~sjiraff~ Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Vi har tre vinduer (ca 90 cm) rett ved siden av hverandre på kjøkkenet. Vi har kjøkkenbenk under vinduene. På utsiden er det utsyn til veien som går forbi. Ikke kjempemye trafikk men litt. Føler meg alltid beglodd da jeg er på kjøkkenet på kvelden (mørkt ute - lyst inne). Men hva skal jeg gjøre der? I tillegg er det vifte og komfyr på enden av vindusrekka. Vanlige gardiner er uaktuelt. Vurderer persienner, men da må jo den nærmest komfyren hvertfall skiftes ofte pga fett, er jo umulig og rengjøre slike billige persienner hvertfall.. Noen som har noen ideer om hvordan vi kan løse dette? Har tenkt på lift gardiner, men finner ingen jeg liker...
Mom2Two Skrevet 27. september 2008 #3 Skrevet 27. september 2008 Har de ikke sånne greier man kan lime rett på vinduet? Da kan man jo i så fall dekke til en liten del nederst for å unngå innsyn. Jeg hadde nok vært tilbøyelig til å la være å ha gardiner jeg altså;o) Liftgardiner er et alternativ da. Jeg ser også for meg at persienner må bli ekkelt og fettete?
Gjest Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 Folie eller liftgardiner ville jeg valgt De fleste stoffbutikker syr liftgardiner for deg så det er jo isåfall bare å finne et stoff du liker?
~sjiraff~ Skrevet 27. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. september 2008 Jeg synes jo egentlig at det er finest uten gardiner, men kjipt å føle seg beglodd hver gang det er mørkt ute... Men å få sydd liftgardiner, er ikke det vanvittig dyrt da? En venninne av meg betalte over 20 000 for gardiner til kjøkken og to soverom... Da lar jeg meg heller beglo.. ;o)
Gjest Skrevet 27. september 2008 #6 Skrevet 27. september 2008 Kommer jo litt ann på hvor man handler da forskjell på ka international og hansen og dysvik hehe.. Mamma kjøpte liftgardiner på galtung interiør (den gang de fantes) og jeg mener hun ga 1080 per lengde..
Mom2Two Skrevet 27. september 2008 #7 Skrevet 27. september 2008 Tror sånn du limer på vinduet kan bli ganske kult jeg da, da bevarer du innsyn. Trenger jo bare å lime på den nederste delen:o)
~sjiraff~ Skrevet 27. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. september 2008 Det tror jeg faktisk ikke at jeg har sett noen gang?! Hvor får man kjøpt det? Er det sånn at det bare ser ut som glasset er frostet el.?
Mom2Two Skrevet 27. september 2008 #9 Skrevet 27. september 2008 Ja, sånn ja. Tror de har med div. mønster også. Jeg har sett det på vinduer, men aaaaner ikke hvor de selger det dessverre. Kanskje Mami vet? Hun har peiling på slikt.
Gjest Skrevet 27. september 2008 #10 Skrevet 27. september 2008 Google vindusfolie eller folie til vindu for eks, da komemr det sikekrt opp noe vet at ymse interiørforetninger tar det inn og maxbo hadde det tidligere. Kan faktisk bli ganske kult! og man får alt av lys inn i rommet samtidig som man slipper å stå på utstilling
Gjest Skrevet 27. september 2008 #11 Skrevet 27. september 2008 Her for eks http://www.vakrevinduer.no/
~sjiraff~ Skrevet 27. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 27. september 2008 Fant på bl.a. vakevinduer.no. Men hvordan tror du det blir å ha på bare halve vinduet da..? De er jo laget for hele, så blir kanskje litt rart? Hmm.. Skal uansett lufte for min kjære, for det er jammen det beste altenativet foreløpig )
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 27. september 2008 #13 Skrevet 27. september 2008 ikea har hatt sånn klistreting til å ha på vinduet, ca 30 kr for en rull Ikke så veldig fancy og fin, men funker sikkert helt fint
Gjest Skrevet 27. september 2008 #14 Skrevet 27. september 2008 En nabo her har det og det er kjempe fint! de har umønstret og bare på den nederste halvdelen av vinduet. Hadde vi ikke bodd i 3 etg så skulle jeg hatt sånn selv
~sjiraff~ Skrevet 27. september 2008 Forfatter #15 Skrevet 27. september 2008 Er jo verdt et forsøk, kan se ut til at det er mulig å fjerne det igjen om det ikke blir noe bra ) Takker for tips!
Patetica fåkksi Skrevet 27. september 2008 #16 Skrevet 27. september 2008 Jeg leste: "Sjiraff på kjøkkenet?"
~sjiraff~ Skrevet 27. september 2008 Forfatter #17 Skrevet 27. september 2008 Fant på ikea.no. Er jammen verdt et forsøk til den prisen ) Takker og bukker for tips (ikea er kanskje det siste stedet jeg ville ha lett)!
~sjiraff~ Skrevet 27. september 2008 Forfatter #18 Skrevet 27. september 2008 hehe.. ja da skal du ha det bra høyt under taket )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå