sanka Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 si meg en ting.. er d fy fy at barn ligger på siden??trodde d bare var magen e...
3-prinser Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Jeg har aldri hørt noe om at det er fy-fy for barn å ligge på siden. Min gutt på 4,5mnd sover ofte på siden. Må faktisk ligge på siden for å sovne i senga si på kvelden. Men hva er det du har hørt om at det skal være fy-fy?
sanka Skrevet 27. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2008 min sovner alltid på siden han oxo.. liker best å sove på begge sidene.. sovner aldri på ryggen.. leste bare at det var ei som snakka om at dt ikke var bra å ligg på siden når d gjaldt krybbedød..trodde d var magen e..
Gjest Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 Vi fikk høre på barsel at siden er mye bedre enn magen, men ryggen er aller best. Vår lille liker ikke å ligge på rygg, så hun får sovne på siden og så vipper jeg henne over på rygg når hun sover tungt nok
yummy Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Grunnen til at krybbedød nevnes i forbindelse med sideleie er at det er lettere for babyen å tippe over på magen fra siden enn fra ryggen. Altså er det ingen økt sjanse for krybbedød ved sideleie i seg selv. Man kan jo legge en liten pute foran babyen så vil den ikke kunne rulle rundt:-)
HelenFlores Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 Jeg har letet litt på nettet etter info om det der for jenten min roer seg i blandt kun på siden. Det jeg fant ut var at det er 5% større sjangs for krybbedød ved sideleie, både pga det som blir skrevet over her om fare for å tippe over og fordi barnet gjerne sover tyngre ved sideleie enn ryggleie og da vil det gjerne ikke våkne om det slutter å puste. Men, jeg har også lest at smukk forebygger mot krybbedød fordi smukkebarn sover lettere. Så min lille sover på siden, med smukk og det føler jeg meg helt trygg på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå