sover på siden, med smukk og det føler jeg meg helt trygg på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...